Gå til innhold

Historien om tidenes? raskeste fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte om kvelden 6 mars, da var jeg 6 dager over tiden. Hadde kjent litt murringer hele dagen og tenkte at nå skjer det forhåpentligvis snart. Klokka halv elleve begynte jeg å springe på do med idarè. Ti på elleve begynte så såvidt riene å komme ikke noe intenst vonde. Jeg sa til samboeren min at nå må du kjøre sønnen våres til mormor for jeg tror det kommer til å skje i natt. Mens han kjørte til mormor begynte riene og ta seg opp og kom med ca 3-4 min mellomrom. Jeg kjente at nå måtte jeg begynne og konsentrere om pusting og sånt men riene var fremdeles håndterbare. Halv tolv kom samboeren min igjen og da ringte vi føden. Hun sa at vi måtte komme inn når riene varte i 1 min. Vi tok tiden og de varte i ca 50 sek så vi bestemte oss for å reise inn. Klokka 0005 parkerte vi SUS, da hadde riene mine tatt seg skikkelig opp i løpet av en 10 min kjøretur. Jeg kjente at nå begynte det å bli ganske så vondt. Turen opp fra parkeringsplassen til føden var mildt sagt intens. Jeg måtte stoppe hver meter og kjente at nå er det rett før ungen vil ut. Vel oppe på føden hang jeg over en vask mens samboeren fikk tak i en jordmor. Oj seie jordmor hu må me få inn på et rom. De måtte bare ta første og beste undersøkelsesrom og få meg opp i senga. Oppe i senga undersøkte hun meg og fant ut at hode stod og jeg hadde 10 cm åpning. 3 pressrier senere og 10 min etterpå var prinsessen min kommet til verden. Det ble verken tid til smertestillende eller noe annet. Vi var vel like sjokket som jordmoren over at nå var fødselen over.

Så alt i alt varte fødselen min i overkant av en time og 10 min med pressrier på sykehus. Jeg kunne ikke fått en mer perfekt fødsel, og formen min er jo bare helt topp.

Så jenter, det er faktisk mulig. Ikke hadde jeg trodd det på forhånd.:)

Lykke til alle som snart skal føde.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj, så heldig du har vært!!! Denne vil jeg "kopiere" om en stund:)

Kos deg med lillejenta!!

Skrevet

Så kjekt å høre at det går så raskt!!! Kan jo håpe på at jeg får det selv også..... 10 dager til termin nå, å kan jo faktisk skje når som helst.... (håpe håpe)

Skrevet

Gratulerer så mye. Dette hørtes jo kjapt og greit ut:-) Fint at dere rakk sykehuset da... Kos dere!

Skrevet

Gratulerer så mye, høres ut så en fantastisk fødsel som jeg ikke takker nei til!!!

Skrevet

oj, den fødselen høres flott ut! får håpe jeg får det like "enkelt" ;))

gratulerer kjempe masse med den lille jenta! ;)

Skrevet

Den hørtes fin ut:) Grattulerer med babyen:)

Skrevet

nemmen! :D så gøy å høre at det faktisk er mulig ;)

og GRATULERER så mye! :D

Skrevet

Det gikk fort for seg ja:) Gratulerer med jenta!

Skrevet

Lurer på om jeg skal skrive et fødebrev og si at jeg ønsker meg en sånn fødsel!!! Gratulerer så mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...