Gå til innhold

trening og gravid?


Gjest

Anbefalte innlegg

mamma sei (hehe) at man ikkje ska løfte tungt når man er gravid, så jeg har sett bort i fra styrketrening under graviditeten:)

 

men hvordan er det egentlig ellers? har det noe å si for barnet om jeg trener? jeg bruker å trene med høy puls.. det kan vell ikek være farlig det? noen som hvet? og kan jeg ikke drive med noe styrketrening i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg klatrer (som er tung styrketrening for overkroppen), og legen min sa jeg bare kune forsette med det! å lenge jeg ikke følte noe ubehag va det bare å kjøre på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er viktig for deg og fosteret og holde seg aktiv i svangerskapet...for meg har jeg ikke orket noe trening til nå(er ti uker) bare gått turer osv...jeg tenkte og be om et styrke program etterhvert...må trene opp ryggen min:) men man skal ikke bære FOR tungt, ikke sånn bodybuilder trening men vanlig styrke trening skulle vel gå helt fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan fortsette å trene helt til det begynner å kjennes ubehagelig! Det eneste du frarådes, er hopping og slag/spark mot magen. Så dersom du driver kampsport, er det på tide med en pause.

Alle de store treningskjedene har egne temasider om graviditet. For eksempel www.sats.no.

Ellers kan du jo spørre en treningsveileder på treningssenteret ditt om spesielle råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...