Gå til innhold

Røyking og graviditet..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo skadelig så man bør slutte.

 

Selv klarte jeg det IKKE forrige svangerskap (pepper til meg for det, men tro meg, jeg prøvde). Nå ser det ut til at jeg har klart det. Ikke røykt på 3 uker nå (jippi!!)

Er i uke 10 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke da vi planla å bli gravide! Å se røykende gravide er det verste synes jeg. det finnes ikke noe forsvar i det hele tatt. Spise godteri..har aldri hørt makan til tull. Den som sa det må være rimlig tjukk i hue!!

Nei, det finnes intet forsvar for å røyke i svangerskapet, ikke at man virkelig prøvde en gang. Da har du ikke prøvd godt nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var dum nok til ikke å slutte sist, og det endte i MA etter 13 uker, derfor har jeg denne gangen ikke smakt røyk siden jeg testet positivt, som er litt over 5 uker siden. Kan ikke si det har vært veldig vanskelig heller, for jeg blir skikkelig kvalm av røyklukt denne gangen. Men jeg kan forstå at noen synes det er veldig vanskelig å slutte, har ei venninne som ikke var menneske uten 1-2 røyk om dagen (og nei,jeg forsvarer ikke de som røyker under graviditeten med dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet dagen før ikm, for jeg hadde på følelsen av at jeg var gravid! OG så tok jeg en test to dager senere, og den var så positiv som den kan bli! Så etter det har jeg ikke røyket i det hele tatt, og prøver å holde meg unna andre som røyker, slik at jeg ikke blir en passiv røyker... Synes ikke det har vært vanskelig å slutte i det hele tatt! Alt for barnet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet heldigvis ca 3 mnd før jeg ble gravis sist. VELDIG glad for det,i svangerskapet får man ofte masse hormoner som gjør det vanskeligere å slutte. Det første svangerskapet ende ikke så bra,of DA var fristen til å begynne å røyke igjen stor. Men klarte å holde meg unne,og er glad for det siden jeg nå er gravid igjen.

Har nå vært røykfri i 7 mnd :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta og røyka da jeg ble gravid med førstemann, så har vært røykfri ei god stund.

Jeg personlig synes ikke noe om det å røyke i svangerskap, men andre må få velge selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutta da jeg planla.. tenk at blodårene trekker seg sammen, barnet ditt får mindre oksygen og mindre næring når du røyker.. ville du blåst røyk rett på babyen din??? Det er samme sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutta med en gang jeg testa positivt! har prøvd å slutte 1 gang før, da hadde jeg veldig lyst på røyk. nå har jeg ikke lyst på i det hele tatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg røyker desverre,men prøver å slutte nå.Har ingen spire ennå,men skal slutte helt til den sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke slutte helt med første mann, og trøster meg med hva jordmor sa: "Bedre å kutte ned, enn å fortsette å røyke 20 om dagen". Det gikk forresten helt greit, fikk ei stor jente!!!

 

Håper på å klare å slutte helt nå, men man vet jo aldri! Men når sant skal sies så har jeg bek svart samvittighet hver gang jeg tar en røyk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dususs@ skal du begynne igjen når den sitter??? Hos legen får man en sånn brosjyre, og visst dere leser det som står der, eller andre steder, så MÅ dere vel greie å slutte vel? Jeg skjønner bare ikke dere som ikke slutter!! Sorry, men det er egoistisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet da vi prøvde å bli gravide. Men det tok lang tid før jeg ble gravid og da hadde jeg dessverre en sprekk. Men fra og med den dagen jeg testet positivt har jeg ikke tatt et eneste trekk av en sigarett. Røykesuget melder seg støtt og stadig, skal ikke nekte for det. Men det kunne ALDRI falle meg inn i måneskinn å sette mine egne lyster og behov foran babyens helse og velvære!!!!

I 2007 så vet vi altfor mye om hva det kan føre til av skader/senskader for barn å utsettes for røyk i svangerskapet til av vi kan tillate oss den "nytelsen".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg synes dere som svare på dette innlegget med å signere som anonyme er feig,for dere bare svarer uansett på hvilken måte dere skriver det,JEG KLARTE IKKE SLUTTE Å RØYKE MED FØRSTE MANN Å SLITER MED DET NÅ Å ER IKKE REDD FOR Å SI DET.....her er det nok mange som hadde ville svare på innlegget,men tror ikke de tør,for det virker jo som om alle er så utrolig perfekte,at "nesten" alle klarer det,men det er faktisk ikke alle som klarer det,Å DEM ER LIKE VERDIFULLE MENNESKER IKKE RAKK NED PÅ ALT Å ALLE;ER SIKKERT MYE DERE KUNNE GJORT BEDRE;SÅ BRUK HUET Å IKKE BARE SLENG UT TING HER,DET ER IKKE BRA...........Blir bare så provosert av de anonyme innleggene,respekterer dere som signerer,ikke misforstå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...