Gå til innhold

Evt termin i desember - noen tanker om dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har to negative forsøk bak meg, og har to egg til igjen på frys.

Hvis mensen kommer til tiden, så er det planlagt innsetting uken før påske.

Min tanke er da; har regnet meg 9 mnd frem i tid, og da er det jul..

Kanskje ikke den beste tiden å føde på (hvis jeg skulle være så heldig da...), også evt sen bursdag/samtidig med jul, og yngst i årskullet..

Noen som skjønner hva jeg tenker på?

Hva tenker du, bare å kjøre på eller tenke litt på når evt termin blir???

Fortsetter under...

Hei !

Jeg er i den posisjon at jeg ikke føler jeg kan velge når jeg skal få barn,men prise meg lykkelig OM jeg får barn.Jeg skal ha uttak/innsett i uke 11,og om det virkelig skal gå blir desemberbaby resultatet...

Noe jeg vil prise meg lykkelig over !

Jeg er enig med deg, Vilsågjerne.

For oss er ikke det noe vi kan styre - vi blir bare så kjempeglad om vi endelig skal lykkes å få vårt etterlengtede barn.

Om det da blir født i desember eller en annen tid på året det er noe vi minst tenker på akkurat nå.

Hei!

Jeg skal også ha innsetting rett før påske hvis alt går etter planen, og jeg har ikke vært inne på tanken at det da blir desemberbarn. Vet at mange tenker slik, flere av mine venninner har "planlagt" slik at det ikke blir desemberbarn, men jeg ikke vært inne på tanken en gang. Jeg er så overlykkelig over at køen på IVF gikk fortere enn forventet, og det største vi kan oppleve nå er å bli gravid - samme når på året :-)

Lykke til :-)

Før jeg visste at det kom til å bli et problem, fleipet jeg med samboer med at det var sexnekt fra februar og ut april. Skulle ikke ha noe barn som var yngst i klassen. Men nå driter jeg, mildt sagt, i når det blir. Om jeg skulle være så heldig å bli gravid, så tar jeg det når som helst!

Annonse

Jeg fødte en jente i desember 03. Tenket mye på det at hun skulle ha bursdag i desember og at hun alltid ville være minst. Nå tenker jeg aldri på det, det er bare koslig å ha bursdag i desember, da kan det kombineres med nissefest osv. Min datter har alltid vært tidlig ute, hun gikk da hun var 9,5 mnd og snakket veldig tidlig. En annen fordel er at i desember er det stille på fødestua og jeg fikk en super oppfølging når jeg var der. Jeg syns du skal kjøre på, sommeren kommer veldig fort og der jeg hører til i Porsgrunn har de stengt i hele juli. Skal selv i gang etter påske. Lykke til!!!!

Tusen takk for svar, godt å få noen andres tanker om dette også.

Til syvende og sist så er det jo mensen som styrer løpet her, så om den kommer bare en dag eller to over tiden, så blir det ikke noe nå pga påsken..

Krysser fingre for oss alle!

Min tanke er at dette må være det som betyr minst i IVF-sammenheng.. kjenner at jeg nesten blir litt provosert!

Mitt ønske er å få et barn, noe som på ingen måte er en selvfølge! Jeg håper også på å få et friskt barn. Å ønske å "velge" kjønn eller fødselstidspunkt, føler jeg nærmest er et hån mot de som ikke får sitt store ønske i livet oppfylt.

Husk at akkurat DET barnet som fødes i desember aldri kan bli født på noe annet tidspunkt (hvis det da ikke fødes tidlig eller sent...). Akkurat DETTE egget og sædcellen har bare denne ene muligheten til å møtes og bli et unikt menneske - hva betyr det vel at det da blir født i desember???

Jeg er forresten selv født nyttårsaften og har aldri opplevd det å være yngst som noe belastning, bortsett fra når jeg ventet på å fylle 18.. :o)

Absolutt ikke meningen å provosere noen.

Som sagt i første innlegg ønsket jeg kun å få andres tanker om dette, og det må da være lov?

Det er en spesiell situasjon å være i dette her, og tankene svirrer om alt mulig hele tiden.

Så håper dere forstår at dette var en tanke jeg ønsket å lufte her, og det er ikke andre steder jeg kan få spurt, så da ble det her.

Beklager om noen blir støtt av det...

Klart det må være lov å lufte tanker. Og det må også være lov å bli provosert. det er noe man ikke styrer.

Det er en spesiell situasjon, e tøff prosess man er inne i...

Men du ba om andres tanker og for meg er dette et så fjern problemstilling i IVF-sammenheng... det er vel det siste for mitt vedkommende som har betydning.. men vi er ulike og har ulike oppfatninger..

Ikke forstå det som at jeg dømmer deg på noen måte selv om du ikke ser ting på samme måte som meg.

Ha ei fin helg videre...

Annonse

Hei Elin:)

Under et av de forsøkene jeg hadde ifjor, så gikk jeg med akkurat de tankene som du har/hadde siden en positiv test ville ført til et barn rundt jul/nyttår.

Det plaget meg for å være helt ærlig og det var jeg oppriktig lei meg for. Lurte på hva som feilet meg og at jeg bare burde være glad for om jeg i det hele tatt ble graivd. Følte meg stygg som hadde slike tanker og syns det var vondt...

Men jeg tro at alle, med hånden på hjerte, aller aller helst vil unngå å føde midt i julestria uansett hva de måtte mene og si om den saken offentlig.

Og det at ikke vi kan ønske oss noe?!! Hva skal det bety?!!

Skal vi bare sitte der og nikke og se glad ut og være glad for det vi får? Skal vi senke våre "krav", skal vi glemme alt alle andre nesten kan planlegge fordi vi er i den situasjonen vi er i? Hvor riktig blir det? Hvem kan bestemme hvem av oss som skal få lov til å føle og ønske oss akkurat det samme som andre fertile kvinner her i verden? Og det med å ønske seg en sønn eller en datter...? Neida, her må vi bare holde godt kjeft og ta det en får!!

Og en blir uglesett og sett på som en som går utover sine grenser ved å ønske seg noen som en liksom ikke skulle ha rett til da en sitter i en slik situasjon som en gjør?

Nei, vet du hva - da bli J E G provosert!!!!!!

Ikke glem deg selv, Elin - i denne prosessen og ikke fir på noe og ikke legg dine ønsker og drømmer bort selv om vi har mistet mye av kontrollen på livet vårt når det gjelder det å få barn. Våre ønsker og drømmer kan ingen ta fra oss..

Lykke til videre på veien!

Klemmer:)

Jeg har også tenkt det med å være sist - men selv er jeg født i oktober, og føler ikke at jeg bak de andre i klassen.

Denne gangen, om vi skulle bli så heldig å være gravid - skal vi i såfall ha termin 26.november. Tenker at det blir koselig med baby til jul!!!

Man kan selvsagt velge å vente en mnd med IVF - for å få januar barn eller noe - det er jo ett valg man har - spesielt når man gjør det privat.

Men akkurat det er opp til den enkelte å avgjøre.

Man har ingen garantier i livet. Ikke at man blir gravid, ikke at man får ett friskt barn, det eneset som er sikkert er at vi alle en gang skal dø.

Så vi må leve her og nå, gripe mulighetene som blir gitt oss. Det tenker i alle fall jeg :-)

Lykke til uansett

klem fra

Hei!

Det er godt vi kan lufte våre tanker her!!! Helt i begynnelsen da vi prøvde på søskenforrøkelse for over 3 år siden, da tenkte jeg på hvilken måned jeg helst ville føde i. Har selv bursdag på våren, og kunne tenke meg det samme. Men etterhvert skjønte jeg at jeg ikke kunne velge. Det eneste ønske var å bli gravid og om han/hun ville bli født på julaften, ville det blitt den beste julaften ever!!! Vi har en datter som er født i november. Før syntes jeg november bare var en mørk og trist måned, men nå er det en fantastisk måned!! Hun ligger langt forran med språk og jeg tror ikke det blir noen problemer selv om hun er født sent på året. Det har jo blitt mennesker av de som er født sent på året!! Om det er en liten periode det er kjipt å ha bursdag sent, som da en blir 18, det har ingen betydning. Etter en er 20, er det vel heller om å gjøre å være yngst.....og sånn er det jo resten av livet. Mao er det vel "best" med bursdag sent:o) Uansett er det nok VÅR oppgave som foreldre at barna ikke oppfatter det som negativt å ha bursdag midt i julen! Formidler vi det negativt, vil jo selvfølgelig barnet oppfatte det negativt også.

Mitt største ønske er å bli gravid og å føde et friskt barn. Om det er på julaften,nyttårsaften,midt i påsken,17mai,mitt i fellesferien, om det er gutt eller jente, spiller det ingen rolle!

UngVoksen: Bra det du skrev!! Likte godt den avslutningen!! Min datter har bursdag rundt din termin. Det er en fantastisk tid å føde på!!! Masse bursdager i november, når alt det er ferdig begynner førjulstiden-deilig!!!

Masse lykke til dere alle!!!

Klemmer

Kjære deg!!

Tenk så trist det ville vært om alle barn ble født fra januar- august!!! Ingen vinterbarn!!!

Og tenk så kos, dersom du får et desember barn, å få feire bursdagen sin i den koseligste høytiden i året!!

Det jeg prøver å si her, er at barnets fødselsdag spiller INGEN rolle!!!

Lykke til!!

Vi tenkte litt på det før vi ble "slitere". Men nå betyr det ingenting. Kan ikke være kresen på det nå. Jeg har EL nå i helga, sannsynligvis siste sjanse på egenhånd (nesten) før AIH i mai (fikk EL-sprøyte). Jeg har ikke tenkt å gå glipp av denne muligheten selv om det betyr termin i desember. Hvis jeg blir gravid så blir jeg overlykkelig uansett når på året babyen kommer! :o)

Vi er så utrolig heldige å ha et barn som er født midt i romjulen!

Og at det er negativt har aldri vært et tema.

Det var den beste julen i mitt liv!! Og etter dette har desember, førjulstid og jul alltid betydd noe helt utrolig spesielt for oss....for den minner oss alltid på julen 2001 da vi ble foreldre for første gang......

Dessuten var det en fantastisk tid å ligge på sykehuset på!! De hadde god tid, det var deilig mat (ja tro det eller ei..dessert hver dag;););)) og alt var spesielt rolig på avdelingen.......

Dessuten, bare et lite tankekors....

Hvorfor er akkurat desember så sent? Hva med november?

Oktober? Hvor går grensen for å bli født sent på året egentlig...?

*Trekker på skuldrene*.

Håper du er like heldig og føder et fantastisk desemberbarn!!

Hei.

Vi var så heldige at vi lyktes på vårt ICSI-forsøk i mars i fjor, med termin 14/12. Ikke et øyeblikk tenkte vi på at det var en ulempe med fødselsdag i desember, vi bare gledet oss over å endelig skulle bli foreldre. Før vi kom så langt at vi ble slitere tenkte vi nok på når på året vi ønsket at barna skulle komme, men når man trenger hjelp og har holdt på en stund spiller det ingen rolle.

Lykke til, tror barnet får det bra uansett om det kommer i begynnelsen eller på slutten av året :o)

'

Hei

Jeg skal selv sette inn fryseegg imorgen (om det overlever), og tenker på det å få desember barn. Synes jula i seg selv er en stressende tid, og om man kan time så er det kjekt å unngå desember tenker jeg. Har venner som har barn i desember og det er utfordringer ift skole, barnehageplass etc, og ikke minst at bursdagen kan drukne bort i jula. Så skjønner godt hva du tenker og føler. Jeg vil gjerne ha et forsøk nå og har bestemt meg for at om det blir desember baby så blir jeg lykkelig uansett, det største ønske nå er å få baby. Men vil ikke utsette dette forsøket en måned nå, for da rekker jeg ikke flere forsøk før sommeren. Men har tenkt akkurat som deg, og skal IKKE ha dårlig samvittighet, du tenker jo på barnets beste ! Og det er nok ikke noe problem å få desember baby, man må bare være en bevisst forelder mener jeg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...