Gå til innhold

Ang el etter en ma

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en ma for 2mnd siden. Nå er vi igang med prøvingen igjen. Har tatt el-test for å finne el denne perioden.

Men denne gangen kjente eg på kroppen når el var på vei - hadde faktisk ganske vondt i egg-lederen på høyre side i flere dager... Attpåtil så va el-testen positiv hele 3 dager!!! Ikke missforstå.... E jo bare knallglad for det!!!!;-) Men det eg lurer på - kan det være at eg har en kraftig eggløsning denne perioden???(vist det er noe som heter det.....)

Kanskje jeg har ekstra stor sjangse for å bli gravid denne perioden????

Noen som vett???

Fortsetter under...

Jeg har hørt at en kan være ekstra fruktbar etter en sa, fordi kroppen er innstilt på å bli gravid igjen (når den er klar for det) Positiv el test flere dager, kan også bety at kroppen sliter litt med å slippe egget.. du skal regne el fra dagen etter positv el test (dagen etter den siste positive tror jeg da egget slippes) men stå på alle disse dagene:-)

Lykke til

Fant dette inne på pernille.info:

Det er mulig å få positive eggløsningstester flere dager på rad. Dette kommer av at stigningen i LH-nivået starter rundt 12-36 timer før eggløsningen og deretter synker igjen. Så man kan teoretisk påvise LH-stigningen fra den starter og fram til den synker igjen - over 36 timer. Det er også mulig at kroppen forbereder seg på eggløsning og LH-stigningen kommer som den skal, og at kroppen da - av en eller annen årsak (f.eks. stress, sykdom, reiser eller bare en tilfeldighet) - ikke får til å slippe ivei noe egg. Da kan kroppen prøve om igjen, og sende en ny LH-stigning eller kanskje til og med en overlappende LH-stigning, og dermed ender med å gi positive eggløsningstester flere dager på rad. Dersom dette skjer en sjelden gang i blant, så spiller ikke dette noen stor rolle, men dersom det skjer ofte bør man ta kontakt med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...