Gå til innhold

hvilken bag velger jeg til emmaljunga vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe vognen emmaljunga city cross. men lurer på om jeg skal jeg velge hardbag eller citybag? hva er fordelene, ulempene og forskjellene? har termin i september så blir jo gjennom viteren at babyen skal ligge i bagen. har dette noe å si? takknemlig for tips:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har septemberbaby (1.gangsforeldre), og fant ut at det er godt å ha litt bredde i bagen med tanke på voksipose eller lignende. Nå er jenta vår blitt ca 68 cm lang, og syns hun begynner å bli for lang til bagen (vi har Emmaljunga Edge duo combi, en fantastisk god vogn), den har fungert veldig bra gjennom vinteren. Nå har vi såvidt tatt frem sportsdelen, og har lagt voksiposen i den :-)

Skrevet

da fulgte det med citybag til deres vogn eller? for den er vel større enn harbag og mykbag? (nettopp begynt å prøve å sette meg inn i dette)

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker faktisk, sånn jeg har forstått det er bagen til Edge'n større enn citybagen. Mulig jeg tar feil. Jeg kikket nettopp på barnevognguiden.no.

Tror det er en tråd lenger ned på siden her om Em. city cross :-)

Skrevet

jeg har cc, så kjenner ikke så godt til edgen. Se www.emmaljunga.no, for sammenligning av de ulike modellene, både mål og funksjoner. Hardbag er ikke det samme som city bagen. City bag klikkes på understellet isteden for sportsdelen, mens hardbag el mykbag settes inn i sportsdelen, og løftes ev ut og inn etter behov. Vi har mykbag, og har vært veldig fornøyd med det. Kan være greit med bag hvis du feks skal på cafe og ungen sover;-) kan da bare løfte ut mykbagen og ta med inn. Ellers er vel stort sett den ene løsningen like bra som den andre, man må bare bestemme seg for noe:-D

Skrevet

beklager, leste innlegget ditt litt for fort;-) med september baby tror jeg kanskje jeg ville valgt city bagen. Forestiller meg at det er lunere med bagvogn, slik at babyen da kan ligge i bagvognen den kaldeste perioden, og så kan du legge over i sportsdelen ca i mars. Enten da i lamme/dunpose eller bare med skinn og fotpose.

Skrevet

det jeg og tenkte! takk for gode svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...