Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Har så dårlig erfaring med disse digitale duppedingsene. Får alltid undertrykk på mellom 95-105 når jeg benytter disse. Har alltid angst og er superstressa når jeg skal ta BT, men får alltid MYE høyere målinger med digitale, sammenlignet med manuelle... Har kjøpt et hjemmeapparat, men får høye verdier, er konstant nervøs, bare jeg ser apparatet.... Flere som opplever det samme? Virker nesten som om det lettere blir feilaktige målinger med disse
Kondis som en murstein Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Ja, jeg får også høyere målinger med disse... Med 5 minutters mellomrom ble undertrykket mitt målt til 104 med den digitale, og 88 manuelt... Det er litt det... Men hvilken er egentlig mest pålitelig??
mille80 Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 På min jobb bruker vi ikke de digitale apparatene, men de gammeldagse manuelle. Nettopp pga høye resultater, og svært så store forskjeller i resultater på kort tid. De gamle er best:)
DK+2 Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Har hadd fint blodtrykk heile veien, plutselig blei bt målt me et digitalt apperat, å då bei d kjæmpehøgt, måtte jo bære godta d då... men ætte den gången har æ krevd å få målt en ekstra gång me det gode gamle, førr d e tryggast, vise bestandig stor forskjell, sjøl me 2-3 min mellom målingen. Så du e ikkje aleina der. Hate å måle bt, e bestandig redd førr at d ska være førr høgt.... å på mandagen måtte æ på sjukehuset pga høgt blodtrøkk, men d gikk heldivis ned ættekvært... så fikk fære heim.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Godt å høyra andre sine erfaringar om dette tema. Doktoren min høyrer dårleg på eine øyra og har i det siste begynnt å bruke digitalt apparat, samtidig har bldotrykket gått opp. Sist var det 127/97. Skal måle 2-3 gongar i veka no. Kor høgt blodtrykk må til for at ein skal bli innlagt på sjukehus?
genoa Skrevet 10. mars 2007 #6 Skrevet 10. mars 2007 Jeg bruker kun det digitale og har hele tiden hatt forholdsvis lavt undertrykk (mellom 60 - og i det siste 75). Hos legen derimot, med det manuelle, har jeg alltid høyt undertrykk. Men, det kommer nok mest av at jeg blir nervøs når legen skal måle trykket. Derfor måler ikke han lenger, kun jeg i hjemmelige omgivelser.
genoa Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 Det gikk litt fort i svingen her. Ville også si at mannen min kontrollerer apparatet jevnlig ved å måle sitt blodtrykk, da hen alltid har det samme. For ham er det ingen forskjell på vårt digitale og de manuelle.
Hege+solstråle:) Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 Da jeg var hos jordmor sist målte hun mitt blodtrykk med både manuellt og digitalt rett etter hverandre. Ble stor forskjell! Mye høyere med det digitale! Hun visste ikke hvorfor:) Hun hadde fått nytt digitalt som de skulle bruke men stolte ikke på det, hun fikk alltid ganske stor forskjell når hun målte med manuellt rett før/etterpå. Hun målte alle som var hos henne den dagen med begge for å sjekke og fikk forskjeller hos alle.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Tror ikke man kan stole helt på de digitale, nei....
DK+2 Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 Æ hadde 110 i undertrykk på mandag, å måtte då på sjukehuset, men så gikk det ned tell rundt 95, så bei sendt heim. Men følges opp jevnlig no me målinge pga det der. Har hadd fint blodtrykk heile svangerskapet (80-85), så va rart d plutselig steig sånn. Men e vest vanlig at det stig på slutten.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 Er det ikke normalt å få litt høyere BT i slutten av sv.skapet, også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå