Gå til innhold

"kjerringråd" for ørebetennelse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke det ene så er det jammen noe annet...

Nå har jeg vært hos legen å han sa ørebetennelse....

Noen som har noe lindrende råd? Stikker,værker og i tillegg hører jeg jo nesten ikke på det ene øret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligg høyt med hodet, bruk nesespray (selv om du ikke er tett i nesen, det letter på trykk i øret) og bruk paracet så kommer det seg forhåpentligvis!

God bedring!

Hilsen sykepleier på legevakt! :-)

Skrevet

Mange sverger til varm matolje i øret. Selvfølgelig ikke kokende, men varmet opp til kroppstemperatur. Lindrer smerter for en stund:)

Skrevet

Ja men bare en dråpe og inni bomull...homeopat-råd. Legges i øregangen. Basillikumolje.

Skrevet

Vi fikk følgende råd til jenta mi; ta en hvitløksbåt og kapp av enden. Ha den i øret en stund (husker ikke hvor lenge). Fikk ikke prøvd det, hun har vært frisk siden vi fikk rådet!!!

Skrevet

Jeg hadde mye ørebetjennelse som barn og får det forsåvidt fortsatt ganske ofte.

Kok en potet og ha håndkle eller lignende rundt til du synes temperaturen er behagelig.

Legg dette på øret.

Etterhvert tar du av håndkleet og kan også mose poteten for å ha varmen så lenge som mulig.

For meg holder det vanligvis med en behandling.

Skrevet

Ta et blad av geranium (uten stilk) rull det sammen og putt det i øret. Har ikke prøvd det selv, men en venninne fortalte at det hadde hjulpet henne og moren flere ganger. Har tenkt å prøve det neste gang datteren min får ørebetennelse, hun har det ofte. Er kanskje ikke så mange som har geranium nå på vinteren, men kan jo være.

Ellers så hjelper nesespray og Paracet.

God bedring:-)

Skrevet

Legg en varm vaskeklut(så varm som du bare greier) eventuelt en varmeflaske mot øret. Da går det hull, og alt blir bedre! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...