Frk. Vable Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Hva velger dere? Storken eller Føden? Det er jo positivt med badekar på alle rom på Storken, fikk selv bruke det "felles" badekaret på Føden sist, men da tror jeg det var ganske få som fødte så jeg var nok heldig. Men så vil jeg også ha epiduralen tilgjengelig, hadde det ganske vondt sist siden jeg ble satt igang og hadde nok ikke klart fødselen uten epidural. Vet jo at man kan bli overført fra Storken til Føden, og vil jo prøve lengst mulig uten epidural, men føler at det skal være jeg som bestemmer når den grensen er nådd, ikke jordmødre på Storken. Har liksom et inntrykk at man skal ha det ganske ubehagelig ganske lenge før de vil overføre deg til Føden. Noen med erfaringer fra begge steder? Og hva velger dere nå hvis dere får velge?
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Eg kan ikkje svara deg skikkeleg på spørsmålet ditt sidan dette er min 1. men trur eg har kome fram til at det er Storken eg vil. No har eg fått ganske høgt blodtrykk så det er ikkje sikkert eg får føda på Storken i det heile, men då me var på omvisning der virka det såpass trygt at eg trur eg tar sjansen.....
Nettisen 2 barnsmor snart3;) Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Hei hei Har ikke vært på storken men... De har jo begynt å pusse opp på føden nå.. Var inne å tittet for ett par uker siden og på de nye rommene er det nå eget bad med badekar og dusj.. Er blitt kjempe fint der inne.. Hadde jeg vært deg så ville jeg valgt føden nå som de har pusset opp.. Jeg skal på føden, men det er pga av komplisert fødsel sist gang.. Men hadde valgt det uansett for da har du jo alt innen rekkevidde, slippe å måtte tyte om å få bli overført fra storken og alt dette her... Når har du termin??
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 jeg har en venninde som fødte på storken, hun fikk ikke en gang en paracet for smertene, så jeg tror dere som føder der må være godt forberedt på alle smerter som oppstår. Selv får jeg ikke velge ettersom jeg har diabetes og må derfor føde på føden, men har søkt om familierom siden jeg må bli værende hvertfal en hel uke etter fødsel. Når skal dere andre fra Bergen ha og hvor gammel er dere? Føler meg så alene å gravid ettersom jeg bare har en venninde som har barn fra før... vil ha noen å prate og trille med.
Frk. Vable Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2007 Jo, men det er bare to av rommene på føden som er nyoppusset med bad, og de blir tatt først. Så er man ikke heldig, så får man ikke. Men jeg måtte jo være på føden sist da de satt igang fødselen, og fikk bade i det felles badekaret da og, så man er jo ikke helt uten badekar likevel. Blir forresten 27 i juni og har termin 4. april.
juddellihuddelli Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Eg e også førstegangsfødene så hva som er best kan eg ikke svare på, har mangen venninder som har født på storken som har skrytt veldig av behandlingen der. Men eg velger føden, liker å ha det sterilt og sykehusaktig rundt meg ( med autoritære leger osv) fremfor koslig-føde-i-hyttemøbler-type sted. men det er jo alt etter hvordan du er som person og hvordan du ser for deg at din fødsel skal være, tror nok du vil bli overført til føden dersom du virkelig vil ha epidural og ber om det. tvi tvi:)
Nettisen 2 barnsmor snart3;) Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 hei hei Jeg er 23 år og er andregangs fødende.. har termin 11 april... Når har du termin??
Bergene Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 Jeg skal føde på storken, hvis det er ledig plass og jeg kan da. Jeg er 18 og har termin 26 april med en jente =)
Mamma til to tette Skrevet 10. mars 2007 #9 Skrevet 10. mars 2007 Tror det skal ganske mye til for at de overfører deg fra storken til føden, da må du jo skifte jordmorteam siden det er forskjellige som jobber de to stedene. Har hørt fra venninner at når du først har kommet til storken så skal det være noe som går utover helse før de overfører deg til føden. Ikke nok med "Kanskje jeg vil prøve epidural likevel?" he he. Jeg hadde valgt meg ut føden tidlig, liker overvåkingen. Nå blir det setefødsel på meg så har ikke lenger noe valg...
bettan87 Skrevet 10. mars 2007 #10 Skrevet 10. mars 2007 jeg vet enda ikke noe om de forskellige stedene, men etter hva jeg har sett dere skrive så tror jeg at jeg ville valgt føden..skal på omvisning på mandag så kanskje eg klarer og bestemme meg da.. jeg er 20 om mindre enn to uker og har termin 29 april
Strålende Skrevet 10. mars 2007 #11 Skrevet 10. mars 2007 Hei, jeg er førstegangs og skal føde på føden, ska på omvisning 28. mars, men vet at jeg velger føden, bare for å ha tilgjengelig det som er mulig hehe og mine venninner sier at det er samme hvor du er, bortsett fra at det skal litt mer til å bli ført over fra storken til føden for å få smertestillende..men hun som fødte sist sa det var like så fint på føden. Jeg er forresten 30 år og bor på Os... Lykke til alle sammen, kanskje vi sees der noen av oss om dere er der i slutten av april )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå