Gå til innhold

gravid for tredje gang uten glede...


Antijante

Anbefalte innlegg

Hallo

Er det noen her som har mistet 2 ganger før og på det tredje/fjerde har lyktes og fått barn? Har hatt ma og sa tidlig i svangerskapet og er bare redd for at det skjer igjen, er nesten helt sikker på at det blir nok en miss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det kan du si, men hva hjelper vel det når jeg bare aborterer?? Da er vi like langt ikke sant! Det er dessuten veldig tøft å gå igjennom dette gang etter gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg har mistet en gang før, å har liten, GANSKE liten tro på at det vil gå bra denne gangen. Det er liksom så uvirkelig at det kan gå bra med meg nå, siden jeg har mistet før. Men du burde tenke slik, at har du mistet 1 gang, er sjangsen for at du mistet igjen minimal.. mister du for 2. gang, er sjangsen eeenda mindre for at du mister en 3. gang. For mister du en 3. gang skal man vist si ifra til legen, så vil du få medisiner, myye nøyere oppfølging osv. tror jeg at jeg har lest ett sted.. Så det er så absolutt ikke vanlig! Så prøv å slapp av, å ikke bekjymre deg så mye.. Vet det er lettere sakt enn gjort, for jeg klarer nesten ikke la være å bekjymre meg selv, men tenk som så at du faktsk KAN bli gravid, å ja, det er kjempe tungt og miste. Men det er viktig å ikke grave seg for dypt ned, men i stedet å tenke: Da prøver vi igjen, så satser vi på at det går bra denne gangen!:)

Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det! jo, jeg har allerede startet litt utredning på sykehuset, men de finner ingenting unormalt. Hadde gode forhåpninger at dette skulle gå bra i går, men i dag fikk jeg negative tanker. Prøver å ikke forvente annet enn at det blir abort nå også, så får det heller bli en positiv overraskelse om det klaffer. Lykke til te deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Hokki. Skal krysse armer og bein for at det går bra for deg denne gangen:) Selv om det sikkert er vanskelig å være positiv, får du prøve å ikke være FOR negativ heller. Det er verken bra for deg eller spiren. Ta en dag av gangen, så kommer du forhåpentligvis i mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes ikke det var noe hyggelig det svaret du fikk først der... hmm... har ikke mye svar å komme med jeg men vil bare ønkse deg lykke til. ene svigerinna mi har mistet 6!!! ganger.. det er mye.. men nå sitter hun med en skjønn liten gutt på 10mnd.... :) så mange går det også bra for, til tross for en hard start...

 

håper dette er sjansen din til å bli mamma...:) klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hokki,

 

Hold ut og tenk positivt! Ikke lett, det vet jeg så altfor godt. Har selv hatt to MA, en seks uker på vei og en i uke åtte. Du kan tro jeg var nervøs da jeg ble gravid for tredje gang. Men for å gjøre en lang historie kort: Hadde et ukomplisert svangerskap, og har i dag en nyyyyydelig datter på åtte måneder. I tillegg er jeg faktisk gravid igjen, ti uker på vei, og det ser ut til å gå bra.

 

Vet det er en nervepirrende tid, men sjansen for at du skal lykkes når du først kan bli gravid, er veldig, veldig stor.

 

Ønsker deg masse lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mistet to før jeg fikk sønnen min, som i dag er 2 1/2 og uhørt frisk og sunn. Mistet først i uke ni, så i uke seks. Da jeg ble gravid igjen, var det mer negativt enn positivt, jeg var redd, sliten og lei meg hele første trimester - men jammen gikk det bra, gitt!

Ble gravid igjen i fjor sommer da sønnen min var to år, men mistet igjen i uke 10. Helt grusomt. Nå er jeg i uke ni igjen, snart i uke 10. Føler meg veeeldig gravid og har en litt bedre følelse etter hvert, selv om jeg har vært fryktelig redd også i dette svangerskapet.

Det er ingenting som tilsier at du skal miste denne gangen, så jeg synes du skal lytte til kroppen din og forsøke å stole på at den ordner opp for deg. Kroppen vet mye du ikke vet, og jobber hele tiden for at alt skal ordne seg til det beste. De aller fleste svangerskap ender godt (noen er bare veldig uheldige...). Lykke, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord!! Jeg ble litt rørt her...:) Jeg håper dere har rett og at dere også får et godt og lykkelig svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, skjønner godt hva du mener vi hadde 1 sa og 2 ma i 05, har ikke vært gravid etter det, men nå sitter spiren igjen.

er redd, men nå har jeg bestemt meg kunn pos tanker, for dette skal gå bra.

vi får holde sammen

 

klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gangen går det sikkert bra! Skal krysse fingrene mine. Jeg har mistet 3 ganger, en SA i uke 12, en MA i uke 12 og en SA i uke 6. Dette skjedde på ett år...! Etter det har jeg fått to flotte jenter som nå er 4 1/2 og to år, og nå håper jeg denne lille spiren i magen på 5 uker klamrer seg fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...