Tasselur Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Er det noen flere der ute som har ustabile sykluser? Og dermed rett og slett ikke har peiling på når IKM er? Noen som vil skravle litt om hvordan de "griper ann" dette? Har hatt sykluser på 28-35-49 dager de siste gangene, og er i grunnen litt frustrert...
melkekua™ Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Jo takk ) Så koselig at det er en tråd for oss! Trodde jeg tilhørte uke 11....så uke 12...men tror jammen ikke det heller vil klaffe. Er på dag 21 og ingen el ennå. Jeg som alltid har hatt el mellom dag 14-18. Syklusene mine har pleid å være på 27-32, men nå tror jeg den blir veeeeldig lang. Tror at syklusen min er ustabil pga at jeg var syk for 2-3 uker siden, var syk 2 uker. Influensa, akutt bihulebetennelse og bronkitt. Gikk på penicilin. Hørte at sykdom kan utsette el. Kan penicilin også utsette el? Hmmmm.....masse tanker oppe i hodet i alle fall!
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 *overfører stabil syklusstøv til dere* vet ikke om det hjelper, men like greit som babystøv må det jo være. hi hi dere kan risikere å få sykluser ned i 26 dager da, men sjitt au.
Tasselur Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2007 Å, så moro at det var noen som ville være med på tråden! Og takk for stabilt sykllusstøv, Lioevr! Det kan jammen trengs... Emblamamma, jeg er enig med deg i at det nok kan være sykdom og andre ting som utsetter el. Forrige syklus, som var på uliiidelig lange 49 dager var med en veldig stressende jobbperiode + sykdom inni der. Så det kan godt ha utsatt el for min del. Tr kom endelig på torsdag/fredag, så nå blir det spennende å se hvor lang neste syklus er. Når du tester for el, pleier du å få utslag flere dager på rad? Eller bare på en test? Skal bestille tester nå snart, for med så ustabile sykluser vil jeg i hvertfall gjøre mitt for å prøve å finne ut når el er... Får håpe du finner el snart, da, rimelig frustrerende å ikke vite når det blir action. Når el har vært så vet man ihvertfall at enten så kommer tr om to uker, eller så er det noe på gang!
melkekua™ Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Jeg får positiv el.test 2 dager på rad ) Tester om kvelden, som regel i 21 tiden. Jeg anbefaler de digitale fra CB, de er geniale! Håper at el dukker opp snart ja, eller så er tr også gjerne velkommen, for da vet jeg hva jeg kan forholde meg til )
Tasselur Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2007 Jepp, var sånn jeg også tenkte da tr endelig dukka opp, da vet jeg ihvertfall hvor jeg er. Litt avhengig av hvor lang neste syklus blir så kan det hende vi hopper over en pp... Blir jo selvfølgelig enda lenger ventetid, men termin i romjula er jeg litt usikker på. Testing blir det iallefall uansett, og forhåpentligvis en kort og grei syklus, gjerne på under 30 dager!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 Jeg er nå på dag 19 uten tegn til EL. Skulle hatt EL for 6 dager siden, så begynner å bli litt frustrert jeg og. Håper jeg slipper en laaang syklus.
MaybeMe? Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 Utrolig kjedelig med ustabile sykluser. ( Jeg aner ikke hvilken uke jeg tilhører før jeg ser på tempen at jeg har hatt EL. Denne gangen endte jeg opp med EL på dag 24, men pga influensa var det bare bra at den ble forskjøvet. Aner ikke hvordan det blir neste måned, men så lenge jeg ikke får sykluser på over 40 dager lover jeg å ikke klage. Det hadde vært lettere med timinga om det var litt mer stabilt, men jeg har akkurat sluttet med pergo, så kanskje blir det mer stabilt etterhvert.... Nå hører jeg visst til uke 12, så da har jeg en IKM-dato å forholde meg til, takket være temping.
melkekua™ Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Nå kjenner jeg ingen el.smerter i det hele tatt....så det kan være at el faktisk har skjedd nå, men ikke gav pos.utslag........hva man ikke grubler på....synes jeg kjenner trmurringer, men jeg vet jaggu ikke. Egentlig er det like greit at tr kommer så kan man begynne på ny frisk!
Tasselur Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2007 Pff, enig med deg, MaybeMe, så lenge syklusen er på under 40 dager så får det vel være greit. Men aller helst så hadde det vært kjekt med 4-5 uker. Hvis ikke så tar det så innmari lang tid mellom hver gang man har IKM! Sett noe mer til el, emblamamma? Når skulle du hatt den, ut i fra hva du vanligvis har? Kjenner til det der, til slutt så er det like greit om tr dukker opp, så vet man hvor man er... Her er tr på tur ned igjen, er på smått stusslige dag 4... Leeeenge igjen til IKM, gitt...
løve81 Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Fin tråd dette, for jeg aner nemlig ikke lenger hilken uke jeg har IKM... Er på dag 43 nå, så dette begynner å gå meg på nervene...trodde kanskje ting begynte å stabilisere seg etter at de to forrige var på 33 dager, men den gang ei...
melkekua™ Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 Jaja.....jeg temper og temperaturen er fortsatt lav.......hmmmm......nå er det like greit at tr kommer....selv om det skulle bli en veldig kort syklus, men det er vel ønsketenkning......
løve81 Skrevet 13. mars 2007 #13 Skrevet 13. mars 2007 Jeg er litt spent nå...(som om jeg aldri har vært det før...) er på dag 44 nå, testa negativt i går også, men i natt hadde jeg masse maur i beina, så ille at jeg trodde jeg skulle bli sprø! Gubben spurte meg i morrest om det ikke var slik sist jeg var gravid også, og når jeg tenker meg om så var det jo slik (utrolig hva man fortrenger) Må jo også si at jeg var masse kvalm i går, men tenkte at det var søvnmangelen (hadde litt maur natta før også), og blir veldig lett svimmel. Bekkenet krangler litt både når jeg sitter, ligger og når jeg løfter snuppa mi...(det gjør det jo av og til ellers også, men jeg innbiller meg at det er mer enn før) Har forresten enorme mengder utflod....(sorry) Noen som vet om det kan være et tegn?
Nutmeg Skrevet 14. mars 2007 #14 Skrevet 14. mars 2007 Heisann:) Plass til meg også? Er på dag 79 i syklusen min i dag. Kjedelige greier. Ømme pupper, halsbrann og uggen i kroppen, men ingen positiv test. Har legetime om 2 uker, og håper få noen svar da. Ønsker meg en stabil syklus på 28 dager, og regner med jeg ikke er den eneste her med det ønsket:) Ha en fin dag, alle sammen:) Og lykke til med sykluser, el, tr og tester av alle slag:)
løve81 Skrevet 14. mars 2007 #15 Skrevet 14. mars 2007 dag 79??? Føler med deg, jeg som syns synd i meg selv som er på dag 45 uten positiv test!!! Jeg testa forresten positivt med dattera mi på to år da jeg var på dag noen-og-70, så det kan jo skje noe! Jeg lurer på om jeg lider av innbilt svangerskap... er så kvalm om dagen, og så er bekkenet kranglete fortsatt... skal teste en av de nærmeste dagene, greier jo ikke å la være
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 Så fint det er en tråd for oss med ikm uke x =) Har rar syklus jeg også... aner ikke når tr skal komme:( har ikke tempet eller tatt el test så jeg er helt blank... Hadde ma for 3 uker siden så det kan jo være det skjer snart (eller egentlig ikke...he he )! sluttet på p piller i juli og har bare hatt tr på besøk 2 ganger siden da... Alle sier jeg er heldig som slipper men det er jeg IKKE enig i!!! Kanskje noen av oss har en liten spire på gang =) Hadde 1 dråpe blod i går men ikke noe siden det bare murringer...hadde ett lite håp om at det kanskje var festeblødning,men nå er jeg over på at tr er på vei.... Tanken har gså slått meg at jeg ønsker en ny spire så fælt at jeg kan ha innbilt svangerskap... Håper av vi alle får en spire snart,Lykke til =)
melkekua™ Skrevet 15. mars 2007 #17 Skrevet 15. mars 2007 Nå er jeg ganske så øm i eggstokkene (hadde sex tirsdagskvelden og da var det ømt inne i meg også), og igår hadde jeg smerter, så jeg lurer jammen på om jeg har el rundt hjørnet...trodde den kanskje var på dag 20, men var ikke overbevist.....nå er jeg på dag 26 og nå tror jeg kanskje det skjer noe......hmmm....jeg skal i alle fall ta en el.test ikveld ja! Så får vi se hva tiden bringer.
Tasselur Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 15. mars 2007 Oi, tenk om det faktisk er el, emblamamma. Da er det jo nesten sånn at du har fått en "bonus-el", hvis du allerede hadde forberedt deg på at det var tr som sto for tur. ; ) Og Nutmeg, dag 79?!? Tror du er innehaver av den heller tvilsomme tittelen trådens lengste syklus, gitt. Ja til 28 dagers sykluser, sier nå jeg. Tenk så mange sjangser man får i løpet av et år! Dag 7, juhu, her går det framover! Prøver å slappe av så mye som mulig, denne mnd skal ikke stress utsette el, ihvertfall. Håper på 28-30 dagers, hadde vært topp! Må vel ta en opptelling på # el-tester og evt bestille nye på nettet. Første pp med el-testing fra begynnelsen. : )
melkekua™ Skrevet 15. mars 2007 #19 Skrevet 15. mars 2007 Testet nå nettopp og jeg fikk pos.eltest som jeg hadde tenkt ) På dag 26 ble det altså! Det vil si en syklus på 40 dager ca. Jaja....sitter det en spire denne gang så skal jeg ikke klage ) Lykke til dere andre som leiter etter el og ikm. Nå har jeg funnet min uke, nemlig uke 13! Håper det er et lykketall denne gangen!
løve81 Skrevet 16. mars 2007 #20 Skrevet 16. mars 2007 Jeg er kjempespent nå...testa med CB i går, og fikk negativ, men det var en tynn svak strek der plusssterken skulle vært... Slaø teste igjen i mårra, hvis den svake streken skulle bety noe burde den vel være sterkere da...?
Carrie_81 Skrevet 16. mars 2007 #21 Skrevet 16. mars 2007 Håper det er plass til meg også her Har sluttet med p-ring for snart to uker siden, og det er vel for mye å forvente at jeg skal få noen stabil syklus med det første... Håper bare den ikke går helt i spinn! Er det noen som har erfaringer med hvor lang tid det har tatt å få en noenlunde normal syklus etter prevensjons slutt?
Tasselur Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #22 Skrevet 16. mars 2007 Heisann, Carrie! Selvfølgelig plass til deg også! : ) Vet ikke med p-ring, men da jeg tok ut p-staven så kom mensen etter ca 4 uker og var stabil etter det. Hehe, noe helt annet enn nå, etter at jeg fikk tassen er det bare hoppsasa med syklusen. Men vet at folk har brukt ganske lang tid på å få stabil syklus etter å ha slutta med prev også. Krysser fingrene for at du er like heldig som jeg var den gangen! : ) Sååå spennende, løve81! Du må husk å oppdatere oss med hvordan det går! Du kan jo være den første i uke X som er gravid! : ) Lykke til i uke 13, emblamamma. Hehe, får jo håpe du ikke trenger å stikke innom uke X igjen, selv om det selvfølgelig hadde vært hyggelig for oss som er her, da. : )
løve81 Skrevet 16. mars 2007 #23 Skrevet 16. mars 2007 forrige gang jeg slutta på p-piller rakk jeg ikke å få regelmessig syklus, ble gravid i 2.pp, men da jeg var gravid i 5.uke var det 10 uker siden siste mens... etter fødselen brukte jeg minipiller som jeg slutta med for et år siden ... har ennå uregelmessig syklus, fra 29 dager og oppover...er i dag på da 46, men har jo et bittelite håp om at det er en god grunn til at ikke tanta kommer.. Lykke til!
Tasselur Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #24 Skrevet 18. mars 2007 Da nærmer det seg tid for å begynne å teste for el. Med sykluser på 28, 35 og 49 dager er det jo helt umulig å si når den kommer, men da får jeg ihvertfall tilfredsstilt testemanien min for en liten stund. ; ) Men blir litt rart denne pp, for alt ettersom hvor lang den blir så kan det hende vi hopper over en pp for å unngå jula. Vet det blir ennå lenger å vente, men vi har nok bestemt oss for det nå. Trur eg...
Nutmeg Skrevet 20. mars 2007 #25 Skrevet 20. mars 2007 Hei hei:) Vært borte noen dager, men er nå på plass igjen. Håper det er en del som har forlatt oss siden sist jeg var her:) (høres jo slemt ut, men vi vil vel gjerne vekk herfra alle sammen? Dag 85 i min syklus...... Bra man er tålmodig! Tror faktisk jeg spottet i morges, så med litt flaks er denne evighetspp'n inne i sine siste dager. Krysser fingrene for det! Har i tillegg kjøpt meg en "finn eggløsning"-pakke og tenker nå begynne tempe for å se om jeg har eggløsning. Mistenker at jeg ikke har hatt det på leeeeeeeeeeeeeeeenge. Kanskje kroppen samler opp eggene til påske? I så tilfelle håper jeg samboer-haren min finner dem! Noe som skal teste denne uka? Krysser fingrene for alle her:) Ha en super tirsdag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå