Luans mamma Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Interessant å høre hva dere gikk etter når dere valgte vogn... Selv har jeg bestemt meg for en kombi, fordi da har jeg alt i ett. Dessuten er dypvognen en hardbag som kan bæres med inn, hvis barnet f.eks. sover. Det tror jeg er kjekt.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Jeg har en tfk vogn med store hjul.Vi valgte den fordi bagen er stor,ryggen er lang og er god plass i den samt lett å ta inn og ut av bilen. Vi er også glad i å gå på fjellet og i skog og mark. og vogna kommer seg frem over alt.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Valgte SImo kombi fordi jeg jobber i barnehage og har alltid syntes liggekomforten i Simo er helt overlegen. Det er så mange vogner som er helt elendige til soving! Spesielt på vinteren med pose oppi. Har hatt episoder der vogner har veltet (både 3 og 4 hjul) så har unngått de merkene. Er veldig fornøyd med Simo vogna, synes designen på vår er veldig fin og den er genial å trille på all slags underlag. Men den er jo ikke en fryd ut og inn av bil, så har en lettere kjøpesentertrille der.
Luans mamma Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2007 Glemte å si at vi nesten helt sikkert har bestemt oss for en Emmaljunga Sport Combi.
LegallyBlond Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Den første vognen vi kjøpte var en brio kombi. Jeg hadde egentlig bestemt meg for en simo-vogn, men så kom brio med vendbart håndtak, og da valgte vi den istedet. Selvsagt følgte simo etter med sånt håndtak bare noen mnd etterpå....Men vi er uansett veldig fornøyd med brio-vogna vår! Vi bodde i leilighet i andre etasje, så for oss var kombi et veldig godt valg. Syntes det var veldig ok at man kunne løfte bagen lett med inn. Brukte den mye som seng inne i starten, og den var god å ha med på besøk til besteforeldre o.l Da hadde han alltid et trygt og kjent sted å sove. Syntes også det var viktig å ha en stabil og god førstevogn, med sportsvogndel som man kunne ha vendt mot seg. Det vendbare håndtaket har vi brukt mye, både for at han har hatt lyst å se framover, men også i bratte nedoverbakker da vi brukte bagen. Da slapp ha å skli sånn framover og ha hodet så bratt ned. HAr også brukt det mye for å unngå sol i øynene hans. Eneste minuset er at vogna er veldig tung å ta inn og ut av bil, og at den er litt stor og tung på handleturer. Vi kjøpte denne vognen for å prøve å ha den som førstevogn til de barna vi får, snart skal nr. 2 ta den i bruk =) Den andre vogna vi kjøpte var en OTH UJ. Da guttunegn var ti mnd og klar til å sitte forovervendt kjøpte vi en lett trehjuling, som var mye letterer å ta inn og ut av bilen. Den er også super som shoppingvogn, samtidig som den er god på ulendt terreng. Sittedelen i vogna er også veldig god for barna, han satt veldig godt i den. Denne vogna har vi nå solgt til fordel for en søskenvogn, mulig nr. 2 får en ny med tiden. Den tredje vogna vi kjøpte var en teutonia timmy. Dette var etter at vi solgte othen og før vi kjøpte søskenvogna. Vi trengte en vogn han kunne sove i, og som var lett å ha med på tur nå som han gikk mest selv men fremdeles trenger mulighet for litt hvile innimellom. Valgte denne pga av full liggestilling, mulighet for å bruke softbag til baby, smal men alikevel stor nok sittedel, lett og tar liten plass sammenlagt. Denne brukes nå som "bilvogn", den ligger fast i bilen til bruk ved behov, så slipper vi å løfte de andre vognene så mye ut og inn av bil. Skal brukes både av storebror og av baby m/softbag i vogna. Den fjerde vogna vi kjøpte var en phil and teds e3- Dette fordi vi trengte en søskenvogn. Vi ville ha den minst og lettest mulig. Siden vi ikke har behov for at begge skal sove i vogna, var den super for oss. Like smal som en singelvogn selv med begge to med. Liker også muligheten for å raskt kunne klikke av søskensetet og bruke vogna som singelvogn. I tillegg er den helt super som singelvogn med full liggestilling og god plass i sittedelen, + at barna sitter svært godt i den. Lett å legge sammen og få med inn og ut av bil. Svingbart forhjul var et must!! Ble litt langt dette her... =)
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Jeg valgte BRIO kombi fordi jeg har behov for en vogn med god plas under, da jeg er alene og uten bil (for handleturer etc.) Og pga jeg fikk vogna billig, og det er en kvalitetsvogn (iallfall det jeg har hørt fra folk som har hatt BRIO). Dessuten var det viktig for meg at vogna hadde 4 hjul. Syns 3 hjulinger er kjempefine, men syns de ser litt ustabile ut..
Strålende Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Vi har bestilt oss en TFK Joggster Twist,,, bagen er stor og kan brukes lenge, og sittedelen er bra lengde på og fotbrettet kan stilles... og den har fått bae skryt av de jeg treffer på som har hatt slik / har slik. Eneste de sier kan plage noen er at sittedelen kan ikke snues begge veier så ungen må sitte og se fremover, men det er nå ofte det de vil ) Og vognen er lett og grei .. Jeg gleeeder meg til å trille på tur.
Noras mamma Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Vi har tfk twist: kjempefornøyd. Valgte den fordi det var så stor dypbag siden vi skulle ha vinterbarn.har blitt avhengig av håndbrems, så det var en stor overgang da vi skaffet oss mutsy urban rider i tillegg. ikke så fornøyd med denne, jeg går å sparker i rammen fordi det er for kort avstand(eller jeg tar for lange skritt...) Phil and teds: pga søskenvognmuligheten. litt overgang til noe mindre robuste hjul... ergo; mest fornøyd med tfk.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Emmaljunga City Cross med City bag. - 4 hjul. - Veldig lett, men likevel stabil. - Kan brukes i begge kjøreretninger. Vil ha babyen mot meg mens han er liten, for det er best for babyen. Så kan han sitte fremovervendt når han blir større og vil følge med på hva som skjer. - Høy nok til både meg og samboeren. - Liker utseende på vogna. - Vogna er liten og nett, men har likevel god plass til barnet. - God å kjøre både inne på kjøpesenteret, og ute i naturen. - God kvalitet. - Er i utgangspunktet en sportsvogn, så den er ikke konstruert som et stort og tungt monster av en kombivogn.. Synes det er viktig siden det er sportsvogndelen man bruker lengst. - Full liggestilling. - Justerbart fotbrett. Det var det jeg kom på i farta, er sikkert flere grunner.
Mari26 Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Har følgende vogner: Simo kombi-kjøpte den fordi den så lun og god ut, bra kvalitet og bag som vi kunne bære babyen i. TFK joggster twist-ville ha 3hjuling og lettere vogn enn Simoen, og syntes denne så best ut pga størrelsen og regulerbart fotbrett. Carena Easy-kjøpt for å ha i bilen da jeg brukte Simoen, og til bruk på sydenferie. Kjøpte den fordi den kosta bare 1000,- og så grei ut til mitt formål. Emmaljunga twin stroller-trengte søskenvogn til dagmammabruk, kjøpte den brukt.
Snubi Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Vi valgte en Emmaljunga Duo Edge til vår sønn som ble født i august 2004. Har ikke angret et sekund! Vi har kun hatt den vognen hele veien, og i går solgte vi den til en god pris, da gutten vår nå er 2 år og 7 mnd og ikke sover på dagtid lenger og derfor skal få en enkel trille. Bagen var kjempestor, og vi brukte den til han var 8 mnd faktisk, dette fordi det går an å sette opp babyen (egen ryggstøtte) i bagdelen. Den er kjempegod å trille, også på vanskelig vinterføre med masse snø (som det var vår første vinter). Vi fikk god plass til den lengste dunposen oppi også. Har ikke hatt en eneste negativ erfaring med den vognen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå