Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Hvor fort skal sårheten gå over etter at babyen har fått riktig sugetak ?? Babyen min er 9 dager og jeg er fortsatt sår. Hvorfor er det smertefullt når han tar de første sugetakene etter tilkobling ?
Expat Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 De som ikke har ekstremt lange brystvorter fra før av merker ofte veeeeldig godt det at brystvorten suges helt opp i ganen til baby! Det er langt! Pass på at han tar taket riktig i begynnelsen, han skal ha mest fra undersiden av brystet og brystvorten skal lisom peke oppover i ganen hans. Du kan styre den opp med en finger hvis det ellers ikke går. Du kan også sette i gang utdrivingsrefleksen før du legger barnet til. Da er det melk der med en gang og han trenger ikke suge så hardt. Pass på å behandle brystvorten bra, hva gjør du med den nå?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Smører på morsmelk etter amming, og lar det lufttørke så mye som mulig. Den ene brystvorten har begynt å bli bra, mens den andre er fortsatt sår. Synes han suger hardt uansett om jeg har melket ut på forhånd, dette er en glupsk type... Er det noe å gjøre noe med ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå