Gå til innhold

Jeg er blitt mamma!!!!

silla1.Høygravid (fødeklar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannet gikk kl 06.20 28.02 det var litt av en opplevelse å våkne av at det var som om en boble sprakk i magen og så rant vannet i strie strømmer.

Riene kom tett som haggel med kun min mellom og varte 1 min slik var det i 30 min så kom de med 1 min mellom og varte i 90sek. Hadde rier i 9 timer også tok det hele en dramatisk og skremmende vri, gullet sin hjertefrekvens sank til under 45.

Det beryktede røde akutt knapen på veggen ble trykket på og da var helvete løs, mange leger og jordmødre kom løpenede og jeg ble dratt av sted i fødesenga. Ned på operasjonsstua kom utallige grønne menn løpenede kun delvis på kledde her stod det pm livet til babyen.

Det hele roet seg litt da hjerterytmen steg til 120 igjen ble situasjonen mindre kritisk og pappa fikk komme ned og være med. Epiduralen ble forsterket og keisersnittet ble lagt.

Kl 15.14 hørte vi det mest fantastiske skriket noen gang den lille gutten vår var født, frisk og fin 3648g, 50 cm og 36 rundt hodet. Et nydelig lykketroll med knallblå øyne og lys brunt hår.

Etter det hele var overstått kom legen og forklarte at navlesnoren hadde falt frem og lå ved siden av hodet, den hadde kommet i klem og derfor måtte babyen ut raskt.

Fødselen ble en dramatisk og kaotisk opplevelse for mamma og pappa, det ble altså ingen solskinnshistorie som vi håpet. Mamma fikk ikke føde på normalt vis og pappa fikk ikke klippe navlestrengen.

Men gutten var frisk og fin og da er jo alt i orden likevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse! Litt vel spennende start på det nye livet da, men bra det gikk bra til slutt! Kos dere masse nå fremover, og ikke tenk på at det ikke ble helt som forventet :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen! Synd at det ikke ble slik du hadde håpet, men kanskje neste gang???? :-D

Uansett kjempe bra at lille gutten har det bra nå. Dere må kose dere kjempe masse framover, og lykke til!!!

Skrevet

gratulerer så mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...