Gå til innhold

Hvorlenge skal man ta folat?trenger svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 12 uker på vei idag. og har tatt folat siden desember .lurer på om hvor lenge jeg skal fortsatte med det .har bare ca 15 tabletter igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heua, trur det bare er første trimester, men kan var jeg tar skrkkelig feil nå;)

Skrevet

Jeg trodde også det, men da jeg spurte legen sa han at det var lurt å ta de til uke 24. Du ser jo selv, men jeg vil ihvertfall høre på det. Det er jo uansett ikke skadelig...

Skrevet

om du føler for det/har behov for det er det heller ikke skadelig å ta det gjennom hele svangerskapet.

men mange føler at de blir litt kvalme av det, så de foretrekker å bare ta når de MÅ, og det er ut første trimester:)

Skrevet

Jeg snakket med en lege på Ullevål om dette for tre uker siden, og hun sa at det viktigste var å ta folat iminst en måned før man begynner å planlegge å bli gravid, og så minst til tolvte uke. Men så sa hun det at forskning har vist at folat er bra for flere ting, feks motvirke alzheimers og andre demente sykdommer, så selv om det er lenge til det blir aktuelt for oss unge mødre, så anbefalte hun faktisk at man fortsatte å ta folat så lenge vi ville og orket.... OG jeg har faktisk tenkt til å gjøre det. Det er bare positive effekter av å ta folat, så kanskje det ikke er så dumt å ta folat ut graviditeten og så fortsette med det etterpå også???

Skrevet

husk at kroppen bare tar til seg det den har behov for når det gjelder sånne supplement til kostholdet.

kroppen regulerer det der selv.

ingen fare, bare spis i vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...