snartmammapåny Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 tørker godt med en klut med vann. Om det er mye besj så kan det være lurt å ta en engangsserviett å få bort litt. Alternativt vaske babyen i vasken eller i dusjen.
Mamma`N Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 et alternativ til dyre våtservietter er kjøpe kompresser på apoteket som heter mesoft...disse er kjempekjekke....og billige..
kfitjar Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har brukt Pampers Sensitive våtservietter. Jeg synes ikke de er så dyre, og så slipper du å måtte skylle kluten,osv.... Uansett så har jeg tre gutter fra før, og heldigvis har de vært veldig lite plaget med sår rumpe. Så jeg kommer iallefall til å fortsette med våt servietter.
**synne** Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 i siste nr av foreldre og barn har de en god artikkel om vasking, og hvorfor en for eksempel ikke bør bruke våtservietter..
Makka Pakka Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har brukt klut og vann. Kun når vi skal bort har jeg benyytet våtservietter. Liker ikke å smøre alle disse kjemikaliene på huden til jenta mi som våtserviettene har. Jeg har mange kluter som jeg har kjøpt billig på Jysk bl.a.
Vriompeis Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 jeg har skylt stumpen under vasken mens jenta mi var liten. Senere har jeg brukt Libero sine vaskeservietter som er tørre. De virker kanskje litt stive, men med vann og olje syntes jeg de er supre!!! bruker de til hele kroppen jeg, så sparer jeg masse vask av kluter. Våtservietter har jeg kun brukt å ha i stellebagen... Olje er supert til å få vekk bæsjen med, samtidig så blir huden så myk av den.
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #9 Skrevet 10. mars 2007 Mitt beste tips er å kjøpe tvättlappar som fåes på rimi eller ica eller i sverige. Det er pakke på ca 200 som ser ut som vanlig servietter og når du dypper dem i vann blir kjempe myke og deilige og veldig praktisk til å vaske både stumpen og fjeset med, veldig hygienisk synes jeg. Mye bedre en mesoft fra apoteket.
mayaya Skrevet 10. mars 2007 #10 Skrevet 10. mars 2007 Dersom man først skal bruke våtservietter innimellom.. Ta en titt på testen i siste Foreldre og Barn, så kan du unngå de stoffene du ikke vil ha i nærheten av stumpen til gullet ditt :-)
berga Skrevet 10. mars 2007 #11 Skrevet 10. mars 2007 Jeg bruker gasskluter og vanlige vaskekluter på min gutt som er 2.5 år det har jeg gjort siden fødselen. Når vi er på tur har jeg med våtservietter. I den forige barnehagen han gikk måtte vi ha med vaskeutstyr selv, da hadde jeg Libero sine tørre vaskeservietter fordi jeg har sett at stumpen til gutten blir veldig sår dersom jeg bruker våtservietter over lang tid, uansett merke. Til hjemmebruk vil jeg derfor anbefale vanlig vaskeklut eller gasskluter, blir mye søppel dersom man skal bruke slike mesoftkluter f.eks.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 Bruker tørre engangsservietter, masse vann og evt uparfymert såpe ved behov. Synes våtservietter er helt fantastisk når vi er på tur! Får to bleiebarn nå, så orker ikke vaske vanlige kluter. Har ikke dårlig samvittighet for søppelmengden.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 Myke tøykluter fra Spar-kjøp er gode til ansiktsvask og bading. Ellers brukte vi Libero sine tørre engangskluter med litt mandelolje eller Lactacyd. Fungerte supert til eldstejenta, kommer nok til å gjøre det samme nå. Våtservietter var suverene når vi var på tur eller besøk, men ønsker ikke å overdrive bruken av dem pga evt. kjemikalier. Lurt å se på tester hvilken type som er anbefalt.
2iApril Skrevet 11. mars 2007 #14 Skrevet 11. mars 2007 Stelletips; kjøp inn Weleda baby oil med Calendula (fås kjøpt i Helsekost forretning eller hos Helios) og pads i en matbutikk, ta litt olje på padsen og vask ved stelling når det kun er tissebleier. Dette gjør at du kapsler inn det våte, og bebisen blir ikke sår. Vi gjorde dette hele det første året, og datteren vår var aldri sår. Etter at hun begynte i barnehagen ble ikke dette fulgt opp, og hun hadde noen småprikker innimellom, disse ble borte med en gang vi brukte Weleda stellekrem med Calendula. Ved bæsjebleier skyllet vi alltid i vasken, og brukte Weleda såpestykke med Calendula. Weleda produktene er helt supre, og vi har aldri trengt noe mer enn de tre produktene. Oljen brukte vi også i badevannet. Anbefaler Tummy Tub på det varmeste. De små bebisene elsker å bevege seg i bøtten, og de får vann over hele kroppen og slipper å legge hodet og kroppen bakover. Fikk tips på sykehuset om å ikke bade mer enn en gang i uken, for de trenger ikke mer når de er små, det bare tørrer ut huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå