zoul Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 En ting jeg har lurt på - jeg pleier å ha sterke menssmerter, og blir da også ofte kvalm, uvel, svimmel og kaldsvetter hvis jeg ikke får tatt smertestillende i tide. Til dere som har det sånn og som har født før - er dette noe jeg må regne at jeg også får under fødsel, og kan jeg da til og med regne med at det blir mye verre enn når jeg har mensen? Altså må regne med at jeg kaster opp osv?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Jeg ble kvalm og kasta opp masse under begge de to fødslene mine, sånn ca midt i åpningstida. Mange blir kvalme og kaster opp under åpn.tia i fødselsforløpet.
~Blomst~ Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Jeg ble også veldig kvalm og spydde masse under åpningsriene ved begge fødslene mine. Jordmora sa at det er ganske vanlig å kaste opp når det er ca 6-7 cm åpning. Men det blir bedre etterpå....:-) Lykke til!
zoul Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2007 uff... ja ja, det vet jeg litt hva jeg går til... takk for svar fra begge to!
Frk. Vable Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Jeg også kastet opp endel ganger pga. smertene. Tror det er litt vanlig, men har hørt om flere som sier de ble overrasket over at de kastet opp, og følte seg unormal. Litt greit å vite på forhånd at det kan skje, ja...
@nita+Sebastian Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har aldri kastet opp under fødsel, og jeg har født tre barn Det er veldig forskjellig.
MyB@by <3 Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 tante fortalte meg i dag at hun kastet opp masse under fødselene sine... på slutten var det bare vann som kom opp.. ikke nok med all den smerten vi må gjennom, men kaste opp også.. jeg kommer garantert til å dø..
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Jeg kastet opp en gang sånn ca når jeg hadde 5 cm åpning. Jeg visste ikke at det var vanlig, så ble litt overrasket. Men litt oppkast er bare småtterier i forhold til resten.. Dessuten blir det jo mye bedre etterpå, ihverfall med hensyn til kvalmen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 eg kasta opp under min fødsel, men det kunne ha komt av lystgassen også, den kunne man bli kvalm og uvel av i begyndelsen sa jm...
Blåbærlyng Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Lærte på svangerskapskurs at det var vanlig å kaste opp på et tidspunkt under fødselen. Det er faktisk det jeg gruer meg mest til ved hele fødselen. Etter å ha gått i 8 mnd nå med svangerskapskvalme og oppkast tar det litt motet fra meg å vite at jeg ikke slipper unna på fødselsdagen...
Maria52 Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 Jeg kastet ikke opp og var heller ikke kvalm. Brukte ikke smertestiller, men tok i mot akupunktur. Kanskje det var det som reddet meg fra det? I alle fall er det å anbefale. Ble en helt annen fødsel for meg i alle fall. Lyke til alle sammen
@stronauten med 3 små Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 Jeg kastet opp en gang med førstemann, da var det frokosten som ikke ville være der nede. Med nr 2 kastet jeg ikke opp, og var heller ikke kvalm. Så det er nok ikke så lett å forutsi - som det meste med en fødsel ;-)
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 Jeg var kvalm ja, men kastet ikke opp! Pleier å gjøre det med en gang jeg føler meg dårlg, så var egentlig overrasket. Men fikk ikke i meg mye mat da...
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #14 Skrevet 11. mars 2007 Jeg har kastet opp under begge mine fødsler. Fikk høre da at det var helt normalt når man nærmet seg slutten på åpningsfasen fordi når barnets hode passerer et bestem sted i fødselskanalen/bekkenet så kan det fremme oppkast/kvalme hos mange. Dette fikk jeg høre under første fødsel, og det stemte for da hadde jeg full åpning og kunne presse. Når jeg så kastet opp under fødsel nr to var det nærmest en befrielse for da visste jeg at jeg snart kunne begynne å presse. Og det stemte da også. Når jeg kastet opp sa jordmor også da at nå er vi snart i mål!! Klarer du å tenke slik så kanskje det går lettere å kaste opp....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå