Gå til innhold

Når man går på p-piller, hvordan er syklusen da?

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg glemte en pille (pille nr.5 på første uka på brettet) , oppdaget det når jeg skulle ta pillen neste dag, da tok jeg 2 samtidig.

Jeg og sambo hadde sex flere ganger frem til jeg oppdaget det. (og etterpå også).

Når har man eggløsning når man går på p-piller?

Er det noen sjans for at jeg kan være gravid?

Mensen skal jeg jo ikke ha før om litt over 2 uker, men kan jeg teste nå?

Det er vell ikke bra å bruke p-piller når man er gravid....

Det er ikke noe krise om jeg er det, så hvis jeg er det slutter jeg på pillen, såklart.

Håper noen kan hjelpe....

Fortsetter under...

Man har normalt ikke eggløsning om man går på pillen. Når du har glemt en pille er det likevel en risiko for at et egg kan modnes og slippes. Det er derfor man anbefaler å bruke annen prevansjon en periode etter den glemte pilla.

Likevel skal det være ganske liten sjanse for å bli gravid om du glemmer kun en pille.

Men hvis man får EL, når vil egge da slippe?

Eller, for å si det på en annen måte: vil man da få EL på ett tilfeldig tidspunkt i syklusen? Å der jeg var ubeskyttet og skulle brukt kondom for å være sikker, er det mulig jeg kunne blitt gravid da?

Jeg vet ikke når eller hvordan i forhold til EL - men tro meg; du kan bli gravid på den måten! Jeg og glemte pille - og hadde sex bare en eneste gang den mnd. - og plutselig var jeg gravid. Så det kan nok skje..hvor vanlig det er, vet jeg ikke.. men det hender :)

Ja, men da får jeg bare vente å se.

Er ikke krise hvis jeg er gravid, da blir vi nok bare glad egentlig :-)

Eneste grunn til at vi venter med å prøve, er at vi snart skal flytte (til en annen kant av landet), å vil egentlig etablere oss litt der først.

Men, skjer det så skjer det :-)

Annonse

jeg har brukt yasmin selv, og så tidlig på brettet er det ikke så farlig, om du tar fram den lille boka som følger med pillene, så er det et slags kart der, der står det egentlig ganske greit når faren er der ikke er der. Og fare en størst når det er snakk om to eller flere piller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...