Gå til innhold

Det stikker slik!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen:) Fikk du sove?

Å, så det var ikke noe særlig modent? Er spent på hvordan jeg ligger an, jeg som ikke vil være moden eller noe . He he, men jeg tar det jo litt som det kommer. Går jeg i fødsel nå, så OK, jeg har ikke tenkt å hyle og skrike å få dem til å stoppe fødselen:)

Den tjuende har jeg fått endelig dato for keisersnitt, så det blir på faren din sin bursdag ;) om ikke du føder selv da:)

Afrika høres helt fantastisk ut, men sikkert mye som ikke er så bra og. Mtp fattingdom og kriminalite ol. Har du vært mye der? Ei venninne av meg var akkurat tre uker på studietur til Kenya og sa det var fantastisk , men litt trist også når de var å så i slummen . Hun går på lærerskolen og de besøkte mange skoler der nede, det var visst det som ga mest inntrykk.

Samboeren min ble hjemme i dag, jeg orker ikke stort kjenner jeg. Det får bare bli slik. Nå er det så kort tid igjen at jeg tror de på jobben skjønner det er tungt å ha barn hjemme . Jeg synest egentlig det har gått helt fint jeg helt til nå. Bortsett fra for noen uker siden for da hadde jeg influensa. Da trodde jeg faktisk at jeg ikke klarte mer. Håper du slipper den da:)

Nei, nå må jeg prøve å hvile meg litt. Er spent på om du svarer , for hvis ikke har du kanskje fått babyen din:)

Ha en deilig dag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei er her idag og jeg:-)

Men hadde faktisk rier i natt, våknet av at det var drit vondt, men sovnet igjen å idag er det borte:-( Tror jeg skal vagge meg bort over på en liten tur. Kjedelig å gå ut også...men må bare. Får ta og lufte fleske kinna mine som disser når jeg går, føler meg nydelig hehe.

Jeg har bare vært en gang i Kenya, men bilr nok flere når barna blir større. Samboeren har jo veldig lyst og reise siden han er voksen opp der. Var mye fælt og sjå. Det var en tvilling mor som kom bort til oss når vi var i byen for og handle. Hun bar på to nyfødte tvillinger som hun tigget mat til. Men svigermor mente at hun nok kom til og bruke dei pengene hun fikk på narkotika. Den ene tvillingen var nesten død av mat mangel viss den ikke hvar det. Var helt grusomt, hadde bare lyst å ta barna med meg hjem og redde dem.

På ett market vi var på såg vi en mann som ble pisket, heilt forferdelig og sjå på.

Vi hvar der i påsken 04 og skulle gifte oss til sommeren så jeg prøvde brudekjoler der nede.Var mye billigere, men endte opp med og kjøpe en hjemme istede.:-) trygest det.

Ute i gatene og på kjøpesenterene gjikk det vakter med maskingevær, syns det var litt ekkelt. Men jeg er nå virkelig en pyse til vanelig også:-)

Jeg forstår godt at det er tungt og gå med barn hjemme, håper på og føde så jeg slipper og være alene hjemme alene med dei i dag, tungt og måtte legg dei alene. Kansje jeg skal ut og jogge og få fart på det he he det hadde nok sitt dumt ut.

Igår fikk jeg så vondt i symfysen eller hva dei kaller det.. Så kansje han har sklidd enda lenger ned.. håpe håpe.

Hadde vært stilig om vi begge fikk barn den 20:-)

Håper du klarer og slappe av og hvile deg!!

Kan jeg spørre hvor i landet du er i fra?

Skrevet

Ja, om du skal ut å jogge så kan du jogge litt for meg også:)

Det hadde jeg aldri klart nå :) men kanskje det får fart i sakene for deg. Jeg skal kjøpe meg nye joggesko etter fødselen og da er det ingen kjære mor lengre. Da skal mor ut å jogge av seg fettet:) Håpe vannet mitt forsvinner fort. Det gjorde det som jeg kanskje skrev sist, men har jo ingen garantier. Nå når jeg er så stor så skjønner jeg at andre større sliter med å komme seg ut og i gang med en bedre livstil. Det jo forferdelig slitsomt å være en så stor person.

Uff, ja jeg får angst når jeg ser pistoler og slikt jeg. Vet at det skal bare et skudd og noen er død. Helt sykt at de går rundt med det , men i Kenya er det sikkert nødvendig? Eller? vold avler vel bare vold så er litt usikker. For å være ærlig så orker jeg ikke å se stort av fattigdom og barn når jeg er gravid. Jeg blir rett og slett dårlig av å se nyhetene.. For litt siden begynte jeg å gråte når det var et innslag på tven, litt blanding av hormoner og annet. Men det er jo helt grusomt at så mange barn lider. Selv om jeg ikke er personlig kristen synest jeg misjonærene gjør en kjempejobb jeg .

Gjeeeeeesp:) jeg har ligget på skuldra til samboer å sovet mens frøkena våres tok seg en liten lur. Det var veldig deilig, men ble litt stiv i nakken. Nå er det oppe og skal ut på tur. Jeg er sulten men vet ikke hva jeg har lyst på . Vet du om noe som er billig, enkelt og supergodt å lage?:)

Jeg er fra Ålesund, hva med deg?

Ja stilig om begge fikk den tyvende ja, men gidder du å gå så lenge å vente ;) jeg merker denne uka her er ganske så laang:)

N

Skrevet

Blei ikke noe jogging på meg, alt for vondt i bekkene for det. såg vel mere ut som en valtrende gås som var ute på tur. Men sitter her enda. Er lenge og vente til den 20 og tiden går så sent nå den siste uken.Passer litt dårlig og føde idag, må nesten få med meg frustrerte fruer:-)

Heilt enig med deg, nyheter og historier fra virkeligheten er noe jeg prøver og unngå nå. Blir jo trist i flere timer etterpå.

Misjonærene gjør en kjempe jobb, men det er ikke noe for meg. Samboeren min og dei fleste søskene og andre misjonærbarn sliter veldig etter at foreldara var misjonærer. Dei ble plasert på internat skoler 10 timers kjøre tur fra foreldra, fikk bare se dem en gang i måneden eller sjeldnere. Det hadde jeg aldri gjort mot mine barn. Da du kan lure på hva som er viktigest, barna dine eller kallet du fikk..? Men er ikke sånn nå tror jeg. Sykt att ingen såg hvor gale det var den gang.

Jeg er i fra en øy midt mellom Bergen og Stavanger som heter Bømlo.

( Sliter litt med dysleksi, så får håpe du forstår det jeg skriver, plagsome greier)!!!

Nå er det hvile tid:-)

Skrevet

Hei:)

Ja Bømlø er jo kjent. Jeg kjenner stedet mest pga Kenneth Sivertsen :)

Merker du noe baby? :) Jeg merker bare at min er veldig veldig akiv. Jenta våres i magen var kjempetrøtt og er fortsatt som et lite søvning murmeldyr. Hun sover hele natta og tar seg gjerne en lang hvil på to timer om dagen hvis det blir tid til det. Den tassen jeg har i magen nå er helt vill! Slik var ikke jenta våres. Hvordan er din i magen da?

Når jeg tenker meg om er det frustrerte fruer også neste tirsdag som er den tyvene :) Så om du føder i kveld eller neste tirsdag .. ja, spørs hvilken episode du vil gå glipp av? Jeg har ikke sett noe på det jeg, jeg klarer ikke å konsentrere meg særlig om tv eller film fortiden. Jeg har nok litt fødselsangst og det meste av tiden går med til å bimme, tenke på fødselen, sove eller stelle og leke med jenta våres. Når vi ser på tv sovner jeg :) Jeg fikk heller ikke med meg starten av serien så da var det så vanskelig å starte å se den.

Jeg er nok ingen mester i skriving selv og det er jo ingen rettskrivnings-test vi driver med heller her da , så det trenger du ihvertfall ikke å bekymre deg for:)

Uff, synest mannen din at han har hatt en vanskelig oppvekst siden han er misjonærbarn?

Nei nå er føttene mine lilla av alt vannet i kroppen. Usj, det ser helt forferdelig ut :(

Håper du har en fin kveld sammens med dine:)

Skrevet

God kveld:-)

Kenneth sivertsen ja hehe. Nå når han døde det først gikk opp for meg kor stor og talentfull han egentlig var.

Denne babyen har vært veldig rolig i magen gjennon hele svangerskapet, har vært redd det kansje er noe gale pga det. Dei andre guttene har vore veldig aktive i magen og ikke minst utforbi. Blir spennende og se hvordan denne er.

Du har rett i det du sier, går kansje glipp av frustrerte fruer uansett så kan like godt føde idag:-)

Sende mannen min på jobb nå kl halv sju, orket ikke ta meg av barna, sov veldig lenge etter den lille turen min. Så viss noe skjer i natt blir det litt skummelt siden samboer skal jobbe til to eller noe... Men har blitt skuffet så mange ganger før at blir det nok i kveld også.

Idag har mine bein også vært veldig full i vann, vondt og gå i sko.

Men dei har ikke vært lilla noen gang, det høres jo skummelt ut.

Samboer syns han har opplevd mye i barndommen, men får jo ikke det samme forholdet til foreldrene siden di ikke hvar tilstede. Nå etter han fikk barn selv så forstår han ikke at det går an å reise ifra barna på den måten.

Er du svulten hele tiden? Vil ha mat hele tiden.

Sist jeg var på butikken kjøpte jeg ingenting snop, angrer nå. Har så lyst på poppkorn eller små godt og ikke minst sjokolade!!!! Kommer aldri til og få kiloene av igjen. Skal kjøpe meg jogge sko jeg også, orker ikke være sånn som dette. Skal i bryllup 5 mai også, off off er ikke kjekt og gå slike plasser når du ikke føler deg vel.

Får gå og se om jeg finner meg noe godteri viss ikke spiser jeg opp nugati boksen:-D

Skrevet

Knis! Ja kjenner til det der med " siste løsning er nuggatiboksen" :)

Jeg er så sulten jeg at jeg tror jeg kreperer hvis jeg ikke får det jeg vil ha. Det har gått sterkt ut over matpengene:)

I dag hadde vi fullkornsspaghetti, spiser jeg hvitt mel blir jeg sulten igjen bare jeg har satt fatet mitt i oppvaskmaskinen:)

Akkurat nå har jeg dilla på sjokolade og skive med leverpostei:) Ikke sammen da men hver for seg. mmm. Har du dilla på noe?

I morgen skal jeg til kontroll for siste gang :) Det blir kjekt og særlig siden samboer kan være med siden jeg får timen min på kvelden oppe på barsel. Kanskje vi ser en baby? :) Jeg har på en måte ikke gledd meg like mye til denne babyen kommer for å være helt ærlig som første gang. Jeg får dårlig samvittihet når jeg tenker på det. Men det har liksom ikke vært tid til å glede seg. Med en ettåring i hus så går egentlig dagen i ett. Vi hadde besøk av en baby på lørdag og da kjente jeg først at jeg gleder meg til å få en ny en i hus:) De er så søte og små,. mmmm:) Det blir så deilig å ha et lite nurk i hus igjen. Jenta våres er jo så stor så hun er ikke særlig kosesyk lengre. Det blir helst når hun er syk eller veldig trøtt. Ellers er det full rulle:) Hun har blitt veldig pappajente. Hvordan er det med deres barn? Er de pappagutter eller mammagutter? Kanskje ikke noe av delene:)

Jeg synest samboeren min er så flink med barn, mye flinkere enn meg og det merker sikker jenta våres. Hun er mest opptatt av pappa og det er jo litt sårt innimellom. I dag har jeg gitt henne littt sjokoladekake i smug i håp om at hun skal like meg litt ekstra nå når jeg skal være borte fra henne så lenge mens jeg ligger på sykehuset ;) litt kynisk må jeg og få være:)

Ja, kjente du Kenneth Sivertsen? Jeg synest så synd i han. Var ikke den med mest flaks i verden. Jeg synest han var kjempeflink jeg :) Jeg var naboen hans da jeg bodde i Bergen en liten stund:)

Å, nå gleder jeg meg slik til å bli ferdig:)

Håper du har det bra og det blir spennende å se om du svarer senere eller har født;)

Skrevet

har veldig mens smerter som kommer og går nå...håpe håpe.

Her i huset er det pappa gutter, han er flink og leke og tulle med dei. Tvinger meg selv til og leke litt, men må innrømme at det ikke varer så veldig lenge. Nå orker jeg ikke sette meg ned på gulvet en gang:-)

Akkurat slik som deg hadde jeg det når vi ventet på nr 2, hadde ikke tid til og glede meg, bygde hus attpå til, flyttet inn 14 dager før han ble født. Kvidde meg til det ekstra arbeidet som kom til og komme. Amming og bleie skift natten gjennom og så opp til en vilter liten gutt som rotet over alt mens jeg ammet. Det var ganske så hardt i begynnelsen. Klarte liksom ikke bli kjent med den nye babyen før det var godt en god stund for jeg hadde ikke tid til og snakke med han, nr 1 krevde alt. Hadde utrolig dårlig samvittighet for babyen. Han var veldig snill og ventet tolmodig, men det ble bedre etter som jeg ble vant med det. Å til slutt ble det perfekt, to bestevenner som er kjempe glad i hverandre. Jeg er veldig glad mine går tre dager i barnehagen denne gangen så jeg får tid til babyen også. Håper ikke du ble skremt nå? Får det var ikke meningen!! Men sånn var det jeg hadde det i begynnelsen.

Er di jente aktiv?

Så du har vært nabo til Kenneth Sivertsen, stilig. Hadde liksom ikke trodd du skulle vite noe om Bømlo:-D Liten plass som nesten alle vet hvem alle er. Nei jeg kjente ikke Kenneth.

Måtte le av deg, der du skreiv du ble svulten med en gang du hadde satt tallerkenen i oppvaske maskinen. :-) Har det akkurat slik selv, går rett i skapet og finner meg sjokolade etter middagen.

Er hektet på alt som er godt, lager hjemmelaget pizza flere ganger i uken til kvelds, å da stapper jeg i trynet. Å har kips og dipp attåt. Er ikke så merkelig at jeg blir fet. Sjokolade er det beste, får vann i munnen bare jeg skriver det her. Må gå og rote i skapet, godt sambo er på jobb, har bedt han om å kjefte på meg viss eg spiser for mye godteri. Blir litt fornærmet når han kjefter hehe, det skjer jo hverdag:-D

Skrevet

God natt :)

Er du fortsatt gravid?

Jeg er oppe nå, klokken er halv ett og jeg holder på å bli sprø av rastløse ben:( jeg synest jeg har så mange plager jeg nå at jeg har lyst til å klikke. Men men, jeg biter tenna sammen så godt jeg kan:) Ligger høyt med beina opp i senga nå :)

Klart du skremmer meg ikke, jeg har tenkt nøye over hvordan det blir å ha to små i hus. Men samtidig aner jeg jo ikke i det heeele tatt hva vi går til med to små hjemme på dagtid :) Vi har ikke barnehageplass og jeg gidder ikke å levere jenta våres til ei dagmamma jeg ikke stoler på eller vet nok om. Kanskje vi etterhvert leverer henne en eller to dager i uka hvis vi finner ei vi liker. Men men, det er jo ypperlig for vesla å lære seg div:) Og hun blir godt kjent med lillebroren sin:) Hun er så sta og pappajente at det blir gøy å se hvordan hun reagerer når vi blir en til. Bare jeg stryker pappan på kinnet eller klemmer han blir hun rasende og hyler. Hun er veldig søt og snill ellers, Men pappa skal hun ha for seg selv: :)

Å, jøss, lager du hjemmelaget pizza hver kveld? Mmm, skulle ønske jeg kunne stikke innom deg jeg da:) hehe:) Hjemmelaget pizza er nemmelig det beste jeg vet om:) laget to sist fredag og det var ikke mye igjen for å si det sånn :)

Sjokolade er garantert det beste jeg får. Jeg blir irritert og sur hvis ikke jeg får det. Uff, vekta går jo brare oppover. Heldigvis sa jordmor til meg at det er myyyyyyyyye vann og jeg kan slappe av. Det kommer til å gå av seg selv, men klart. Litt skepisk er jeg jo.

Min tass i magen er aktiv som bare det nå. Det er så slitsomt. Hvorfor kan han ikke være våken og heller leke seg litt på dagtid? Slik har det vært helt siden jeg startet å kjenne liv:)

Hvordan gikk det med mens murringene? Jeg merker bare at hodet ikke er festet. Han driver å beveger seg der nede. Nesten så jeg kjenner nesa kile meg :)

Ok, blir spennende i morgen å se om du har svart:)

Godnatt fra meg og lille tassen:)

Skrevet

Hei Hei:-)

Alt har roet seg nå. Blir nok ikke noe fødsel med det første, er så lei av og tenke kansje idag. Er dritt lei nå. Er heldigvis ikke plaget med rastløse ben dette svangerskapet, men var det med nr.2 helt grusomt irriterende.

Høres så søt ut hun jenta di, dei er så morsome i den alderen:-)

Tassen min er veldig rolig, men når den først spenner så føler jeg foten skal komme ut magen må presse til bakers for det er så ubehagelig.

Prøver og skjerpe meg med den pizzaen, er jo en dum vane, men det er jo så godt !! Samboer har også begynt og få litt mage nå hehe sånn kan det gå.

Fant fram kjips og dipp igår, fekk så dårlig samvittighet etterpå:-(

Har store planer for hva jeg skal spise etter jeg har født, fikk ett hefte med bare sunne mat retter som jeg skal gå etter. Pizza blir da forbudt:-(

Du er heldig som har mest vaten og ikke fett. Jeg kommer nok til og slite med fettet min en stund.

Mente ikke at det berre var negativt i begynnelsen med to små, men var stress med en baby og en veldig aktiv gutt:-) kjekt og ha dei begge hjemme når dei er så små. Syns så synd på dei barna som er 9-10 måneder og må være i barnehagen en hel arbeidsdag. Vi fikk barna tett for og slippe det, men må mann så må mann. Hldigvis skal mor mi passe babyen når jeg skal begynne på jobb, men vil da bare jobbe 60% eller jobbe på kveldstid. Mest av alt håper jeg vi har vunnet i lotto til det så jeg kan være hjemme he he:-D

Du får sende meg ditt fødestøv:-) orker ikke mere. Seks dager til termin idag og seka dager til ditt keisersnitt. Jeg vil føde nå og du vil holde igjen :-)

Skrevet

Hei!

Så du er her? :)

Først og fremst vil jeg si at jeg har nok en blandings av fett og vann :) jeg skal ikke skryte på meg alt jeg har i kroppen er vann fordi jeg har spist store mengder sjokolader i hele svangerskapet:)

Jeg også synest synd i barna som er i barnehage hver eneste dag fra syv til fem, men noen dager i uka synest jeg er helt topp . De har jo bare godt av å være sammen med andre barn og lære seg å være sammen med andre. Får litt dårlig samvittihet for at jenta våres ikke kjenner så mange på sin egen alder enda men vi har jo noen som vi treffer:) og så har hun mange søskenbarn som liker å dulle med henne . Nå når lillebror kommer regner jeg med at hun aldri kommer til å være ensom men heller sette pris på den lille tiden hun kanskje får alene ;)

Frøkena her har sovet fra halv ellve til nå (klokken er halv ett) det er bare så deilig å få ligge litt selv. Nå er jeg så lat at jeg ligger mest på gulvet å leker med henne :) Men er så tung og sliten at jeg har ikke energi til å holde på med noe annet. Jeg bruker å lage middag da til samboer kommer hjem og sist uke synest jeg at jeg var flink til å gjøre husarbeid. Men denne uka synest jeg at alt har blitt så mye tyngre. Sikkert fordi jeg har fått så mye ekstra vann i forhold til sist og så nærmer terminen seg.

Synest du skal bare kose deg med pizza nå jeg :) det er jo så kort tid igjen:) Jeg har ihvertfall lyst på pizza:) nam nam:)

Jeg sender alt mitt fødestøv over til deg, jeg har ikke bruk for det :) Men for å være ærlig så har jeg mye mageknip nå. Fiser masse og er skikkelig råtten i magen. Æsj. Så derfor sender jeg over alt mitt fødestøv og mine føde tanker til deg og ønsker deg en fin dag:)

Skrevet

Hei hei.

Ente opp på sjukehuset igår, men ikke med meg selv. Dei trodde lille gutt på 2 hadde fått blindtarmsbetennelse. Han fekk plutselig 40 i feber og vondt i magen. Da for vi fra sjukehus til sjukehus. Har hvilt i to timer nå, helt utslitt. Låg på et rom der det gikk alarmer hele tiden,SLITSOMT!

Tror nesten jeg må ha meg pizza i kveld, men er så kjedelig når samboer jobber kveld, er ikke det samme og lage til seg selv.

Når jeg ammer så kan det jo bli begrensing på hva jeg kan spise også. Jeg elsker løk, men kan bli mye skrik da.Har du merket noe du ikke kan spise når du ammer? Er et styr i begynnelsen, babyen vil ikke rape og natten går til og prøve på det. Er så trøtt idag at jeg orker ikke tanken på og føde, er en smule negativ idag merker jeg.

Sist uke var jeg også veldig flink med husarbeidet, men denne uken orker jeg nesten ingenting. Sover for det meste. Vannet i kroppen begynner og plage meg, skoene er blitt for små. Ubehagelig og gå på puter under beina. Mine hender er lilla med hvite prikker inni, store manne hender:-)

Mannfolk hvet så lite om hva i må gå igjennom, ikke akkurat noe stress for di og få barn. en enkel jobb og dei er ferdige:-D

Mine fise problem er blitt mye bedre, slet mere for noen uker siden. Var redd for og gå på besøk for plutselig så kom det uten jeg ville:-)

Å magen var så som så, måtte plutselig springe på do for og ikke gjøre i buksen:-)

Om noen uker så er vi normale igjen heldigvis!

Skrevet

Hei!:)

Trodde du hadde født jeg :)

Hadde han blindtarmsbetennelse da? stakkars lillegutt. Må være helt forferdelig. Og stakkars høygravide mor også. Det er jo ikke bare bare !

Ta deg en pizza du:) det tror jeg du fortjener! jeg skal lage kyllingfahitas i dag, med bønner, paprika og løk. Høres ut som en ordentlig fisebombe ;) Men nei, jeg slet ikke noe med amminga og luftsmerter hos jenta våres. Eller, jeg holdt meg unna løk og kål men spiste alt annet. Klart jeg kunne ha prøvd meg på løk for jeg elsker det jeg også, men jeg tror jeg glemte nesten av hele løken:)

Jeg endte også opp på sykehuset i gårkveld. Eller jeg hadde jo kontroll men så synest jordmor at blodtrykket mitt var stigendes, med protein i urin og de kjempehevelsene så ville hun at vi skulle ta en sjekk med lege før vi dro hjem Og det dro jo ut i tid........... uff, heldigvis var urinprøven i dag fin så det var ikke noe å gjøre med det. Tenkte at tenk hvis de tar ut babyen nå.. ja, jeg er jo klar men samtidig så er jeg ikke det. Hadde gledet meg til helgen og kose meg med samboer på kvelden. Det blir jo en stund før vi får særlig tid for oss selv igjen:) tror det blir temmelig hektisk i starten med to sånne små nurk:)

Jeg orker ikke husarbeid denne uken her, kommer ikke på tale. Jeg blir jo dobbelt så stor bare jeg sitter et lite øyeblikk. Nå venter jeg på at samboer skal ta det mens jeg er på sykehuset ;) har dere noen deal der? At han lager til huset til dere kommer hjem?

Legen jeg hadde i går var svært morsom å lo når jeg jeg svarte på hvor mye jeg hadde gått opp i vekt. Lurte på om jeg savnet å gå i miniskjørt og høyhælte sko - ikke min stil tilvanlig da:) Hadde han under sist fødsel og synest han bare er gøy. Men kan ikke akkurat være hårsår når en er hos han.

Nå er jeg så sulten at jeg er kvalm:)

Skrevet

He he blir nok litt fising på deg etter den maten ja:-D Det hørtes veldig godt ut!!!MMMM Nam

Heldigvis så hadde ikke han blindtarmbetenndelse, ble helt frisk utover kvelden men alikevell så måtte vi sove der. Hadde ikk noe lyst, er ikke så lenge siden vi låg på sykehuset i 3 uker med knekt ben. Det er en utrolig kjedelig plass. Men det blir noe annet og ligge på føden, det skal bli deilig og få slappe litt av. Heldigvis så har jeg en mann som blir stresset viss det er rot rundt han hehe, så han er flink til og rydde. Heldigvis er vi like på det området, men det er jo jeg så tar det meste siden jeg er hjemme. Men nå trenger jeg en pause. Blir jo gjenom svett og sliten med en gang.

Ja det hadde vel blitt litt av ett sjokk og få babyen ut igår, jeg og tenker at nå må vi nyte kvelds roen mens vi kan.

Det var nå godt at urinprøven var fin idag!

Legene lar seg vente på seg ja, han kom til oss kl ett i natt, å da hadde vi en unge på 2 år som ikke sov enda. vi ville jo reise hjem, men det ville han ikke legen. Gutten var feber fri og sprang og hoppet rundt.

Nå må vi ut og lufte oss på besøk. Litt rastløse unger her nå:-)

Skrevet

Heihei:)

Hatt en fin kveld og merker du noe til babyen? Jeg har litt mageknip men sliter nå egentlig mest bare med vannet i kroppen. Fint om det bare holdt seg slik til tirsdag. Om jeg vannet plutselig går sånn rundt søndag mandag blir jeg nok litt sur. Nå eller aldri!

Kjipt med barn og helsevesenet. Det tar jo så langt tid alt! Gr!!! Stakkars dere som måtte vente så lenge, og i tillegg er du ganske sprekkferdig og fødeklar :) Uff, bra han kom seg og ble frisk igjen.

Nå er vi ferdige med bading og kveldsmat. Det var godt å få frøkena i seng selv om hun har vært med pappa i dag. I morgen skal hun være med pappaen sin på jobb :) Det blir stas. På mandag starter permisjonen hans for vi skal inn på sykehuset og ta en del prøver og slikt. Så siste arbeidsdag i morgen. Med påsken så blir det tre uker fri:) det blir snydens godt:)

Hadde du mye besøk og sånn på sykehuset sist? jeg hadde ingenting omtrent sist, kun av mamma og foreldrene til samboer og søsken. Det ble egentlig litt kjedelig når jeg tenker meg tilbake og såå travelt å få så mye besøk når vi kom hjem. Nei, denne gangen kan det bare strømme på med besøk(hvis det er noe som vil komme da.. he he he) på sykehuset

Nei, nå er det litt mat igjen. Ble pizzaen god? Her ble det skikkelig deilig middag. Har is i fryseren også:;)

Ha en fin kveld

Skrevet

God kveld!

Kom nett heim fra søster mi, ett lite stykke og gå. Kjenner jeg er kjempe sliten. Heldigvis la barna seg fint, sover ikke enda men ikke noe skriking og styr, det hadde jeg ikke orket.

Blir nok ikke noe pizza på meg, kommer til og sitte med beina høyt og kose meg med cola:-) 1 kilo og 2 rett før har ikke så mye og si:-) Må ha en unskyldning for meg selv for og føle jeg har lov hehe.

Svogeren min måtte jo komentere det runde bolle ansiktet mitt, veldig koselig, klarer jo ikke se det selv på samme måten. Ble med ett mye tyngre... Med dei to andre barna var jeg 69 når jeg fødde og nå er jeg 80 om ikke mere. Tenk viss jeg skal ha flere:-( Målet mitt er jo å se ut som den alderen jeg er og ikke bli noe kone selv om jeg har barn. Er jo noen som slutter og bry seg etter dei får barn, sånn vil jeg ikke bli!

Skrevet

Sende den før jeg var ferdig:-)

Akkurat det med besøk på sykehuset kvir jeg meg til, er jo kjedelig og vere der helt alene en dag. Mamma og Pappa er jo syden og svigers reiser jo kansje før jeg har født så da blir det plutselig mindre besøk. Dei fleste søskena hans bur i Stavanger og blir nok kunn søseren min som kommer på besøk. Ånei blir ensomt dette. Mye lettere og få besøk på sykehuset, da kan vi jo bare ligge der og ikke føle at vi sku hatt noe til besøket. Jeg har ikke bakt noe til dei som kommer når jeg er hjemme. Har du?

Gikk viss ikke så bra med legginga alikevell, får gå å få dei i seng igjen.

Skrevet

Hei!

Gikk det bra med legging? Vi er ganske heldige med frøkena våres når det gjelder legging (bank i bordet) så er såå spent på hvordan det går når det blir en til. Da tror jeg det blir litt mer texas :) Den ene vekker den andre osv osv :)

Haha, nei jeg har ikke bakt noe. Om jeg bakte noe så hadde det vært borte for lengst:) Bakte ei skuffekake her for noen måneder siden og da kom vi frem til at vi kan ikke ha slikt i hus. Jeg spiste det til frokost middag og kvelds. Var hekta på bakeri en stund og tok alltid med meg et kakestykke eller hvetebakst hvis jeg skulle på besøk . " vi må jo koooose oss" tenkte jeg.. Ja her sitter jeg med mine 100 kg akkurat og er ikke høy i hatten. Og du er nok ikke noe rund i forhold til meg. Jeg klarte meg helt fint helt frem til slutten. Da tok det helt av på vekta her.Jordmor sier det er mye vann så jeg er veldig spent på å se om hun snakker sant. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør:) spiser ikke mer sjokolade ihvertfall :) . Jeg går ikke på besøk til folk jeg ikke har sett på en stund nå, orker ikke komentarene om hvor stor jeg er. Sist jeg besøkte tanten til samboer som ikke hadde sett meg på en stund spurte de om det var mulig å bli større og om de skulle prøve å løfte meg så måtte det bli et sumoløft:)

Hvordan har de andre fødslene dine startet forresten? Merker du noe tegn nå?

Regner med jeg går til tirsdag, er ikke mye som tyder på fødsel.

Nuvel, det blir spennende å så hvem som er gravid eller ikke i morgen:)

Skrevet

Nå sover dei. Er så deilig med ro og fred på kvelden, må jo berre nyte det nå!

Husker ikke helt hvordan det ble med legging av to, men tror dei ble fort vant til det slik at dei ikke vekket hverandre. Er verre på morgonen når dei sover lettere. Viss den ene våkner kl seks så er det ikke lenge før den andre våkner. Da er det lite lyd som skal til.

Det som vi syns har vært en prøvelse med leggingen er når dei begynte og gå utav sprinkel sengen. Det var stress, gå fram og til bake hele tiden og legge di til dei var så trøtte at dei ikke orket mer.Mine begynte og gå tidelig ut av sengen.

He he ser det for meg med kaken din som ble spist til alle måltider:-) Like greit og ikke ha det i hus, deigen bli jo nesten spist opp før bollene er steikt hehe. Skulle ikke trodd det var mulig og bli så sulten. Har nett spist men kjenner jeg får vann i munnen av og tenke på kaker:-)

Tror jeg må holde meg hjemme jeg også nå, merker at folk ser to ganger,åååå det er deg ja:-) Folk spøker om tjukke bolle feiten hele tiden, det var morsomt en gang, men når du har hørt det 100 ganger så er det IKKE morsomt.

En annen ting jeg er lei av er telefonene og meldingen om jeg har født, spesielt svigermor er utrolig irriterende. Ringer og hører om hvordan jeg har det eller om jeg er på sykehuset. Det er dei som må passe dei andre barna viss jeg må på sykehuset så det er jo ganske unødvendig og spørre. Svigermor er helt ok hun , men hu kan virkelig irritere en grå sten, legger seg oppi alt. Har du det slik med din svigermor?

I morgen er det fredag, det er ikke mange dagene da til du er mamma igjen,du er heldig som har en dag og forholde deg til selv om det er litt spennende og gå og håpe og kjenne på at noe skal skje. Begynner jo å bli lei av at ingentig skjer, viss jeg må gå på overtid kommer jeg nok til og klikke.

Den første fødselen startet med at det rant litt vann, trodde de bare var litt tiss for det skjedde akkurat når jeg sprang ned trappen,(dette var om morgenen) Når vi hadde lagt oss om kvelden kom det mer og da gikk det opp for meg. Sov på sykehuset den natten, hadde svake rier natten igjennon. Fikk drupp i ni tiden neste dag for da var de 24 timer siden det rant vann først gang. Dette var 8 dager før termin.

Med nr 2 så våknet jeg av rier kl halv syv enn morgen, hadde litt vondt i ryggen før jeg la meg, men tenkte ikke over at det var noe med fødselen. Måtte fort inn på sykehuset siden det var så kort tid siden forrige fødsel. Daniel gutten vart fødd kvart over ett, så det gikk fort.Det var 4 dager etter termin. Så får se nå om det blir før eller etter termin.

Nå sitter jeg faktisk og tar klokken på kynnere/rier. Håper det bare blir vere for hver gang.

Men sitte nok her i morgen også skal du se:-)

Skrevet

Er det ikke deilig når de sover? Skulle bare ønske jeg fikk sove selv ;) renner jo på dass hver andre time . Har du det slik? Jeg har hatt problemer med blæra i begge svangerskapene mine. Det er så irriterende at jeg blir helt blå!:)

Oi, ja så vannet gikk med førstemann? Mitt gikk og etter at jeg ble satt på kur. Hadde ikke tenkt over at vannet kunne gå før jeg kjente at jeg ble helt varm i trusa. Lå på sykehuset og husker at jeg lurte på hva dette kunne være:) Fikk summet meg og sendte melding til samboer at nå hadde vannet gått :) så kom han i en fart.. eller fart og fart, han dusjet, stoppet å kjøpte seg ei pølse, gikk på do.. osv osv. Jeg fikk rier med en gang omtrent vannet gikk og det var ikke en pause mellom riene på sju timer. Så der kom han slentrende inn dørene :) arrg. Husker jeg ble veldig kravstor med rier:) Han måtte massere nederste del av ryggen min så intenst at jeg fikk brannsår og måtte ha på babypudder. Til slutt sa jordmor at han ikke fikk gni noe mer mens jeg ropte at han måtte gjøre det hardere:)

Uff, jeg grøsser litt når jeg tenker tilbake på det. Men men:)

Hvordan er du når du føder? jeg var visst ganske rolig, ihvertfall i forhold til hva samboeren min trodde jeg kom til å bli. Var ganske hissig hele første svangerskap (denne gangen har jeg vært veldig rolig og ikke hissig, sikkert pga at vi allerede har et barn å ta hensyn til) så samboeren min trodde sikkert at jeg kom til å bli ei av de som bare ropte og kjeftet. Men neida :) Men da samboer sovnet i fødesenga ble jeg en liten anelse irritert. Det var rundt om kring da det stod mange leger å vurderte om det skulle bli keisersnitt eller ikke og jeg fikk ikke med meg noe for jeg hadde jo supet lystgass fra første ri :) dette var tolv timer senere. Da kastet jeg ting på han så han våknet :) hvordan var samboeren din under fødslene?

Vet du, jeg er så heldig som har en veldig grei svigermor og hun skal bli mormor en måned etter at vi får så hun er nok så dreven i bestemorgamet. Dette er nr 9 i rekken hennes av barnebarn. Hun er veldig grei og hun ringer ikke å maser noe særlig. Men tror jeg hadde blitt litt sprø om hun gjorde det. Uansett så føler jeg at det ikke har vært så mange tlf enda om babyen har kommet eller ikke. Av og til er det nesten så jeg må rope ut å fortelle verden at jeg skal ha baby snart ;) hehe. Men det er sikkert mest spesielt med det første barnet. Da ble jeg nedringt, fikk gaver fra folk jeg ikke visste hvem var osv ..

Uff, nei, jeg får nesten legge meg og sove jeg også. Prøve ihvertfall. Hvordan går det med tellingen forresten? Uff, jeg er livredd for å få noe sånnt nå rett før keisersnittet.

Ha ei god natt:)

Skrevet

Hei hei.

Jeg sovnet til slutt igår, og sitter her enda:-( Men det er begynt igjen. Er så merkelig dette her syns jeg, har født 2 ganger før men klarer alikevel ikke og huske hvordan det skal være når det er begynt.

I det siste har det ikke vært noe utflod, men idag og i går kommer det masse, men bare helt blankt(sorry detaljer:-) ) Tror du det kan være ett tegn?

Jeg er også veldig rolig under fødselen, ligger og ikke sier noe. Men jeg er veldig dårlig å si i fra til vanlig også. Men denne gangen skal jeg prøve og være sint, orker ikke og bli trødd på av teite jordmødre. Sist gang fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde reier, jeg måtte berre ta meg en tur i trappen. Da klarte jeg ikke og stå eller gå, riene satt på en måte i ryggen og beina. Da tok hun og kjente på meg, hadde 6 cm og en time etter var gutten ute. Håper virkelig jeg ikke får den teite jordmora en gang til. Samboer sier heldigvis i fra viss han mener dei behandler meg feil, han er så redd jordmødrene skal dra det ut og at det ender opp med att ungen får skade av det eller noe. Første fødsel så måtte han skrike seg til att nå måtte noe gjøres, gutten satt fast og ville ikke ut. Jeg var så sliten at jeg husker ikke noe av det. Når dei til slutt fikk han ut og jeg fekk han på magen så ville jeg ikke ha han der, syns det var ekkelt. Så jeg var helt fjærn mens samoer holdt babyen og gråt. Helt merkelig men jeg var helt utslitt. Besvimte flere ganger etter fødselen, mistet så mye blod. Med nr 2 var det sånn som det skal være, kommer aldri til og glemme den følelsen når jeg fikk han på magen helt utrolig. Utrolig hvor mye det har og si på hvordan fødselen var.

Den lystgassen er super, jeg bare lo og lo, ble helt full av den og stemmen min ble mørk. Håper den virker sånn på meg denne gangen også :-D Med nr to virket den ikke, ble tilbudt den når jeg hadde 6 cm. Da var det for vondt til at den tok smertene.

Med første mann så sovnet samboer i stolen, men var så sliten selv att jeg klarte ikke si noe, hadde nok med meg selv. Med nr to så føltes det som om han satt og leste avisen hele tiden, det var litt irriterende. ville han skulle holde varme poser på ryggen min. Klarte jo ikke å få sagt det før rien var over og da var det jo forseint , når neste ri kom hadde han jo glemt det og satt og såg inni avisen :-) dei sku virkelig fått kjent litt av smerten vår. Jeg har vært litt mere hisseig denne gangen så han skal få høre det viss han ikke gjør som jeg sier.

Dei brann såra dine hørtes ikke noe behagelige ut, det er da en ser hvor vondt en ri er, når vi lar dei skade oss så hardt uten at vi merker det.

Jeg er irritert på svigermor mi i periodevis, akkurat nå tåler jeg ingenting.

Nå har forresten tassen min snudd seg med bena i motsatt rettning igjen. Hode kan vel ikke være festet da?

På svigermor sin side blir det det 15 barnebarnet og på mamma sin side blir det det fjotende. Begynner og bli mangen. Jeg ble tante når jeg var 5 år så dei fleste på min side begynner og vokse til. Er bare meg som holder på med barn på min side. Alltid kjekt med en liten når dei andre er så store. På samboer sin side er dat mange små.

Når jeg får kynner/rie så kjenner jeg det kun i ryggen denne gangen, ubehagelig.

Klarer ikke og bestemme meg om svigermor skal komme og hjelpe meg mens samoer er på jobb eller om jeg skal klare meg selv. Er redd for at fødselen skal starte også, da vil jeg jo ikke ha både svigermor og samboer her. Er liksom en privat sak syns jeg. Orker ikke maset hennes da. Off så stygg jeg er. Må få sagt at hun er veldig grei også, tror det er mine hormon som tar over:-)

Trur jeg får ta og støvsuge litt og se om det blir fart på ting.

Skrevet

Heisann:)

Joda, er her jeg også:) Jeg har faktisk vært utenfor huset i dag og på kjøpesenter. Helt utrolig. Ikke lenge i gangen jeg orker da før jeg svulmet helt opp. Kjøpte kake (!!!!!!!!!!!!!!!!) og ei bok til jenta våre. Samboer er hjemme og får kaffebesøk i nå av en annen kompis som er sykemeldt. Joda, de har det godt de mennene som er sykemeldt.

Nå er det ihvertfall siste dag for på mandag starter permisjonen hans fra jobb og sa blir han hjemme til etter påske. Du verden det skal bli deilig.

Uff, leste avisa under fødsel? Da tror jeg nok at jeg hadde blitt irritert!: ) hehe, men litt morsomt også da:) Er ihvertfall en god historie. Var det noe viktig som stod på trykk? Jeg skal IKKE i noe dusj eller badekar. Jeg synest ikke det var noe godt sist. Siden jeg hadde slike haggelrier så klarte jeg så vidt å stå. Klarte egentlig ikke å stå heller og jordmor mente på at det kanskje hjalp å gå i dusjen selv om jeg ikke ville.Ble slept inn som et dyr og spylt. Synest det var helt forferdelig jeg. Ikke hjalp det meg heller. Badekar er jeg sikkert for stor til :) Hørte det var ei grense der på nitti kilo og den har jeg sikkert sprengt :) hehe. Uff.

Jeg er ikke så glad i nakenhet og kastet ikke av meg klærne under sist fødsel. Det var jo greit når lyset var dempet og sånn men å stå i en garderobelignende dusj på en dostol eller hva svarte det var og hyle og skrike i mine 94 kg den gangen synest jeg var helt forferdelig. Synest nesten det var det værste med hele greia. Hadde bare lyst til å ligge på siden i sengen å bli knadd på ryggen:)

Så nå har jeg levert inn ønskebrev og der står det klart at om jeg skulle føde vanlig så er dusj uaktuelt for min del :) For sist sa jeg at jeg ikke ville men ble slept inn i dusjen.

Er det til Bergen du må for å føde? Er de langt å kjøre?

Uff,ja jeg hadde ikke orket å hatt svigermor eller min egen mor heller for den slags skyld om jeg hadde fått rier. Det orker jeg rett og slett bare ikke . Har kun lyst at samboer skal se meg.. Merker jeg er litt redd for at jenta våres skal se mor har det vondt også. Vi reagerer jo så forskjellig på smerte og tenk om jeg blir sint eller noe .. selv om jeg ikke var noe hissig sist. Så fra mandag til onsdag har vi ordnet barnevakt om noe skulle skje utenom keisersnittet så erd et godt å vite.

Gleder barna dine seg til å bli storesøsken:)

Nei du får ha det godt så lenge:)

Skrevet

Hei igjen:-)

Så godt og høre at det ikke bare er jeg som syns det er så unødvendig med all den nakenheten. Dei prøvde og presse meg til og bade , men nektet. Hadde på meg sykehus skjorte og bh når babyen kom ut. Har ikke lyst og vise dei stygge puppene til alle. Trusa ble tatt av når det var så vonst at jeg ikke la merke til det:-) Blir nesten behandlet som ett dyr når en føde. Sitter på do etter og ha fått klyster og det kommer folk inn for og se hvordan det går, går det ann.Litt privat liv hadde vert fint.

Vi må til Stord for og føde. Tar ca 35-40 min. Langt nok når det er vondt. Synest det var så ubehagelig og kjøre, er jo mye svingete vei her. Nesten lyst og be samboer kunn kjøre rett fram he he.

Er det langt for dere og kjøre?

Nå har jeg vasket huset , sviger mor sitter nede og passer barna mens jeg sitter her og slapper av. DEILIG, det eneste som mangler nå er rier.

Tok og danset sjørøver rock med barna tidligere svinget som bare det med rompa. Hehe håper ingen såg det! Prøvde og få tassen til og gli lenger ned:-) Du får deg en liten sjørøver du også nå, her er den store helten kaptein sabeltann.

Idag ble mine ben lilla også, helt sykt og se på, lurer på hvor vanne kommer i fra?

Du er så heldig, samboer er i permisjon og alt er klart. Jeg og vil:-) Skal bli utrolig deilig og ha samboer hjemme, synd tiden går så fort når vi har det kjekt:-)

Skrevet

Heisann:)

Høres kjekt ut med en skikkelig sjørøver rock da :) men jeg tror jeg står over ihvertfall til jeg har fått babyen ut :) etter noen uker med hvilke og ha blitt kjent med babyen tar jeg meg gjerne mange rocker rundt om kring slik jeg får svetta av meg litt av alt dette som ligger på kroppen.

Jeg har heller ikke lyst til å vise puppene mine (så like vi er da :)) jeg har vært jojo slanker fra ungdomskolen av og variert i vekt fra 55 kilo til 70 hele tiden og puppene har fått gjennomgå. De har egentlig vært slappe fra starten av og du kan tenke deg etter amminga og opp og ned i vekt at mine pupper ikke egner seg på bilde :) eller for andre:)

Vi bruker bare ti knappe minutter til sykehuset, og det er jeg sjeleglad for hvis noe skulle dukke opp. Vi bor i blokk og tenker på om jeg kommer meg ned trappene om jeg skulle få rier. Det er bare to etasjer men med rier tror jeg ikke jeg kommer meg noen vei:) ihvertfall ikke om det er haggelrier som kommer uten pause :)

Jeg har faktisk vært på stord en gang å spilt konsert på en folkehøyskole. Kan det stemme at de har en folkehøyskole der? Er det gode fødestuer på sykehuset. Jeg fikk rom uten badekar sist, men hadde aldri lagt meg nede i badekaret uansett:) var ikke noe sånn koselig der, bare skikkelig sykehusaktig. Hører om folk som føder på slike koselige fødeloft og slik . Det blir helt fremmed for meg.

Er du gift? Vi er bare samboere , men forlovet. Drømmer om å gifte meg en gang, men nekter å være tykk brud så jeg planlegger ingenting før jeg er back in shape :)

Stoppet kynnerene dine? stakkars deg, håper riene dine kommer!! jeg har som jeg skrev gitt deg alle mine fødetanker og fødestøvet (eller fødetøvet, he he)

Ja, gleder meg slik til å være sammen med samboer :) han har ikke hatt noe ferie siden i fjor sommer. Jobbet i jula også , så nå skal det bli skikkelig deilig:) På mandag har vi barnevakt og da har jeg lyst ut å spise en deilig middag ;) men som sagt, blir ingen biff og ingen sex her. Her kniper vi igjen alt til tirsdag :)

Lykke til om noe skulle skje!!

Skrevet

Hei hei:-)

Ja vi er veldig like:-) Jeg har iike vært noen jojo slanker, jeg har hatt problem med at jeg var for tynn, stygt tynn. Slet med og legge på meg. Har kunn hatt en handfull med pupp:-) så når jeg eset ut under svangerskapet ble det mye strekt hud, og etter amming så ser dei jo helt forferdelig ut. Føler meg mest vel med bh på.

Kan hende dei har en folkehøyskole på Stord er ikke sikker. Vi har en her på Bømlo som heter Olav skolen, kan det ha vært der du var? Hva er det du spiller?

Det skal bli mye rock her etter fødselen, fettet skal bort til sommeren. Har lyst og kunne gå i bikini til sommeren, har ikke gjort det på snart 4 år. Venninner som har født bare går i bikini uansett hvordan dei ser ut, har dei fått barn så har du fått barn. Klarer ikke tenke sånn jeg. Så lenge jeg ikke føler meg vel så kler jeg ikke kle av meg. men dei er jo heldige så klarer og tenke sånn.

vi giftet oss sommeren 04. Var da gravid med Daniel, var 10-12 uker så det vistes ikke. Men utdrikkings laget vart jo en smule rolig, hadde vært litt bedre med litt alkohol i blodet:-)

Vi skulle ha bodd nærmere hverandre så vi kunne slanket oss ilag. Letterer når det er flere.

Takk for fødestøv.-) Trenger det virkelig! Er så lei av og bli lurt av dette kynner tullet.

Tror nesten jeg må ha pizza idag,bare må ha det!! Spise kvelds kl halv elleve er jo litt seint,men da mannen kommer hjem. Viss jeg ikke har spist det opp før han kommer hehe.

Ble det keisersnitt på deg pga for smalt bekken?

Snakkes nok senere i kveld:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...