Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Har et Maxi Cosi Citi sete som vi brukte til eldstemann. Men det er jo nå 5 år gammelt. Er det fortsatt ok å bruke? Er det noe sted man kan sjekke sånt?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Dytter denne litt jeg. Håper noen vet. Vi har også fått et sånn sete (brukt av besteforeldrene) og håper det fortsatt er bra. Det var visst det beste da det ble laget.
snartmammapåny Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 les inne på www.tryggtrafikk.no. MEner å ha lest der at man bør bytte ut setene når de er 5år.. men kan være at jeg tar feil, men står iallefall der inne.
**synne** Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 har hørt at 5 år gamle seter er "for gammelt", men har bare hørt det en gang, nå nylig, så vet egentlig ikke.. Husker ikke hvor jeg hørte det desverre... Men hvis det bare har stått i ro de siste årene, er det sikkert brukbart.. Men utviklingen har jo gått sin gang på dette området også.. du kan jo høre hva de sier i butikken? -Eller de vil sikkert si at det er for gammelt, for de vil jo selge mer.. hmm.. kanskje noen andre kan svare bedre...
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Lurte på dette, så sjekket Trygg Trafikk. Deres anbefaling er å bytte ut setene etter 8-9 år, selvfølgelig hvis man kjenner historien til setet. Dessuten sto det at setet ikke skulle utsettes for ekstreme temperaturendringer. Så da går vi for vårt Maxi Cosi Citi ihvertfall! Hadde riktig godkjenningsmerke og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå