Gå til innhold

Føler med dum som spør.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjennes kynnere ut..?

Og hvodan kjennes rier ut?

Og veer??

dette er sikkert et latterlig spørsmål, men prøver likevell:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan iallefall forklare kynnere, de har jeg mye av. først kjenner jeg et sug i magen, så blir livmoren knall hard. Så slipper det taket. Litt varierende hvor lenge de varer.

Nå siste ukene så har suget blitt kraftigere, og det murrer og i ryggen under kynneren. Håper det betyr at det nærmer seg fødsel, men ikke godt å si;)

Har ikke hatt rier ennda, så der kan jeg ikke hjelpe deg... veer er vel bare et annet navn på rier.

Skrevet

Kan bare svare for hvordan det var for meg:

Kynnere kjentes som kraftige sammentrekninger i livmoren, også ble magen steinhard. Kunne bli veldig intense, og vare leeeenge, men gjorde aldri vondt.

Mine rier var som fryktelig sterke kynnere, men smerten og presset var i ryggen og ned mot endetarmen. Blanding av fryktelig sterke menssmerter og kraftig forstoppelse:) Åpningsriene var værst, pressriene mye mindre vondt enn jeg hadde trodd.

Skrevet

INGEN spørsmål er dumme her inne! ;)

Disse forumene er til for å spørre om alt fra a til å! ;)

FØrst og fremst så er RIER=VEER ;)

er bare 2 forskjellige måte å uttale ordet på ;)

-Kynnere kjennes som oftest ut som litt sterkere enn menstrasjonssmerter.. du får som regel litt mageknip, og det kniper seg sammen nedi livmora..

Som om alt sammen strammer seg og knytter knuter...

Og riene er forholdsvis ganske li(ke kynnerene, bare en god del sterkere, de kommer oftere og sliter deg mer ut.

Det blir som regel 10-20 ganger verre enn menstrasjonssmertene...

(varierer jo litt ra person til person, men som vanligst kjennes det omtrent slik ut)

;)

Så om du har så vondt at det er vanskelig å sitte, ligge eller å stå så er det stor sjangs for at det er riene som er begyndt! ;)

(mener ikke å skremme deg nå, for ja det gjør vondt, men ikke SÅÅÅÅ forferdelig enormt skrekkelig som noen vil ha det til! ;) )

mvh Heidi

Skrevet

Jeg har aldri hatt rier, men kynnere har jeg...

Jeg kjenner ikke mine kynnere og var ikke klar over at jeg hadde det før jordmoren fortalte det til meg...

Jeg har ingen mens lignende smerter eller ubehag, eneste måten jeg kan kjenne at jeg har en kynner på, er å ta meg på magen og kjenne at den er hard. Hvis jeg prøver å presse/trykke litt på magen da, så kan det være litt ubehagelig. Ellers merker jeg ikke noe til det :-))

Skrevet

Kynnere for meg kjennes ut som sterke menssmerter, der magen blir stein hard.

For meg var riene det verste eg noen gang har opplevd, og eg har vert igjennom en del. Men det er heldigvis forskjellig fra kvinne til kvinne, og fra gang til gang.

Smertefullt er det jo, men så kommer det ann på hvor lenge dei holder på, og hvor sliten du er.

Mine begynte kl 14. på en Lørdag, og pressriene tok til kl 07.30 på Søndag morgen.

Så riene ble mer smertefulle dess mer sliten eg ble.

Du er kansje en av dei som ikkje får så møje smerter?

Og får en forholdsvis "lett" fødsel? Er alltid lov å håpe hvertfall, eg satser på at det går raskere denne gang. :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...