<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 10. mars 2007 #1 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei Jeg ser vi er i ganske lik situasjon, er 23 begge (blir 24 i år), bor i Oslo, jobber i barnehage og ØNSKER OSS EN BEBIS:) Bare blir så glad når jeg ser det er flere der ute.... Mine venninder er nemlig ikke på dette stadiet enda:) Så det er fint med dette forumet, for jeg tror vennindene mine er noe lei av at jeg snakker om babyer... Ser du driver å handler litt baby klær- jeg skjønner deg godt det er umulig å la være.. Når begynner du å prøve? Jeg starter ikke med prøving før til sommeren:) Åh som jeg gleder meg, men frem til da skal kroppen gjøres klar:) Er du fra Oslo? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8566183-til-pelin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #2 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei hei! Det ser ut til at vi er i akkurat samme situasjon ja Tror nok også mine venninner er lei av maset mitt..De er så langt fra å tenke bebis som det over hodet er mulig å være, og jeg tror nesten de synes det er litt snålt at jeg virkelig har lyst på en liten en. Men det er som du sier fint med et forum som dette, for her kan jeg prate baby så mye jeg bare orker og klarer, uten at noen synes det er noe særlig rart Jeg er på mitt siste brett nå, og tar min siste pille fredag om seks dager (gisp!). Vi bestemte oss i august om at mars/april var en fin tid å starte på, og nå føler jeg at jeg har gått og ventet i en eeevighet - og så plutselig er det jo så snart! Blir spennende å se hvor lang tid vi bruker på å ´få det i mål´da Jeg er ikke fra Oslo, men fra Bergen, men har bodd i Oslo i snart fire år nå, så det begynner å bli en stund. Er du fra Oslo? Får en del reaksjoner på at det å jobbe i bhg burde være prevensjon nok - godt å se at det er flere enn meg det ikke funker på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8566183-til-pelin/#findComment-8568596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mars 2007 også var jeg her inne igjen vettu:) Jeg er litt uten fra Oslo, men bor i Oslo nå, og kommer nok til å gjøre det noen år til. Men lurer på hvor jeg bor om 5 år for å si det sånn... Jeg slutta på P-piller i i oktober, så syklusen min er heldigvis helt på topp. Vet ikke helt om jeg klarer å vente til sommeren for å si det sånn. Men det er lurt i forhold til jobb. Hvor lenge har du jobbet i barnehagen? Her er det jeg som holder igjen for å si det sånn. Sambo er super klar... Så du hadde vært på baby butikker i dag... Koslig da... Jeg har en liten nevø som har blitt et år nå, men herre min hvor jeg koser meg når vi er ute å handler til han... Jeg drømmer meg bort i vogn og alt som er... Gleder meg til den dagen det bor en huleboer i magen min, da er det bare å sette i gang å handle....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8566183-til-pelin/#findComment-8568852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #4 Del Skrevet 10. mars 2007 Det var nok lurt å slutte på pillen i god tid før prøving, men jeg har en kjæreste som er redd for alt som skjer utenfor planlagte rammer, så han hadde neppe tatt i meg dersom jeg hadde sluttet på pillen i frykt for å fucke opp tidsplanen vår..(han er født sånn ) Men jeg er ikke alltid så flink til å huske å ta pillen, og mensen pleier å komme hver 28.dag uansett, så jeg håper det går like smooth nå. Jeg har jobbet med barn i drøye fire år; et par år med funksjonshemmede barn og et par år i vanlig bhg. Men der jeg jobber nå har jeg bare jobbet siden rett før jul, så jeg har litt blandet følelse rundt det å bli gravid når jeg ikke har jobbet der så lenge, men sjefen ansatte to gravide samtidig som han ansatte meg - og når jeg evt. skal ut i permisjon så er jo begge de tilbake Hvor lenge har du jobbet bhg. da? Er du utdannet forresten? Jeg misunner deg som har en liten nevø.. Jeg har en eldre søster som egentlig skulle begynne prøvingen omtrent samtidig som oss (hun er den en av to som vet at vi skal begynne snart), men hennes sambo fikk noe kalde føtter og ville vente litt.. Så da blir det ihvertfall ikke noe tantebarn i nær fremtid :/ Ang. bo-situasjon; har dere tenkt til å bli i Oslo når dere får barn? Vi har tenkt frem og tilbake rundt dette, for vi ønsker oss begge både hus og hage; men med de prisene i denne byen så blir vi pent nødt til å flytte herfra for å få det.. Men så er det dette med jobb da.. Min kjære blir nok nødt til å jobbe noen år til her i byen, så da blir det vanskelig å få drømmen oppfylt med det første.. Med midre lottokupongen går inn i kveld da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8566183-til-pelin/#findComment-8569379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei:) da var vi faktisk en dag nærmere prøving:) Jeg har ikke jobbet i barnehage så lenge, var ferdig utdannet for et år siden, så nå jobber jeg som pedagogisk leder, men kun i vikariat, for jeg har ikke tatt førskolelærer utdanning, men har tatt 3 år med spesialpedagogikk på blindern. Derfor må vi vente til sommeren med prøving, pga jeg må ha en ny kontrakt;) Tør liksommikke bli gravid nå, da blir det kanskje vannskelig å fortsette hvis de får vite at jeg er gravid...- bør ikke være sånn, men tar ingen sjanser.. Var hos en venninne igår, stakkars hun hørt bare om baby baby baby... Når det gjelder bo situasjon, kommer vi nok til å bo i Oslo litt til gitt..., sambo skal nok studere litt til høsten... Men hvor vi flytter etter det vet jeg ikke.. Har dere noen plan da? Har lyst til å bo litt landelig med hus og hage, men hvem vet...Hvordan bor dere nå? Førs og fremst gleder jeg meg til å starte prøvingen... Det er hyggelig med en liten nevø, og denne nevøen får en bror eller søster på sensommeren... Tør ikke tenke på hvor sjuk jeg kommer til å bli da... baby baby baby:) Tror familien har litt aninger nå om at det ikke er så lenge til det kommer en baby her... De gir i hvertfall veldig utrykk for at de gleder seg. Vet familien deres hvor nerme prøving dere er eller? Nå er det på tide og løsrive seg fra denne siden og ta frem den hersjens støvsugeren og vaskebøtta... Kunne ønske jeg kunne gjøre andre morsomme ting i dag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8566183-til-pelin/#findComment-8576787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #6 Del Skrevet 11. mars 2007 En dag nærmere ja..! Jippi! Vi leier foreløbig en leilighet, og har kontrakt her til mai. Etterhvert håper vi å finne oss noe litt utenfor byen, et sted med gode togforbindelser. Vi håper aller helst på å finne oss en rimelig enebolig, men begynner så smått å innse at vi neppe har råd til det i første omgang. Så i det siste har vi snakket om å kjøpe en leilighet et stykke utenfor byen, som vi kan bruke litt tid på å pusse opp for så å selge med noe fortjeneste.. Sånn vi bor nå (leiligheten er egentlig ganske stor - men med talentløs planløsning) har vi ihvertfall ikke plass til en liten baby (babyen er det vel alltids plass til - men alle tingene vi skal kjøpe til den lille, blir det verre med ) Hvordan bor dere nå da? Min søster vet at vi skal begynne prøvingen snart. Planen var at vi skulle begynne omtrent samtidig, men samboeren hennes fikk kalde føtter, så de har satt det litt på vent. Når det gjelder mine foreldre, så har vi ikke fortalt noe, men ifølge min søster mistenker de at noe er på gang.. Og i det siste har de gått til innkjøp av flere barnebarn-ting, så jeg tror nok de så smått har begynt å glede seg. Min far har vært veldig syk den siste tiden (nå er han heldigvis bedre) og i den perioden han var virkelig dårlig pratet han mye om hvor inderlig han håpet at han fikk oppleve å få barnebarn.. Så nå når han så smått har begynt å forstå at dette kan skje snarere enn han trodde, tror jeg nok han gleder seg stort! Nå får jeg også løsrive meg - skal forberede ukens aktiviteter til bhg Kommer vel innpå senere i dag kjenner jeg meg selv rett.. Du får ha lykke til med husvasken! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8566183-til-pelin/#findComment-8577581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå