Gå til innhold

Superkvalm


Skurvelurven

Anbefalte innlegg

Leste noen gode tips mot kvalme her forrige uke, men grunnet teflonhjerne etter influensa er alt jeg husker ingefærpiller.

Har nå vært så kvalm i 3 døgn i strekk at det ikke kommer opp mot noen fyllesjuke EVER. Da jeg våknet til morgenen i dag trodde jeg helt seriøst at jeg hadde vært på grisefylla i går. Minner om russetiden dette:(

Har kjøpt ingefærpiller uten at jeg synes at dette hjalp nevneverdig. Andre tips mottas med takk.

Har i hvert fall ikke kastet opp enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

B-vitamin, spesielt B6 skal visst virke bra. Har ikke prrøvd det selv da, men har lest at flere har fått det rådet av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm æ å, stort sett hele døgnet... for min del syns æ de hjelpe å ha noe i munnen... Tyggis, pastiller, spes lakris, så her går det mye salt lakris,tyrkisk pepper, ifa, dundersalt osv....

Prøve dessuten å unngå mat, lukter og situasjona som fremheve kvalmen å...

Salte kjeks, french fries og druer har også vært supert for min del :-)

 

Kanskje ikka alt som e like sunt, men et eller annet må vi jo spis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter skikkelig nå. Har en sånn nesten-kaste-opp følelse heeeele tiden. Har akkurat fått i meg litt tomatsuppe, og sittet og spyttet ut makaronien i en søppelbøtte fordi jeg ble kvalm av makaronismaken. Men suppa hjalp:) Blir som regel litt bedre når jeg får i meg litt mat, så det største problemet er å våkne om morran.

Tusen takk for alle tips. Flere mottas med takk:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg føler virkelig med deg.Jeg er på bedringens vei.Er i uke 15.Har brekt meg mye,kastet opp litt,sure oppstøt osv.....prøv å lage deg en skive kvelden med f.eks syltetøy kvelden i forveien og ha den på nattbordet og spis den før du står opp.ligg litt etterpå.Syntes det hjalp av og til.Prøvde med mariekjeks men det funket ikke.Spis ofte men lite.Det hjalp litt.men noen ganger hjalp ingenting....da var det bare å komme seg gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med ny pose tomatsuppe nå. Har silt ut alle makaroniene. *Knegg* Føler meg teit.

Du som skrev over her at det hjalp å tygge på noe, tror det hjelper her også:)

Tror jeg får mekke litt nattmat som jeg kan spise når jeg våkner i natt. Så slipper det å bli så lenge mellom hvert måltid.

Hadde tenkt til å vente litt med å fortelle sjefen min at jeg er gravid, men tror nok jeg må fortelle det i morgen allikevel:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få deg en sykemelding, kanskje bare 50% over en kort periode. Det hjelper å hvile mye og ikke stresse. Jeg ble sykemeldt med forrigemann. Kastet opp flere ganger om dagen. Helt pyton. Hjalp med tørr salt kjeks på sengekanten og ristet brød uten noe på. Kvalmen har ennå ikke kommet hit men jeg venter den hvert øyeblikk, er 5 uker nå, kanskje jeg holder meg til påske;O)

 

Lykke til, jeg føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...