Gå til innhold

Det stikker slik!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg vært på akvariet og på shopping. På matbutikken startet det å stikke. Og det stakk og det stakk. Hadde jeg vært alene hadde jeg lagt meg ned for det gjorde så vondt. Det ga seg liksom aldri helller.

Tidligere har jeg hatt denne stikkingen men nå var det over lengre tid. Har noen av dere hatt det slik? Har termin neste søndag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jej har termin neste tirsdag og idag opplevde jeg att det stakk og stakk og stakk. Pleier ikke vare så lenge til vanlig, babyen var veldig aktiv og snudde seg mottsatt veg så har sikkert noe med att hovudet ble flyttet på. Var heil forferdelig vondt. Hadde jo vert greit for oss begge om det var ett tegn på at vi skulle føde idag:-)

Skrevet

Oi:) Ja, godt å høre det er flere. Hadde mest lyst til å legge meg ned å hyyle:) Kunne ikke det på butikken da:)

Jeg har fått innvilget keisersnitt på termin jeg så går å kniper beina litt sammen. Hadde en hard fødsel sist og har inngått en deal med fødselslegen at jeg skal gå til termin så tar de den dagen etter hvis ikke han har tenkt seg ut. .. så min plan var ikke å føde i dag eller i morgen:)

Men det var det samme med meg som med deg, babyen er VELDIG aktiv og hodet er ikke festet.

Håper du føder i dag da ;) lykke til :)

Skrevet

He he ja eg håper jeg føder idag, men må nok gå den siste uken og kansje lenger frukter jeg.

Skal krysse fingrene for at du klarer og knipe igjen!:-). hva skjer viss fødselen starter før termin? Blir det keisersnitt da også?

Skrevet

Nei, da skal jeg prøve vanlig men skal ikke ligge noe lenge i fødsel før de kutter.

Jeg ble gravid kort tid etter sist fødsel og siden det endte i hastekeisersnitt sist er det ikke sikkert livmoren min tåler så mye rier. Og babyen er stor så skal den ut vanlige veien får den komme før terminl.. men uansett har jeg innstillt meg på keisersnitt. Blir nok litt paff om noe skulle skje nå .) hehe.

Min baby er fortsatt spinnvill inne i magen. Har du det slik også?

Skal krysse alle fingre og tær for deg også:)

Skrevet

Hadde noen sånne runder i slutten av forrige svangerskap. Da var det noen som mente det sannsynligvis var senene som fester livmoren som kom på strekk. Det er altså (dessverre) ikke et tegn på fødsel....Håper jeg slipper den stikkinga nå, for jeg husker at det var dritvondt.

Skrevet

ja, det er helt forferdelig. Ga det seg når du satt deg ned? det roer seg her da, men fortsatt når jeg er oppe å går stikker det. Hyyyyyyl .

Men det er jo veldig greit å vite hva det for noe . Takk takk :)

Skrevet

Min første fødsel varte og veldig lenge (21 timer med rier)og ente opp med vakum og totalruptur. Såret nedentil var bra etter 7 måneder og vart gravid når den litte var 8 måneder:-) Hadde planer om keisersnitt med nr to pga at jeg ikke ville oppleve det samme igjen. Men tenkte eg skulle prøve med fødsel litt og viss det drog ut hadde jeg fått avtale om keisersnitt. Fødselen gikk kjempe bra varte i 5 timer og va noe helt annet en med nr en. + at dei klippet meg, var bra nedentil på en til to uker. Nå kommer nr tre, kjenner at jeg kvir meg har jo hørt at nr tre kan være en luring..

Hvor tette blir dine barn? Viss det ender med fødsel på deg så ønsker jeg deg masse masse lykke til. Det pleier og gå bedre med nr to, men forstår godt at du håper på keisersnitt!

Skrevet

Ja, jeg og skal prøve vanlig fødsel hvis føder før termin og er ganske innstilt på at det kan skje, samtidig som jeg gruer meg veldig . Men uff, jeg fikk litt skrekken fra sist jeg. Hele fødselen min ble ødelagt, selv om jeg ikke lå like lenge som deg. Min ville ikke skli ned i bekken etter at jeg ble satt i gang og lå med haglerier som aldri ga seg. Fikk feber og infeksjon, jenta i magen hadde det ikke bra og det ble hastekeisersnitt.

Første gang jeg skulle føde var jeg veldig veldig klar for det, denne gangen er jeg ikke det . Har fått skikkelig skrekken. Men men, ungen skal jo ut uansett:)

Ungen er stor og siden jeg ikke tålte å bli satt i gang sist så vil ikke de sette meg i gang slik de kanskje vanligvis ville ha gjort om babyen var stor. Første var 4250 og denne blir mest sansynlig større.

Jeg gleder meg bare helt sinnsykt til å blir ferdig med denne fødselen. Jeg har på en måte ødelagt svangerskapet mitt veldig ved å grue meg slik til fødselen. Får god oppfølging fra sykehuset så jeg er nok i trygge hender. Heldigvis!:)

Så nr to var bedre med deg? var det barnet større?

Jeg har skrekk for totalruptur, hvordan klarte du hverdagen? Var det veldig vondt? Lykkelykke til skal du ha :) Det kommer til å kjempefint med deg, heldigvis har du en god fødselsopplevelse bak deg! Og det er jo en kjempefin erfaring å ta med seg :)

Babyen her er helt vill og merker at det stikker mest nå når den beveger seg. Auau:)

Skrevet

og ja, førstefødte er 15 måneder nå, vi ble gravid seks måneder etter sist fødsel. Etter keisersnitt skal en visst egentlig vente et år med å bli gravid fordi det skal gro skikkelig. Blir godt passet på så hvis riene starter skal jeg dra til føden med en gang.

Skrevet

Ja nr to va en helt annen fødsel opplevele, den var kjempe fin! Første mann var 3300 og nr 2 var 3215. Men han hadde ikke fått mat dei siste dagene pga at morkaka hadde sviktet så han hadde nok blitt en del større. Det med morkaka er jo og ekkelt og tenke på. Har fått beskjed om at denne kan bli 4 kilo.....hjelp. Når dei andre har vert rundt 3 så er 4 kilo litt skremmandes.

Å leve med totalruptur var helt forferdelig, utrulig glad for at jeg ikke har problem med luft og avføring for hele den muskelen revnet og måtte sys. Hadde også hard mage dei første 6 månedene etter fødselen så føltes jo som jeg revnet hver gang jeg var på do. Tror også det hadde mye og si på at det var vondt så lenge. Fatter ikke at legene ikke hjalp meg mer i ettertid etter fødselen, trodde jo nesten det skulle være sånn jeg. Det første jeg skal si når jeg kommer inn på føden er at dei skal klippe meg, orker ikke en ruptur til!!

Viss barnet ditt mest sannsynlig kommer til og bli større en 4250 så hadde jeg kvidd meg ekstra til fødelsen jeg og, det skal jo ut....hjelp....kjenner jeg begynner og kvi meg nå. Ble startet med nr en og drypp og hagle rier var jo ett sant mareritt, aldri mer drypp. Håper babisen din holder seg inne til neste mandag, viss ikke ønsker jeg deg masse lykke til igjen!! Er jo ikke så behagelig det vi skal igjenom uansett fødsel eller keisersnitt.

Nå håper jeg babyen vil slutte og vri sånn på hovudet....au au så vondt det er.

Skrevet

Hei! Og takk for hyggelig svar:) Og informasjon:)

Sluttet babyen å vri hodet? Er ikke hodet til din heller festet? Min roet seg endelig. Uff, var redd for at jeg kom til å sitte å hyle hele lørdagskvelden her. Nå virker det som kroppen min har roet seg helt for tidligere i dag hadde jeg litt menssmerter og sånn.

Takk for tips om klipping ihvertfall, jeg har gruet meg slik til det her ruptur greiene. Fått rett og slett angst. Håper du slipper å oppleve noe slikt igjen, og at hvis det skulle skje får skikkelig oppfølging av legene på sykehuset.

Klart fire kilo er skremmendes og kanskje siden de andre barna du har født har vært mye mindre. Vi føder jo ofte barn som passer til moren (sa de på sykehuset til meg) Og da kan jo fire kg være mye for enkelte selv om mange føder mye større barn.Håper du blir ekstra godt tatt vare på siden du har hatt en trasig fødsel bak deg.

Jeg er ganske stor nå, men tilvanlig er jeg ikke sånn kjempestor og føler at et barn på mye oover fire kg ikke vil ut. Sist stod jenta våres å bare stanget. Og denne gangen vil de at hun skal ut til termin. Jeg ble satt i gang med piller sist i sjeden og det endte med som du skrev haggelrier som aldri ga seg. Fytti rakkern .Noe så forrferdelig og det nekter jeg å gå igjennom en gang til. Derfor ser jeg på keisersnitt som eneste riktig for meg etter termin, da begynner babyen å bli vel stor for meg siden jeg ikke fikk ut sistemann. For kort tid siden sist fødsel og delvis angst har jeg også.

Nei, uff, vi får håpe vi får gode fødsler begge to og hyggelig å skrive med deg:) Vi er jo så heldige som klarer å få barn så litt smerte skal jeg nå takle:) Vet det ikke er rosenrødt å få barn, men deter lov å være redd og skremt:)

Skrevet

Hei såg svaret sitt nå. Veldig kjekt og skrive med deg også:-)

Måtte en tur på legevakten igår, fikk plutselig så mye vann i kroppen, men alt var fint. Har lagt på meg tre kilo siden torsdag. Glad jeg skal til jordmora i morgen, har aldri hatt vann i kroppen noen gang så syns det er litt ekkelt, ser jo helt forferdelig ut også:-)

Er kansje ikke helt rosenrødt og få barn, men jeg synns det er helt fantastisk. Mer kjekt enn stress. Er jo noen som synest det å få barn er kjempe stress men det har nok noe med innstillingen og gjøre også.

Vi er heldig, får prøve og tenke på det når riene starter:-) Er ikke akkurat så posetiv i tankene når det står på som verst!

Hode på min baby er heller ikke festet.

Idag har det heldigvis ikke vært noe stikking, han har vært fredelig idag. Får min del håper jeg han kviler seg til fødselen som skal begynne i kveld.....he he ;-)

Skrevet

Heisann og god søndag:) Vi har hatt barnevakt i natt så jeg er ganske så uthvilt. Det var utrolig deilig å spise sen frokost.

Det jeg mente med at det ikke var rosenrødt å få barn var at det ikke var så hyggelig å føde dem :) hehe, men resten er jo bare deilig:) Så ser på den som verdens største premie:)

Uff, ja jeg fikk også masse vann i kroppen sånn plutselig. Nå ser jeg bare ut som en ballong. I går var leggene mine tre ganger så store som vanlig og steinharde. Men,men, heldigvis er det vann og det kommer av. Godt å høre at alt gikk bra på legevakten.

Jeg skal til min siste kontroll nå neste uke jeg også. Har en topp jordmor som spurte om jeg ville ta kontrollen oppe på barsel siden hun jobber der på kveldstid og det passer jo ypperlig for da kan vi få barnevakt og samboer kan være med. På dagtid er det jo umulig å få barnevakt.

Ser du har fått mange barn på kort tid :) Hvordan synest du det har vært? Du er kanskje en som trives med å være gravid? jeg skal ærlig innrømme at jeg er en stor smule lei nå :) og at vi skal ha oss en lang pause. Gleder meg til å være sammen med barna jeg har fått nå, men en gang i fremtiden kan vi jo kanskje ønske oss flere:)

Har heldigivis ikke stukket noe særlig i dag, og det var en lettelse. Tenkte om hvis jeg skulle ha det slik resten neste uke så kom jeg ikke til å overleve. Kjenner barnet har snudd seg fra ene siden til andre siden av magen.. kanskje det var derfor det gjorde så ekstra vondt :)

Lykke til om noe skulle skje:) tvi tvi:)

Skrevet

God søndag ja:-)

Det å gå gravid er faktisk noe jeg ikke liker, hater å legge på meg. Har liksom lyst og være sånn som før men den er ikke så lett. Er heller ikke glad i å terne, men har ett mål og gå ned i samme vekt som før svangerskapet og kansje litt til:-) Slanke kurene mine og trenings planene mine pleier og begynne på mandagen og slutte samme mandag:-) er ikke så flink.

Nå venter eg min 3 gutt. Har alltid sagt at jeg vil ha 4 unger, men treng en pause nå. Denne babyen skal iallefall være tre år viss me orker og få flere:-) Det hadde jo vært kjekt med en jente også, men det er lettere

sagt en gjordt:-)

Har lyst og bli ferdig med å få barn når jeg er ung, har ikke lyst og ha barn hele livet heller. Når jeg er 35-40 er jeg jo fortsatt ung og barna klarer seg jo selv. Da skal jeg leve livet.. hehe

Det å få barn så tett er noe vi har ønsket, jeg er en etter på klatt der søskene mine er 10-12 og 15 år eldre enn meg. Får ikke helt det samme søsken forholdet da. Guttene har det så kjekt ilag, leker og herjer hele dagen, litt krangling blir det jo også da. Håper dei får ett godt søsken forhold opp igjenom åra, er iallefall det som er planen:-D

Dine barn er ganske så tette dei også? Er det jente du venter denne gang også?

Var strevsomt i begynnelsen med tette barn, måtte komme inn i en rutine, men det kan jo ta litt tid. Jeg hadde så ammetåke att jeg husket jo ikke va jeg hadde gjordt dagen før. Men når minsten var 2 måneder så la han seg også kl 7 så det gjikk jo egentilg ganske fort, føles så lenge når du er oppi det. Var virkelig slankekur å ha barna så tett, sprang jo og ammet, gutten på 17 måneder klatret over alt så hadde aldri tid til og sitte i ro.

Dei begynte i barnehagen når den eldste var3 og minsten 1 1/2, går tre dager i uken så blir lettere denne gang.

Får mannen din være lenger hjemme og hjelpe deg når du har keisersnitt?

To uker hjemmer er jo ingenting, tar jo si tid og komme til seg selv:-)

Skrevet

Hei!:)

Ja jeg sliter med det samme, liker ikke å legge på meg!:) men men, gikk på vekta nå i sted og fikk sjokk. Jeg har lagt på meg ti kilo bare fra januar til nå og det blir ca 35 kg til sammen. Fikk sjokk kan du si, heldigvis tror jeg det er mye vann. Men litt fett er det nok også. Nå gleder jeg meg til å bli vanlig igjen og få på meg normale klær .)

Jenta våres er 15 måneder, så det er ganske tett. Vi skal ha begge to hjemme, regner ikke med det blir noen ferie men men, vi skal klare det og jeg tror også på gode rutiner:) Vi er ikke like heldige å ha barnehageplass:)

Jeg er enebarn og det skal jeg love deg er kjedelig!! :)

Mannen min skal være hjemme i tre uker hvis keisersnittet blir den 19 , to uker pluss påskeferien. Skal mannen din være noe hjemme? Er jo litt redd for hvordan det blir med såret og med løfting men jeg får bare ta det som det kommer.

Oi, tre gutter :) det blir jo litt av en gjeng:) Hehe, vi venter gutt denne gangen så det blir spennende å prøve noe nytt:) Så gøy at de kan leke sammen ihvertfall.

Har du kjent noe mer stikking? hos meg har det heldigvis roet seg. Fytti katta så vondt det var i går. Da trodde jeg seriøst at noe var galt:)

Er formen din bra ellers? Jeg kjenner bare at jeg ikke klarer å bevege meg skikkelig, vann i kroppen, tung og sliten. Skal si jeg gleder meg slik til å bli ferdig:):)

Nei, dere får ha en fin kveld:)

Skrevet

Oi 35 kilo det er mye det. Jeg har lagt på meg 11 kilo si 25.1 , men har heldigvis bare kommet til 21 kilo til nå. Ja me får satsa på at det meste er vann og at det renner av oss. Det blir hektisk på deg når gutten kommer så du blir nok fort normal igjen. Bestilte meg masse nye klær på hm, er jo veldig dumt men klarte ikke å dy meg. Håper dei vil passe en gang....

Min mann skal være hjemme i to uker + 10 dager som er påske ferie. Deilig med hjelp. Så dumt den tiden dei er hjemme går så fort. Syns det er litt merkelig at mannen din ikke har rett på mer fri siden du tar keisersnitt, men tanke på såret og sånt. Men sånn er vel dei teite reglene atl skal vere så vanskeligt.

Sikkingene hos meg gav seg heldigvis igår ut på kvelden, har ikke kjent noe idag å aldri så mye og så lenge som igår.

Det skal bli veldig godt og bli ferdig ja!!

Er litt redd for at min termin er feil, fekk samme termin som mens termin denne gangen. Har alltid blitt flyttet 12-14 dager så er redd for å gå til uti april.

Ha en fin kveld ja:-)

Skrevet

Ja, de siste ti kiloa når jeg leser på helsekortet mitt kom fra februar og ikke januar. Er bare helt sykt hvor mye vann jeg har nå.. (og noko attåt:))

Vi får det nok så travelt ja, at kiloa MÅ jo renne av:)

Har egentlig ikke sjekket opp så nøye med det med keisersnitt. Vet det er mulig at far kan ta over permisjon om mor blir sykemeldt men de på nav sa det ikke gjaldt keisersnitt. Tror de er ganske strenge.. høres nå helt teit ut spør du meg. Men men, vi skal nok overleve:)Heldigvis er det påskeferie da:) og det gleder jeg meg til!

Hvordan tok barna dine å bli støresøsken? Jeg er så spent på hvordan tuppa våres takler å bli støresøster. Hun er i en bestemt alder og vet absoulutt hva hun vil. Litt travelt men regner med det er et godt tegn å vise vilje:)

Skal til å se film vi nå, har ingen følelse over at fødselen skal starte nå. Kjenner du noe ? Jeg ble satt i gang sist så vet ikke helt hvordan jeg er når jeg går i normal fødsel om det skulle skje:)

Lykke til om fødselen starter i natt:)

Skrevet

Kjenner ingenting, håper på litt smerte nå,men når det først kommer så angrer jeg:-)

Eldste gutten vår som va 17 måneder når han ble storebror tok det veldig fint, forstod jo ikke hva som skjedde. Lot han få se og røre så mye han ville for og ungå sjalusi, men passet jo godt på. Vet jo aldri hva dei kan finne på. Det gjekk kjempe fint, han hadde egentlig nok med seg selv. er viss større fare for at dei blir sjalu viss dei hele tiden får kjeft når dei prøver og kontakte babyen.

Når jeg ser på bilde fra den tiden får jeg helt vondt av storebror som var så liten:-) Han ble jo plutselig så stor når lillebror kom synest jeg da..

Har dere funnet navn? Sliter veldig med det! Blir ikke enige om noen.

Skrevet

Ja, klart det er viktig å inkludere de små slik de ikke blir så sjalu. Vi har lekt litt med dukker, legger olebrum og steller han med bleier og sånn. Det synest vesla er svææært spennende:) Nå deler hun smokken og drikken sin og lager smattelyder:) Synest det er så fint å se at de deler empati så tidlig i livet:) Trodde ikke det kom så tidlig men leste et sted at empati er medfødt.

VI har heller ikke funnet navn!!:) åå, det er så vanskelig med guttenavn. Jeg kunne godt ha tenkt meg theodor eller Albert med samboer nekter..

Vi hat Vetle som en god nr en men er liksom ikke sikker. Føler jeg må være helt sikker før jeg velger det..

Med jentenavn var vi svæært enige. Har dere forslag? eller ingen alternativer?

Jeg har fått tilbake den stikkingen, den kommer når babyen er så aktiv.. Det er bare grusomt. Har litt mens lignende greier på gang her så ligger å fiser i senga :)

Har du det slik?

Det blir nok en lang uke med ettåringen hjemme , om det blir får ille får samboer ta ut barnepasser syk dager men kjedelig å bruke dem opp så tidlig iløpet av året. Hvis ikke får han ta ut feriedager eller noe. Det jo litt håpløst akkurat nå :) men men, var du hjemme med din lille tass mens du gikk gravid?

Skrevet

Det begynte og stikke litt idag, men gav seg heldigvis fort! Skal snart til jordmor, lurer på om hun skal få strippe litt på meg idag, men klarer ikke bestemme meg om jeg vil det eller ikke. Er jo drit vondt.

Ja eg var hjemme med min lille tass når jeg var gravid med nr2, var hjemme til den eldste ble tre år og levde på to kontantstøtter og jobba kveld fra 3- 7 på kvelden for og få litt ekstra peng. Begynte og jobbe fult når jeg var gravid med nr3 for og få penger til neste perminsjon. Var på jobb i tre dager så fikk jeg blødning, har ikke jobbet siden da:-) Jobber i fiskeindustrien så bare glad jeg slipper!!!

er veldig domt og bruke dei barnepasser dagene, vi slet med det for en stund siden. Gutten vår på 2 år knakk lårhalsen i januar, måtte ligge på sykehus i 3 uker med bena i strekk. Det var hardt. Bodde på Haukelans en stund, langt fra familie og venner + å vere gravid. Måtte bruke noen av di dagene da, ganske surt så tidlig på året. Alt kan jo skje så godt å ha di dagene, hvet jo aldri hvordan du blir etter en fødsel/keisersnitt.

Navn ja det er ikke lett. Har Markus og Daniel fra før. Svigers blander seg jo inn å sier vi må ha ett bibelsk navn til da, men vi har ikke valgt dem for at di var bibelske vi valgte dem for vi synes di var fine. Samme for meg om navnet er bibelsk eller arabisk:-) Må få sagt at svigers er veldig kristne også da. Sa til dem at gutten skal hete Odin, det likte dei ikke he he.

Jeg likte veldig godt Jonathan, men nå vet jeg ikke lenger, sambo liker det ikke. Han vil ha Leon, men vet ikke helt hva jeg syns om det. Såg noen her inne som skulle kalle gutten sin for Liam, syns det var tøft, men ikke sambo...he he så vi sliter. Vi har og tenkt på navnet Vetle, vi får sjå når han kommer ut hva han passer. Satser på at det ikke blir Bob Kåre:-D

Tror jeg ville holdt sengen idag, viss jeg var deg, mens smerter er jo litt skummelt når du helst ville holde han inne til neste mandag. Du får ligge å fise og kose deg:-D

Skrevet

Hehe:) Så du har ikke fått baby i natt du heller? :) Ikke noe babyes nei her heller nei:) Har glemt når terminen din var.. var den neste tirsdag?

Uff, så synd med sønnen din som brakk lårbeinet av alle ting. Er han i orden nå? Fælt når de små må på sykehuset. Blir nesten dårlig av det.

Samboer tok med seg Vesla på jobb nå etter lunch så da slipper vi å bruke av barnepassersyk dagene. Så nå ligger jeg i senga, slapper av og skal sove helt til de kommer hjem sent i ettermiddag. De skulle reparere noe på bilen etter jobb hos svigerfar så da regner jeg med at de ikke kommer hjem før vesla skal legge seg.

Jeg var heldig med mine svangerskap økonomisk, jeg gikk fra en permisjon til sykepenger og nå over på permisjon igjen pluss kontantstøtta. Så noen fordeler med å få to tette var der. Legen mente at det ikke var noe vits i at jeg startet å jobbe igjen med løft i helsevesenet pga bekkenet mitt sviktet sist gang og flaks var det siden vi ikke hadde barnehageplass til jenta våres.

Markus og Daniel er veldig fine navn:) Markus er så koselig! :) Odin er veldig stilig spør du meg:) Synest dere har valgt fine alternativer.

Uff, hadde svigers skulle lagt seg borti hva barna våres skulle hete så hadde jeg blitt sprø:) Det hadde jeg ikke gått med på. Mamma synest Nils er så fint siden vi har fått ei tomt på barndomsgården våres og der skal det hete Nilsveien. haha, men det kommer ikke på tale:)

Nei, vi får se, navn skal de små få uansett men det er så vanskelig å velge.

Jeg sliter veldig med vann i kroppen nå. Synest til og med sokkene til samboer strammer.

Stripping ja, det er når de tøyer litt ekstra der inne? Æsj, ja det hadde jeg sist svangerskap og det har jeg ikke tenkt meg igjen! Men klart hvis du er lei og vil vil komme i gang med fødselen så tror jeg at jeg hadde valgt det samme. lykke til ihvertfall:) Sjekker hun modning å slikt?

Jeg venter på tlf fra min jordmor. Jeg går til kontroller på sykehuset pga komplikasjonene fra sist fødsel så nå den siste tiden har jeg vært heldig å få timene på kveldstid oppe på barsel. Da kan samboer være med og det er lettere med barnevakt. Dessuten har hun så god tid når vi er på de timene og det blir mye mindre stress. Tror tilvanlig at de bare har en halvtime eller noe, og det blir ikke mye tid til å snakke ut på så kort tid.

Neei, nå burde jeg skru av dataen og legge hodet ned på puta og drømme meg bort. Drømmer så mye om fødselen og ligger å vrir meg om natta. Har du det slik? Noen ganger har jeg mareritt og våkner svett. I tillegg til at jeg tisser hver andre time om natta så sier det seg selv at det ikke blir noe særlig med søvn på meg. Men men, slik er det vel for alle gravide:)

Ingen stikking eller fising her nå:)

Ha en fin dag:)

Skrevet

Hei hei.

Ja han som brakk lårbeinet går nå, men det viser jo, han halter og går utover med den ene foten, men dei mener det skal fikse seg og vil kansje være helt bra om 1 og 1/2 år. Må bare smøre oss med tolmodighet.

Jordmora ville ikke gjøre noe idag, måtte vetne til over termin som er neste tirsdag. Skal til jordmora fredagen etter termin. Kunne virkelig ønske hun kunne gjøre det idag. Mor og far min er i syden til den 27 mars og svigers reiser til Kenya den 22 mars. Blir 5 dager der det blir vanskelig å få tak i barnevakt viss det skjer på natten. Typisk at jeg skal føde da!! Prøvde å si det til jordmora men til ingen nytte. Å det med stripping er når dei tøyer der inne, helt grusomt, men begynner og bli passe stor og lei nå!!

Håper du har fått kvilt deg mye idag, er deilig når det er sånn at han kan ta jenta med seg, deilig med fri. Min mann jobber kveld annen hver uke, så dene uka er det han som kjøre og henter til barnehagen og står opp når dei har fri. Herlig å få sove litt fram på. Vi trenger å slappe av nå. Føler meg helt utslitt til tider.

Trodde det skulle begynne og stikke igjen, var litt men over nå. Ikke noe fising er i gården:-)

Enig med deg om navnet Nils:-)

Skrevet

Ja, jeg tror vi trenger hvile. Jeg kjenner meg litt som et murmeldyr som trenger å være litt for meg selv og hvile meg. Er ikke mye jeg orker..

Sånn i dag har jo vært rene luksusen for meg, tilvanlig er jeg alene med vesla på dagtid og hun skal løftes og bæres på. Denne dagen tror jeg nok at jeg trengte:)

Ja, Nils er helt uaktuelt!!

Så gøy med Kenya da, men kanskje ikke for deg? Har dere andre muligheter for barnevakt? Kjedelig at hun ikke kunne strippe. Sa hun hvorfor? barnet er jo klart uansett. Jeg tror jeg ble strippet ganske tidlig i sist svangerskap (altså sånn i uke 38 eller noe) siden babyen min var ganske stor. Hjalp jo ingenting da...

Du kunne jo forklart henne at du har trøbbel med barnevakt?

Vi er så "heldige" at foreldrene til samboer er skilt og har fått nye partnere så vi har to sett besteforeldre på hans side. Jeg har bare mamma men siden jeg er enebarn så er jeg også litt heldig slik. Frøkena våres er det eneste barnebarnet (til nå) for mormor så da er det ekstra stas å passe.

Uff, nei, jeg har stikking jeg. Ligger å hyler litt på sofaen til tider. Det er absolutt når babyen beveger seg at det er så vondt. Var hodet festet med deg nå? tror jeg ikke babyen min er festet...

Skrevet

Hei:-)

Grunnen til at hun ikke ville strippe var for det kunne gji meg mase rier viss det ikke var modent. Forklarte henne at det kunne bli litt problem med barnevakt så det hadde vært greit og blitt ferdig med fødselen. Men hun ville vente til 23, 3 dager over termin. Hadde vært kjekt og født den 20 for det er pappas 60 års dag, men det blir nok vanskelig og treffe:-) Jordmora sa til meg idag at nå har du fått ett slikt ansikt som dei pleier og ha rett før dei føde, får håpe det stemmer.

Kenya er kjekt det, var der når han eldste var 7 måneder. Mannen min er født og oppvokst i Kenya, han er norsk :-) Foreldra har vært misjonærer der i over 20 år til sammen.

Vi har familie og søsken rundt oss som kan hjelpe oss, men problemet er om det skjer på natten. Dei har jo jobb og egne barn og få avgårde på morgenen. Men må vi ha hjelp så får jeg virkelig håpe noen kommer:-D Jeg hadde iallefall hjelp mine søsken.

Var så trett i sted, tenkte jeg skulle legge meg, men sitter her fortsatt. sambo kommer hjem fra jobb halv elleve så blir nok til att jeg venter nå, godt jeg kan få sove i morgen:-) Eller egentlig håper jeg at jeg ikke får sove i det hele tatt i natt;-) Vil ha babisen ut nå!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...