Gjest Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Kjøpte 24 brettebleier på Jysk til den nette pris av 198kr i dag, så no er vi nesten klare til nyfødtbleieskift i alle fall Må berre vente nokre månader til på chiquitin *hehe*
sjeroks Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 hehe. va i dag å så på spar kjøp, å der hadde dæm 6 brettebleier til 29 kr. helt sinsykt billi altså.. å 29 for 3 brillebukser. d e jo kjæmpe billi. har strikka min første ullbokse. å holder på med den andre. skal se om æ klare å legge den inn på mine bilder her inne. da må du se. den bei kjæmpe søt:)
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Men dei brettebleiene til 29kr er vel gasbleier som er for små til å brette rundt babyen? Dei er meint som innlegg i bleia. (Eg har berre sett dette på nettet, og der kostar vanlege flanell-bleier 59kr for 6stk, så det vart litt billigare på Jysk) Skal bestille brillebukser frå Sparkjøp då, sidan det er greit i byrjinga med mjølkebæsj. Kjem til å gå over til Snappi (sånn T-forma gummidings til å feste brettebleia med) etterkvart, men dei festar dårlig på Sparkjøpbleiene, så det er endå ein fordel med Jyskbleier Gratulerer med første ullbukse unnagjort, det er så koselig å strikke! Har strikka tre bukser no, og mamma har strikka tre eller fire - så vi har jo i massevis. Men strikkar litt ulike storleikar då, blir sikkert ikkje like mykje tid til strikking etter chiquitin er født *hehe*
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Såg bilete av buksa di! Kjempefin!! Har strikka bein på mine bukser no, så eg endra bilete eg hadde på "mine bilder" - du kan sjå det nye resultatet her: http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/437516/offset/0
Ma-i Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Om du ike får en kjempebaby på over 4kilo så fungerer disse fint de første ukene . Får du en liten baby er til og med 70x70 alt for stort den aller første tia. En dobbel frotteklut fungerer kjempefint de første dagene også Jysk sine er vel ganske tynne er de ikke? Fikk noen gamle fra 60-70 tallet i flanell de var beregnet på de aller første ukene, altså størreølse 50,56 i klær. Og de var 50 x 50 og så var det gas til innlegg i 45 x 30 til å brette. DE hadde jo aldri passet til førstemann som var over 4 kg, men til en sånn 3-3,7 kg baby hadde passet supert. Så koselig at dere strikker og koser dere da .
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Det går altså an å bruke berre gasbleiene i byrjinga? Skal uansett kjøpe slike gasbleier å ha som innlegg. Men dei er jo litt rart forma, 45x70cm, så då må ein vel kanskje brette dei litt annleis? (Har ikkje prøvd å brette bleiene enno, har berre sett div. instruksjonar, men alle har vore med kvadratiske bleier)
Trillian Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Vi brukte bare gasbleiene og brillebukser den første uka - det gikk helt greit. Selv om snuppa bare var 3140 når hun ble født, var ikke 70x70 bleiene fra jysk for store. Vi tørketromlet de litt - slik at de ble myke - og da krymper de en del også. Avlange bleier kan du brette som prefolds - hvis du ser på instruksjoner for konvoluttbrett, så er det de siste stegene på den bretten. Det blir ikke så mange lag, men det holder i begynnelsen antakelig, eller man kan legge inn et ekstra innlegg.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Ja eg reknar med at Jyskbleiene passar fint i byrjinga, men dei gasbleiene frå Sparkjøp er 45x70 cm og det blir kanskje litt lite? Skal ha dei som innlegg i jyskbleiene tenkte eg. Ville berre sjekke dette for Sjeroks sin del, litt kjipt å berre kjøpe inn gasbleier frå Sparkjøp i str 45x70 som ikkje passar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå