2julibarn Skrevet 11. mars 2007 #1 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei, jenta mi på 8 mnd har desverre hatt ørebetennelse denne uken. Hun sov selvfølgelig dårlig da pga vondt i ørene, men det merkelige er at nå som den akutte fasen er over (har ikke feber lenger og ser helt frisk ut), så sover hun enda dårligere om natten. Hun er kjempetrøtt og vil sove, men hikster og surver og får aldri roet seg. Jeg har latt henne sove i vogna slik at jeg kunne ta opp ryggen litt, og også vugget vogna. Har prøvd med beroligende prat og sang, prøvd å ha henne inntil meg i senga, men INGENTING HJELPER! Trodde først hun bare hadde lagt seg til dårlige vaner etter ørebetennelsen, men er sikker på at hun plages slik at hun ikke får sove. Eldste datteren min hadde også en mengde med ørebetennelser, og hun var likedan om natten. Vi fikk ikke sove før hun ved fylte 2 år fikk dren i ørene. Da begynte hun å sove som en stein! Det jeg lurer på er om noen vet hvorfor de sover så dårlig også etter ørebetennelsen? Er det fordi de får vann i mellomøret??? Noen som vet??? Flere med liknende erfaringer? Jeg er helt desperat etter å få sove... NB, jeg vil også nevne at jenta ikke vil drikke lenger (etter at hun ble syk) Føre drakk hun masse vann til de faste måltidene, denne uken her nekter hun plent å drikke. Det rare er at hun spiser mat! Vil nesten ikke ha pupp heller. Dette gjør at bleiene er nesten helt tørre. Ellers ser hun helt frisk ut, så dette er så merkelig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8575202-%C3%B8rebetennelse-og-s%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. april 2007 #2 Del Skrevet 18. april 2007 Hei! Jeg håper datteren din har fått en antibiotikakur? Den varer ca. 10 dager. Barnet har normalt vondt i øret i minst et par uker etter avsluttet kur. Det er ikke unormalt med mer væske i øret i denne tiden. Øret bør se normalt ut etter 6 uker (kan gå og sjekke hos legen da). Ellers har vi blitt anbefalt å gi paracet og nesedråper (har fungert). NEsedråper bør også gis forebyggende når barnet er forkjølet. Hvorfor hun ikke drikker, vet jeg ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8575202-%C3%B8rebetennelse-og-s%C3%B8vn/#findComment-9024857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå