Gå til innhold

Bare jeg som har.....


Lillypia

Anbefalte innlegg

baby som ikke vil sove når jeg legger henne for natten? Hun legger seg samtidlig som meg i 23tiden og har da som regel ikke sovnet noe særlig på kvelden. bruker da mellom 20min og tre timer på å sovne......heldigvis sjelden så lenge som 3t da.Hun koser seg sånn med maten i senga mi(mm) men blir sååå fornærmet da hun blir lagt nedi bag'en sin. Men når hun først sovner der, sover hun kjempegodt, og om morgenen ligger hun og koser seg der når hun våkner.

Har inntrykk av at deres babyer sovner omtrent tvert, og helt uten lyd....stemmer det:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evelina sovner ikke med en gang. Vi legger henne kl 21, men hun ligger ofte å prater med seg selv, gjerne opp til en time før hun sovner.

Hun blir ikke fornærmet når jeg legger henne da. Vi pleire først å ta pupp, så bade også rett i seng.... Synger et par gonattsanger til henne før jeg går da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette slet vi også med de første 2 mnd, men heldigvis er det bedre. Jeg bestemte meg for å lage veldig faste rutiner og IKKE ta henne ut av soverommet etter leggetid uansett. Tar henne heller ikke opp av senga, men prøver å roe henne mens hun ligger. Funker ikke bestandig. Men det jeg vil tipse deg om, er at det ble bedre her da vi begynte å legge henne tidligere, i 20-tiden. La henne gradvis tidligere hver dag. Hender fortsatt hun maser litt etter leggetid, men det er heldigvis sjelden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tar henne heller ikke ut av soverommet når vi først har tatt natta. Prøver å drøye i det lengste med å ta henne opp av bag'en også....men blir dte for ille tar jeg henne opp og hun får litt puppe og roe seg på. Har prøvd å ta natta tidligere noen netter. Men det ente bare med en ekstra time med skriking, så det funket dårlig........men takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida.. Embla er litt bortskjemt så her legges d enten m pupp i munn eller av at noen går m henne slik at hun sovner.. når hun først sovner så våkner hun ikke hvis vi må flytte henne fra senga vår over til sin egen. når hun våkner på morgenen så kan hun ligge å skravle litt m seg selv og bamse før hun sier i fra at "nå er jeg klar for litt mat" Er ganske gøy å høre på når hun ligger der og skravler og lager masse rare lyder.. Vi skal begynne å kampe m henne nå, slik at hun lærer seg at d faktisk går ann å sovne uten noe som helst dulling... kan jo ikke fortsette sånn, da får vi jo aldri barnevakt, eller at jeg kan reise bort på kvelden.. Jeg vet vi skal få d til, m blir nok noen slitsomme netter... M d må bare gjøres=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her e det knirking før ho sovna. Men kanskje det kan vere lurt at du ikkje gir ho siste måltidet i senga?? Klart ho blir fornærma, det e jo mykje bedre å sovne i mamma si seng med puppen i munnen :-)...Kanskje legge ho litt før deg også?? Veit ikkje om det hjelpe altså. Men her gir eg siste måltid på stua, berre dempa lyset litt. Når ho e mett og rolig legge vi ho i vogga på soverommet vårt - der e det heilt mørkt, men døra på gløtt til stua. Ho knirka som sagt alltid, men sovna som regel innen 30-40 min - då har vi vært og gitt smokken fleire ganga, men ikkje snakka til ho i det heile tatt. Dette funka stort sett bra, men sjølsgat skjer det at vi må ta ho opp igjen, men då holde vi oss kun på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde store problemer her en stund, men de siste ukene har det gått bedre. Vi gir flaske (han får mm ellers i døgnet) etter at pysjen og stellet er gjort. Så legger vi han i sengen hans på soverommet vårt. Der er det mørkt og kjølig. Jeg synger en sang eller to, mens han "kaver" og småsutrer litt, så sovner han som regel ganske raskt. Dette skjer mellom åtte og ni en gang. Problemet her kommer etter at han har sovet første økta. Han våkner ca halv to og får pupp, men så våkner han igjen både halv fire og halv seks.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...