Gå til innhold

INFO: Teutonia og TFK Joggster twist! SE HER!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh, nå har jeg kjørt rundt og sett på vogner i noen timer, og fått ca følgende like svar de stedene jeg har vært:

For de som får vinterbaby (dvs f.o.m aug) er definitivt Teutonia Mistral som 4-hjuling best, og TFK Joggster (twist) som 3-hjuling best. Dette er er med tanke på plassen det faktisk er i vogna med hensyn til vinterpose osv., og trillekomfort vinterstid. 3-hjulingen er visstnok den som selges mest av (hvertfall i bærum), mens alle samtykka i at 4-hjuling er litt tungvindt å bruke om man er mye rundt i byens smågater/shoppingsenter... hvis man kommer til å gå mye tur i skog og mark og langs veier og i nabolag, og ikke bruker så mye tid rundt på shoppingsenter ville jeg valgt Teutonia Mistral (den veier forøvrig bare ca 1kg mer enn TFK Joggster), men hvis du skal kombinere mye turgåing med shopping er TFK Joggster (twist) det beste valget!!!!!! Begge to vognene kan slåes sammen til liten str.!

Stødigheten på Joggster'n er bra! jeg testa det ut. Det var bare i beg når alle 3-hjulingene kom, at noen var på kanten til å være "farlige"..

Denne har også håndbrems. Hvis man bestiller Tautonia gjennom www.lilleprinsen.no, har jeg hørt at man kan få den med håndbrems også! Kjekt å ha, spesielt om vinteren!!

så nå når jeg snart skal gå for en vogn, har jeg ingen tvil lenger om hva jeg føler er best!!

Eh, ja, det var litt info fra meg:) Håper jeg var til litt hjelp for noen av dere som lurer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

jeg bare lurte på om du spurte noe om Easy Walker når du var på runden din?

Bor også i Bærum så jeg regner med vi har vært de same stedene ; )

De sa nemlig også at TFK var best til med sånn med en gang men når jeg spurte litt mer kom det vel frem at Easy Walker var minst like bra. Og at de 5 kg eller hva det blir TFK veier mere, føles ganske mye hvis man triller en time liksom.....

Får bare noen ganger litt sånn følelsen av at de tjener mest på å selge et spes. merke og derfor gjerne sier at de er best hvis man bare spør generelt...... (jeg mener ikke å beskylde noen i det hele tatt dette er bare en følelse jeg har....)

Er i grunnen bare litt nyskjerrig på hva de sa til deg ; )

Skrevet

Kjempebra at du har gjort en innsats for opplysning ved vognvalget!:-) vil bare komme med en liten kommentar til 4-hjuling (selv om jeg ikke har akkurat disse to vognene). Jeg har teutonia s3 (3hjul) og emmaljunga city cross (4hjul). Byttet til emmalj rett før jul, da syntes jeg det begynte å bli tungt med bare ett hjul foran (går mye i byen, men også endel på grus- og steinvei). Må si at jeg kommer frem overalt med 4-hjulingen, og på bussen er det lettere å få hjelp, med bare 3 hjul visste ikke folk hvor de skulle løfte. Til opplysning svinger jeg lett 4-hjulingen med en hånd og latte i andre hånda:-)

Lykke til med vognvalget!

Skrevet

Ok, TFK er overlegent lang og bred, men så er den monsterstor også da...

Skrevet

det ble liksom sverget til den modellen. men kan jo selvsagt være at de ikke solgte den andre... hmmmm, nå må jeg sjekke ut easy walker'n :) hehe, dette er ikke lett..

Skrevet

Så flott at du gjør litt research før du kjøpet vogn. :)

Likevel; det er ikke noe som er opplest og vedtatt- at de og de vognene er best for sånn eller slik føre og årstid. Det er helt klart en smakssak, og også en veldig subjektiv oppfattelse, ihvertfall når det gjelder 3- eller 4-hjuling. Bagstørrelse etc. er jo selvfølgelig superviktig, men det er jo flere som har store bager enn kun de to vognene. Butikkene vil jo også snakke fint om de vognene de selger...

Og- det er noe helt annet å kjøre vogn i butikken, enn å gå på tur med bebis og ting og tang oppi.

Dessuten bør man tenke på sitt eget bruk- vektlegger man lett vogn, eller skal man ikke ha den ut/inn av bil/buss/trikk? Når man ser på bagene, er sportsdelen bra nok? Vil man ha vendbart sete, store hjul , lufthjul, håndbrems, mulighet for å forandre trekk/farge, demping, liggestilling... You name it! Man må finne hva som passer best for sitt bruk- tror ikke det er noe universaloppskrift på hvilken vogn som er "best". Det er vel derfor noen elsker simo, mens andre elsker stokke- vi er forskjellige! :)

Lykke til med vognkjøp! :)

Skrevet

Er du fornøgd med din Easywalker?

Eg vurderer å kjøpe Easywalker Sky (fordi den er liten og like smal som en 4-hjuling) eventuelt TFK (ser at den er lang, men den har breie bakhjul).

Skrevet

musi

TFK har IKKE breie bakhjul, det bare ser sånn ut fordi sittedelen utnytter hele bredden som er mulig.

Jeg har aldri opplevd å ikke komme gjennom hindringer pga av det, og faktisk er Quinny som ser mye slankere ut mellom hjulene MYE bredere. Men selv om TFK er smalere er den dønn stødig.

Skrevet

Anonym er monsterstor i sittedelen, men de på det bredeste er den smalere enn andre. Dette fordi TFK har utnyttet hele bredden og ikke lar bakhjulene stikke utenfor selve vognen som mange andre gjør.

Skrevet

Ja, det stemmer! Takk for at du sa i frå!

Eg målte jo det på butikken. Kanskje d har blitt litt for masse research i d siste.... hihi

Men et spm, sjølve vogna (ryggen i sportsdelen) ser veldig brei ut. Veit du om den går inn på trikk osv?

Skrevet

Jeg har aldri tatt trikk med den, men kan ikke tenke meg noe annet enn at det skulle gå fint. Kommer ikke den inn kommer nesten ingen vogner inn.

Skrevet

Ok.. dette har INGENTING med saken og gjøre.. men jeg klarer ikke å lavære.. hihi.. Men Intensity, hvordan vet du at Anonym har monsterstor sittedel(her tenker jeg umiddelbart rumpe) ??

Ja vet det, dårlig dårlig humor, men jeg kjeder meg i dag! :D:D

Sånn ellers så har jeg endelig fått testet en TFK selv nå i helgen!! Og tillegg til å ha stor bag og stor sittedel som jo er kjempebra, så var den jo kjempeenkel å legge sammen og slå opp igjen!! Jeg klarte å gjøre det selv uten noe problem og er ikke så allverden høy eller har lange armer! Med andre vogner jeg har testet er det ofte litt mer om og men!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...