Gå til innhold

Emmaljunga city cross med city bag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i butikken i dag for å se etter vogn, og falt litt for city cross med bag...Den var lett å trille, lett i vekt og tok ikke allverdens med plass i bilen (vi har en Golf GTI med begrenset plass). I tillegg var det ikke lufthjul, slik som diverse andre Emmaljunga-vogner, slik at dekkene ikke punkterer så lett. Noen som kan si sine erfaringer om denne typen vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du, jeg har også tenkt å kjøpe den vognen. i fargen copper. falt helt pladask. har gjort mye reasearch i hele dag og både lest og hørt mye positivt om denne vognen. har og sammenliknet mål og vekt med en del andre vogner, og CC er både lettere og mer sammenleggbar enn de fleste andre vognene. ser ingen grunn til å ikke velge denne vognen:-)

Skrevet

Hei, Jeg hadde også bestemt meg for City Cross med Citybag før jeg dro til butikken og skulle bestille. Men der hadde de den nye City Cerox 360, denne veide like lite som City Crossen, men var 10 ganger enklere å trille med de svingbare hjulene. Og så var det bare å "flippe" over handtaket for å kjøre i begge retninger.

City Crossen er helt nydelig!! men sjekk også ut Cerox 360!

Skrevet

Hei!

Vi har kjøpt CityCross til Hedda, og vi er super-fornøyde! Hadda er bare 4 uker, så vi har ikke brukt den så lenge, men vi har fått prøvd den i mye forskjellig vær -snø, slaps, regn og tørr asfalt. Den har brede hjul, så den klarer seg bra på snø og slaps, og på tørr asfalt er den jo flott.. Jeg er utrolig fornøyd altsa! Vi merker godt at den er lett, og alle som har trillet har kommentert det. Løp og kjøp!

Skrevet

helt enig;-) hvis det skulle være noen tvil for de som har sett mine svar i tidligere linker. Jeg har brukt den i tre mnd nå, og er helt forelsket i vognen, hehe. Dessuten ser jeg at han ligger så godt der, selv om jeg går på litt ulendt terreng. Har brukt den mye, triller to timer pr dag, i all slags vær, også i mye snø og har ikke hatt noen problemer.

Skrevet

vet jeg har hørt noe negativt om den ceroxen.. men kan ikke huske hva det var! arg.. lurt å søke litt rundt på nettet iallefall. se på forbrukerrapporter og sånn. kjekt å google litt!

Skrevet

Ceroxen er visst endel breiere enn crossen siden man kan snu handtaket.. crossen kan jo også snus, må bare snu setet.. Er fort gjort det også =)

Skrevet

Tusen takk for gode svar! Tror vi har bestemt oss for å gå for den. Vi kommer også til å¨bruke den i en del ulendt terreng, i tillegg til at jeg kommer til å frakte den fram og tilbake til universitetet en del, og da er det greit å ha en vogn som er lett å legge i bilen. Da er vognen funnet, da gjenstår bare diskusjon ang. farge med sambo! =) Ha en god helg alle sammen! =)

Skrevet

Men det er forskjell på vanlig cerox, og cerox 360. Vanlig cerox er det en del plager med det vendbare handtaket, men vet ikke hvordan det er med cerox 360

Skrevet

Jeg driver også å lurer på om jeg skal gå for en city cross eller duo edge, lurer på om hva som er forskjellen på hjul med og uten luft, er det noen av dem som gir bedre demping, gjør vognen lettere å kjøre eller lignende? Håper noen skjønner spm, ble litt kronglete skrevet..

Skrevet

De i butikken sa at city cross hadde luftkanaler, var god å kjøre og er punkteringsfrie... For oss var dette nesten avgjørende mht. valg mellom Edge duo og city cross, ettersom vi har hørt at luftdekk har en tendens til å punktere ofte... Hva som angår kjøreegenskaper vet jeg ikke...Hør hva de kan anbefale i butikken!

Skrevet

ok, høres jo bra ut, blir nok mest sannsynlig å gå for en city cross siden den er lettere:) Takk for svar!!

Skrevet

Vi var i butikken idag og så på sport combien.

Men city crossen er jo mye lettere fant jeg ut etter å ha studert brosjyren. Hvis vi velger denne da må vi ha hardbag i den. Eneste minuset er at håndtaket ikke er vendbart..

Skrevet

Det går ann å sette bagen på andre veien om du ønsker =)

Skrevet

Litt tungvint å snu bagen istedenfor å bare ta handtaket over. Men det har vel sine svakheter også med sånt handtak har jeg hørt...

Det blir jo veldig dyrt hvis man skal ha bag, fottrekk og søskenbrett i tillegg. Men det blir vel dyrt uansett, hvis man ikke kjøper brukt da......

Skrevet

det var en undersøkelse av vogner i sverige, og det viste svakheter med vendbare håndtak (testen gjaldt ikke emmaljunga-vogn). Kunne visstnok være vanskelig å få festet det på noen vogner, og så plutselig gir det etter når du er på vei inn i buss el. Har selv prøvd vendbart håndtak i butikk, på en vogn hvor det var litt vanskelig å se om håndtaket festet seg når man vendte det. Dessuten blir det en naturlig svakhet i vognen der håndtaket er festet.

Skrevet

Noen som vet prisen på city cross med hardbag???

Skrevet

Understell + sportsvogn koster 4895 kroner (Oolsen)

Hardbag vet jeg ikke, men city bag koster ca 1800 kroner

Skrevet

Jeg var og prøvde city crossen på butikken idag...kjempelett og god vogn...men jeg synes kansje den ble litt stiv med de punkteringsfrie hjulene, enn om man har lufthjul, for lufthjul gjør vognen mye lettere og mykere og kjøre...gir liksom litt etter..hvis du forstår hva jeg mener..hehe jeg er rå forelska i city crossen, men det med de punkteringsfrie hjulene gjorde meg litt usikker..spurte om det var mulig og få lufthjul istedet på cc, og det var fullt mulig, men da ville det gå utover vekten på vognen igjen..og vekten var viktig for meg, at den var lett..så nå sitter jeg i villrede og vet ikke hva jeg skal velge..min svigerinne har en gutt på 6 mnd, og hun mente klart man burde ha lufthjul, mye bedre og kjøre med...hmmm...vanskelig..

Skrevet

Jeg tror jeg må være mest erfaren City Cross bruker her:) Bare kikket inn i barnevogndebatt for moros skyld. Vi kjøpte vår City Cross i Sverige i begynnelsen av oktober 05, da hadde de ikke fått inn disse vognene i Norge men vi hadde nettopp fått en baby til. Har vært veldig veldig fornøyd, City Bag var så fin å se på og selvfølgelig å bruke også. Den eneste jeg savnet var muligheten å sette opp ryggen litt uten å bytte mot sportsdel. Men kanskje de har fikset det nå på de nye City Bagene. Jeg liker godt at sportsvogn og City Bag har sine egne kalesjer. F.eks. vanlig Emmaljunga vogn har en kalesje som passer begge deler. Jeg likte at kalesjen på Bag-delen var mye mindre, lettere å skjerme for vind f. eks. Hjulene er vi også fornøyd med, jeg synes ikke de er noe mindre myke enn lufthjul. Fjæring kan reguleres og jeg synes den er veldig bra. Har vært mye på tur i skogen og følt at vognen "flyr":-) Nå bruker vi sportsdelen, har et langt barn, hun er ca 85cm allerede men har fortsatt god plass i vognen og sover der på dagtid. Likte de høye kantene, må ikke alltid feste 5-punktsbeltet, "bare" når jeg ser at ungen begynner å stå opp og klatre ut. Har ikke savnet at håndtaket ikke bare kan tas over. Hadde den funksjonen med vognen til førstemann og brukte det nesten aldri. Hadde også lufthjul med førstemann og kan dermed sammenligne og konkludere med at de hjulene på City Cross er minst like gode som lufthjul. Var overhodet ikke fornøyd med vognen til førstemann og har vært kjempefornøyd nå, bruker anledningen til å skryte av den:) Unnskyld skrivefeil, kommer fra Canada.

Skrevet

City cerox 360 er ikke bredere enn City Cross... men den "vanlige" Ceroxen er gjerne d...den kan man heller ikke ha citybag på... Men på City Cerox 360 kan man :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...