Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man noe vedtak fra Trygdekontoret på foreldrepenger, eller kommer pengene bare inn på konto?

Jeg starter fødselspermisjonen 15/3, men har ikke fått noe brev eller noe fra TK enda....Var kansje litt treig med å sende inn kravet..ca. 3 uker siden. Og jeg sendte kravet til TK i min kommune, men det går jo ikke an å ringe de å spørre. Finner bare et 800 tlf.nr...og kommer bare til ei sur kjerring som ikke har peiling *sukk*

Har dere som har startet perimsjonen fått noe vedtak, og i såfall, når fikk dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt å sjekka at du har blitt registrert.Når du ringer er det ikke bare å spørre etter det stedet du hører til?

Skrevet

Jeg sendte en mail hvor jeg spurte om alt var i orden før jeg gikk ut i permisjon, og fikk svar noen dager senere at alt var i orden! Har ikke fått noe svar i posten! Med nr. 1 fikk jeg svar på vedtaket lenge før jeg gikk ut i permisjon, litt irriterende at de ikke kan gi beskjed uten at man må ringe/maile å spørre!

Skrevet

Eg ville nok ringt å sjekka. RIng til kommunen og spør om du ikkje finn eit "skikkeleg telefonnummer".

Skrevet

Hei

Jeg fikk ihvertfall vedtaket ca. 14 dager etter jeg sendte det inn, men det kan hende fordi jeg er bosatt i en såpass liten kommune da.

Jeg sendte det inn på midten av februar og tok permisjon fra 1.mars.

Uansett så er det nå rart de ikke har et annet nummer som de kan nå dem på og få et ordentlig svar på spørsmålet.

Anbefaler deg det samme som ei anna her at du ringer til kommunen og spør om å få et annet nummer du kan ringe dem på.

Skjønner ikke annet enn at de må ha det og at noen må jo ha kompetanse til å svar på spørsmålet ditt.

Håper nå det ordner seg ihvertfall.

Skrevet

Jeg gikk ut i perm for 3 uker siden . Da jeg forrige uke enda ikke hadde fått noe svar fra NAV, stakk jeg innom dem. Der fikk jeg beskjed om at de her i kommunen har endret rutinene for å spare mye arbeid. Nå sender de ut korrekte papirer(ifht dato osv) når de får beskjed fra sykehuset om at du har født. Tidl så sendte de først papirer med bekreftelse osv og så måtte de sende ut på nytt dersom du får før termin. For da trekker de fra de ant dagene du får før på den totale permisjonstiden.

Skrevet

jeg gikk ut i permisjon fra 5 mars,jeg ringte samme dag og da hadde de ikke begynt å behandle det enda! Jeg sendte det inn over 2 mnd før perm.start. sier jo litt.. så hvis jeg ikke hadde motatt lønn av arbgiver kunne jeg jo bare sett langt etter noe lønn denne mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...