Gå til innhold

Har kjøpt brettebleier i dag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte 24 brettebleier på Jysk til den nette pris av 198kr i dag, så no er vi nesten klare til nyfødtbleieskift i alle fall :)

Må berre vente nokre månader til på chiquitin *hehe*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe. va i dag å så på spar kjøp, å der hadde dæm 6 brettebleier til 29 kr. helt sinsykt billi altså.. å 29 for 3 brillebukser. d e jo kjæmpe billi.

har strikka min første ullbokse. å holder på med den andre. skal se om æ klare å legge den inn på mine bilder her inne. da må du se. den bei kjæmpe søt:)

Skrevet

Men dei brettebleiene til 29kr er vel gasbleier som er for små til å brette rundt babyen? Dei er meint som innlegg i bleia. (Eg har berre sett dette på nettet, og der kostar vanlege flanell-bleier 59kr for 6stk, så det vart litt billigare på Jysk)

Skal bestille brillebukser frå Sparkjøp då, sidan det er greit i byrjinga med mjølkebæsj. Kjem til å gå over til Snappi (sånn T-forma gummidings til å feste brettebleia med) etterkvart, men dei festar dårlig på Sparkjøpbleiene, så det er endå ein fordel med Jyskbleier :)

Gratulerer med første ullbukse unnagjort, det er så koselig å strikke! Har strikka tre bukser no, og mamma har strikka tre eller fire - så vi har jo i massevis. Men strikkar litt ulike storleikar då, blir sikkert ikkje like mykje tid til strikking etter chiquitin er født *hehe*

Skrevet

Om du ike får en kjempebaby på over 4kilo så fungerer disse fint de første ukene .

Får du en liten baby er til og med 70x70 alt for stort den aller første tia.

En dobbel frotteklut fungerer kjempefint de første dagene også :)

Jysk sine er vel ganske tynne er de ikke?

Fikk noen gamle fra 60-70 tallet i flanell de var beregnet på de aller første ukene, altså størreølse 50,56 i klær. Og de var 50 x 50 og så var det gas til innlegg i 45 x 30 til å brette.

DE hadde jo aldri passet til førstemann som var over 4 kg, men til en sånn 3-3,7 kg baby hadde passet supert.

Så koselig at dere strikker og koser dere da .

Skrevet

Det går altså an å bruke berre gasbleiene i byrjinga? Skal uansett kjøpe slike gasbleier å ha som innlegg. Men dei er jo litt rart forma, 45x70cm, så då må ein vel kanskje brette dei litt annleis? (Har ikkje prøvd å brette bleiene enno, har berre sett div. instruksjonar, men alle har vore med kvadratiske bleier)

Skrevet

Vi brukte bare gasbleiene og brillebukser den første uka - det gikk helt greit. Selv om snuppa bare var 3140 når hun ble født, var ikke 70x70 bleiene fra jysk for store. Vi tørketromlet de litt - slik at de ble myke - og da krymper de en del også.

Avlange bleier kan du brette som prefolds - hvis du ser på instruksjoner for konvoluttbrett, så er det de siste stegene på den bretten. Det blir ikke så mange lag, men det holder i begynnelsen antakelig, eller man kan legge inn et ekstra innlegg.

Skrevet

Ja eg reknar med at Jyskbleiene passar fint i byrjinga, men dei gasbleiene frå Sparkjøp er 45x70 cm og det blir kanskje litt lite? Skal ha dei som innlegg i jyskbleiene tenkte eg.

Ville berre sjekke dette for Sjeroks sin del, litt kjipt å berre kjøpe inn gasbleier frå Sparkjøp i str 45x70 som ikkje passar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...