Septemberstjerna og Martine Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 ...som siste måltid for kvelden, når hun kun får mm ellers? Hun er 5 mnd. Opplever at jeg har mindre melk om kvelden, og de siste dagene nå har hun vært urolig ved begge puppene. Kun ved siste amming før legging. (Tomt?) Fikk 100 ml mme i går og i dag, og var rolig og fornøyd etter det. Hun sover hele natta uten nattamming. Skal jeg legge henne til oftere for å øke produksjonen, eller er det greit å gi ei lita flaske mme på kvelden? (Jeg får kanskje enda mindre melk om kvelden om jeg begynner med den flaska..??) Hmmm...
Murmeline Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Halla! Jeg har gitt noe mme lenge, men ikke hver dag, bare innimellom. Ja, det vil nok gå ut over økingen. Mine tanker/argumenter: Martine har blitt stooooooooor jente nå, så kanskje du ikke klarer å øke mer? Jeg fikk hvertfall ikke til å øke mer ved 4mnd. Kanskje det er en ide å intro et måltid til? HS min sa at det er summen av all maten i løpet av dagen som teller (da pratet vi egentlig mest om søvn) Nå som vi skal gi mer mat, og dermed ammer mindre, vil antistoffene konsentreres, så de får nesten like mye antistoffer likevel:) Har gitt kveldsflaske fast noen kvelder nå, og hun sovner på 5min! Du vet jo hvordan jeg har slitt med dette, uten flaske bruker vi en evighet på ammingen, og det er greit for meg, men snuppa blir sur og overtrøtt, og dermed vanskelig å legge/sovne. Du kan innføre: kveldsflaske+ amming, så Martine i seng. Så litt senere på kvelden: pump, sett i kjøleskap/frys og gi dette neste kveld. Dermed kan du kanskje slippe unna med bare litt mme/kanskje ikke noe i det hele tatt:) Slik har jeg gjort noen ganger, brukt mme for å komme ut av en negativ spiral. unker jo bra for mengden hvertfall. Skrev et innlegg for noen dager siden om noe tilsvarende, fikk masse flotte svar av Expat m.fl. Innlegget er sikkert på s 2 eller 3 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå