Gå til innhold

Min kjipe uke etter bryluppsfest...(langt)

Anbefalte innlegg

heisann. vil bare fortelle hvordan jeg fikk kjenne på hva alkohol kan gjøre med amminga...

snuppa mi er 8 mnd, får pupp ca 4-5 ganger om dagen. jeg har vært ute på by´n 4-5 ganger før, men da har jeg bare drukket øl eller vin, og har ikke merket noe forskjell på amminga dagene etterpå.

men sist lørdag derimot, da var vi i trivelig brylupps-fest, det var god stemning, og humøret på topp. jeg koste meg med litt øl. tok også ett par-tre kopper med kaffe å baileys som jeg eeelsker, og var i storform, hehe=)

dagene etter denne festen har ikke vært like festlige akkurat. merket det utpå søndag-efta at utdrivnings-refleksen kom fryktelig tregt... åååh tenkte jeg, det er sikkert fordi jeg er sliten å trøtt.. men samme på mandag,og frøkna ble mer å mer utålmodig å begynte å BITE!!!.. auu!!

vært en dårlig sirkel hele uka, jeg har tenkt at "nå mister jeg melka", "jeg får ikke til lenger å amme", "åååh, kommer melka aldri", slike tanker har surret i hodet mitt hele uka,og det hjelper ikke akkurat på produksjonen.. men takket være ei fryktelig puppeglad og tålmodig lita frøken så ser det ut til å kommer seg i gjenge att nå, spruten står etter max 10 sek, mot 3-4 min med bit å grin før i uka.

håper noen tenker seg om to ganger før de drikker sprit, det skal iallefall jeg gjøre, tror ikke jeg kommer til å drikke igjen før jeg er ferdig med amminga..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8569624-min-kjipe-uke-etter-bryluppsfestlangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

opplevde akkurat d samme, var på firma "julebord" i helgen som var, og det ble til at jeg i mitt gode humør (som man blir etter noen øl, hihi) tok 2 drinker, tenkte ikke noe særlig på dette før jeg har drukket før, men da bare øl.

Nå en uke etter har heldigvis både produksjonen og utdrivningsrekfleksen kommet tilbake, men d har som for deg, vært pga en puppeglad 9mnds gutt og talmodigheten hannes.

men det har godt hardt utover puppene, mye biting og sår..

Blir kanskje en øl eller to en annen gang, men ikke noe sprit eller "fylla", rett og slett for at dette gidder jeg ikke igjen og lille gutt er for gla i puppen enda :)

så rart! utdrivingsrefleksen min tar ofte ettpar minutter uten at det er noe galt fordeom! og jeg kjenner da meange som er ute på fest mens de ammer, uten at det hender noe av den grunn! selv har jeg tenkt å amme lenge ennå, jenta mi er 1 år, og synes det er litt trist om jeg ikke skal kunne ta mer enn ett glass vin uten å bekymre meg for dette!

jeg har hørt om dette på dib, og når jeg forteller det til andre blir mange overrasket, og sier de aldri har hørt om dette..

synes vel egentlig at man skal kunne ta en fest uten å bekymre seg for amminga..tror nemlig at det psykiske også kan spille inn på akkurat utdrivingsrefleksen..

Annonse

Det er imidlertid fint å kunne vite at det faktisk KAN bli bråstopp hvis man blir full. Dermed er det jo verdt å ikke ta tequilashotsene akkurat ennå...

Helt sant, det er de som sitter der med vannmeloner av noen bryst, lett hodepine (pga fylla) og ingen vei å få ut melka på. I tillegg til et sultent barn, selvfølgelig. Det trenger ikke skje alle. Det trenger heller ikke skje de første gangene. Men det er verdt å advare folk så de vet det kan skje, og hvis man er uforsiktig, så vet man å søke øyeblikkelig hjelp! (Utdrivingsnesespray er viktig hvis det slår til!) Har hatt historier her hvor ammende brud har brukt siste uke før bryllupet på å få amminga i gang igjen, isteden for å glede seg til det nært forestående... Og det fordi at utdrikkingslaget ble litt for bokstavelig. Ikke nødvendig å si at hun fikk et nykternt bryllup, nei!

så bra at min dårlige opplevesle kan brukes til noe fornuftig...:)

jeg har drukket meg god å brusen 3-4 ganger før, men da drakk jeg kun enten øl eller vin, og da merket jeg ikke noe på amminga, men baileys er jo endel sterkere, så kanskje det har noe med det å gjøre..

men det skal sies at av å til, når jeg er sliten eller stressa, så tar det litt tid før melka kommer uansett, men da bare tar jeg et dyypt magedrag, å puster ut, så kommer melka rennende=)

jeg tror også forsåvidt at psyken har mye å si for amminga, men det var altså ikke tilfellet her, hadde en fin kveld å alt var bra:)

klem.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...