Gå til innhold

Fryseforsøk. Noen spm...

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet hva progynova koster?

Kan man ha sex i dagene før innsett?

Hvilken syklusdag er det vanlig å sette inn embryo?

Hvis slimhinna ble tykk ved vanlig IVF er det ofte slik at den blir tykk ved bruk av progynova og?

Noen andre som skal sette inn uka før påsk, slik at vi kan følge hverandre??

Fikk ikke satt inn på første forsøk pga overstimulering, så er utrolig redd for at det skal bli avbrutt igjen!!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8570254-frysefors%C3%B8k-noen-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skal prøve å svare deg litt jeg...

Pris: 3 × 28 stk. kr 103,20, og man tar 3 stk daglig.

Ikke ille pris, til en forandring:-)

Går helt fint å ha sex, hadde det vi slimhinna og alt annet var heelt som det skulle! Kan faktisk være bra...

Angående syklusdag så har jeg satt inn egg på dag 11, 14 og 17.

Kommer litt an på hvor tykk slimhinna er på ul dag 9-10.

Jeg har aldri hatt noen problemer med for tynn slimhinne verken ved vanlig IVF eller frys. Som oftest tror jeg det går bra!!!

Jeg har nettopp satt inn frysegg selv, og håper at alt går som det skal for dere også!!

Vet om mange som tar akupunktur dersom slimhinna er for tynn, det kan jo være noe å ha i bakhodet.

Lykke til!!!

Hei. Her får du en avhandling om det å bli oversimulert!

Jeg reagerte ganske sent på medisinene, tror jeg gikk på sprøyter i 17 dager, Da jeg hadde siste UL for uttak, mente min Gyn at forsøket kom til å bli avbrutt, hadde over 15 store follikkler på hver side!!

Men Haugesund valgte og fortsette, og jeg satt bare halv dose m eggløsningssprøyte.

Etter uttak, fikk "bare" 14 egg pga livmor lå i veien og jeg hadde store smerter...

Samme kveld som egguttak fikk jeg veldig vondt og ble dålig, kvalm og spøy..

Jeg ble etter litt prøver lagt inn på Gyn. avd på sykehuset. Der lå jeg i 8 dager, la på meg 12 kg væske i kroppen på 6 dager, klarte ikke å spise, hadde store pusteproblemer fordi all væsken presset på lungene.

Jeg måtte tappe 2 ganger (samme smerte som egguttak) Og de fikk nesten ikke ut noe væske:(

Jeg klarte ingenting selv, kom meg ikke opp av sengen, klarte ikke dusje eller tørke meg selv...helt jævlig!

Og jeg fikk ikke satt inn egg.

Etter jeg kom hjem var jeg sykemeldt i en uke.

For meg var dette en veldig traumatisk opplevelse. Jeg har aldri vært så syk i mitt liv.

I tillegg er en proppfull av hormoner....

Nå fikk jeg heldigvis 6 egg på frys. og har allikevel 3 forsøk igjen. Så det er jo på en måte 6 bonus egg!

Folk opplever overstimulering forskjellig, og jeg var visst ganske uheldig iflg legene. Men prøv å ikke bli for lei deg hvis det blir avbrutt av denne årsak, mulig dette sparer deg for mye vondt! Det er mye bedre å vente to måneder å kreve bedre oppfølging for å unngå at det hender igjen.

Hvordan er situasjonen din, har du gått lenge på sprøyer? hvor mange follikler har du?

Jeg ønsker deg masse lykke til....

Mvh

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...