Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg har et problem. Jeg lurer på om jeg har fått herpes. Hadde en blemme på ene kjønnsleppa noen ganger før jeg ble gravid, eller ved nermere ettertanke, da jeg var gravid sist, og mistet. Men nå i dette svangerskapet har jeg hatt blemme flere ganger. en veskefylt blemme. som svir og klør og verker. om jeg blir våt der nede kommer den veldig raskt. rundt blemma er det veldig hardt, om jeg kniper på den. Men så kom jeg til å lese om herpes og om fødsel og forstår det ikke er bra. Og blemma kommer jo veldig ofte synes jeg. Hva vil skje da? Og høres det ut som Herpes for de som vet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke så mye om Herpes, men har hørt det skal ligne på kviser, eller blir åpne sår. men jeg trodde man fikk mer enn en om gangen når man fikk det. Eneste måten å finne ut av det på er å få en gyn.und. hos lege der de kan ta en prøve av dette.

Det bør du vel uansett da dette smitter parteneren, og mener det kan være ganske smertefult.

Men som sagt, vet ikke noe sikkert her...

Skrevet

jeg får sår jeg også, men det er liksom mer der håret gror, men fått vite at det er pga streptokokk b. men vil nok anbefale deg gyn undersjøkelse ja=)

lykke til=)

Skrevet

Jeg leste også noe om herpes og fødsel, og at det ikke var så heldig med tanke på smitte.

Sjekk med legen, men mener å huske at det først ble behandlet samt at du får noe forebyggende når det nærmer seg termin for å begrense mulighetene for smitte.

Du er sikkert ikke alene om dette, så det finnes alltids en løsning :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...