Gå til innhold

Noen som har erfaringer med quick respons el test?

Anbefalte innlegg

Har tidligere brukt cb el test og fått påvist lh stigning rund dag 12-13. Sist kjøpte jeg quick respons el test fordi den er billigere. Men nå sliter jeg med å lese av strekene. Ved lh stigning skal strek c være svak og strek t tydelig. Har nå testet hver dag fra dag 10 og e nå på dag 16 i syklus. Burde ha fått utslag nå. På dag 14 var begge strekene veldig tydelige. T streken noe svakere men veldig lik strek c. Kan dette ha hvert lh stigning. Det er jo t streken som skal være sterkest. For når jeg testet dagen etter var strek veldig svak igjen. Skjønner ikke dette. I følge bruksanvisningen skal en strek være svakekre en den andre.

Fortsetter under...

jeg har brukt qr sine eltester tidligere (da jeg ble gravid m Knøttet).

C (controllstreken) skal for såvidt være sterk hele tiden, og T (teststreken) skal, ved el, være like sterk eller sterkere (om det går an).

Når på dagen testa du?

Jeg vil nok tro at du hadde el rundt dag 14, og at du da testa et 1/2 døgn for tidlig eller 1/2 døgn for seint.

Man skal ikke teste etter el med morraurin, som ved gravitestene, men heller litt utpå dagen/ettermiddagen. Tester man neg på morran, kan stigningen komme først på kvelden.. De dagene jeg forventer el tester jeg både formiddag og kveld for sikkerhetsskyld (men det er mest da jeg er er usikker på hvor pålitelige billigtestene er)

Hei. Takk for svaret. Jeg testet ganske sent på dag 14. Ca kl 22.00. Har alltid tatt el tester på kvelden. Men siden jeg var litt usikker på resultatet så testet jeg morgen og kveld dagen etter. Da var det en sterk og en veldig svak strek. Så da har jeg vel antagelig testet et 1/2 døgn for sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...