Gå til innhold

Høyere blodtrykk med digitale blodtrykksapparat, flere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så dårlig erfaring med disse digitale duppedingsene. Får alltid undertrykk på mellom 95-105 når jeg benytter disse. Har alltid angst og er superstressa når jeg skal ta BT, men får alltid MYE høyere målinger med digitale, sammenlignet med manuelle...

Har kjøpt et hjemmeapparat, men får høye verdier, er konstant nervøs, bare jeg ser apparatet....

Flere som opplever det samme?

Virker nesten som om det lettere blir feilaktige målinger med disse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke apparat selv, men vi brukte både automatiske og manuelle blodtrykksapparater på sykehuset. De manuelle er de mest presise, digitale kan virke helt fint på "normal blodtrykk" men kan fort gi feilmålinger dersom man har noe for høyt eller for lavt trykk. Kommer jo også an på modell helt sikkert, noen er bedre enn andre, de du måler på overarm er mer nøyaktig enn de som måles på håndledd...

 

Det at du bli nervøs bedrer jo ikke saken, men det skulle i utgangspunktet ikke gjøre enorm forskjell på undertrykket ditt som jo er det viktigste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart de i det hele tatt benytter disse apparatene...blir jo mer arbeid når de hele tiden må dobbeltsjekke med de "gamle"...så at det er så mye enklere, hmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...