Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil bare ønske deg lykke til. Jeg brukte hjemmeinseminering for å bli gravid og jeg vil bare råde deg til å slappe av og ikke stresse.Selv klønet jeg masse første gangen, men det gikk bedre etter hvert.

Husk forresten å sprøyte sæden sakte inn for hvis ikke så renner den veldig fort ut igjen. Jeg knep også masse etter at jeg sprøytet den inn for jeg innbildte meg at det funket litt på samme måte som en orgasme.Om det er sant aner jeg ikke.......

Annonse

• 2 uker senere...

Åh, herregud jeg har vært rolig helt frem til i dag. Nå begynner brystene å gjøre vondt, men det kan like gjerne være mens som er på vei...

Kjenner at situasjonen begynner å prege meg.... Til helgen kommer endelig dom.

Så spennende for deg da, du har inseminert flere ganger sier du, har du egen donor som meg?

Hvordan føler du deg?

Annonse

• 2 uker senere...

ja ja saa kom mensen... sukk. Da er det bare aa vente til EL og proeve paa nytt :-)

Lurer veldig paa om det er mindre sjans for aa faa det til ved en inseminasjon enn aa gjore det paa den natrurlige maaten..

Er det mange som har fatt det til ved hjemme inseminasjon???

Ja. Jeg. :-) Testet positivt i går etter fire forsøk på hjemmeinseminasjon. Kan jo være veldig tilfeldig at gikk bra den siste gangen, men de to første gangene stresset vi veldig med å få sæden inn så fort som mulig. Så leste jeg at sæden koagulerer når den kommer i "friluft", etter en kort tid får den mer sin opprinnelige form - mer tyntflytende. Så de to siste gangene har jeg latt den være i sprøyta bare ett minutt eller to. Kanskje de har lettere for å svømme av gårde når i mer tyntflytende væske? Nei, jeg vet ikke.

PS. Er 43 år og krysser fingrene for at alt skal gå bra. Men bør være et fint innspill i statistikken. Når jeg fikk det til i min alder, så er vel kanskje dette en helt ypperlig befruktningsmetode. :-)

Åh.. så godt å høre at du har fått det til :-) Lykke til videre.

Jeg er selv 44 år og uten barn fra før, så jeg håper lykken kommer til meg også. Han egen donor ( en god venn) så vi kommer til å prøve en stund fremover. Har prøvd to ganger nå uten å lykkes, men er som sagt veldig positivt innstillt. Jeg har forøvrig ventet i ca 10-15 min. før jeg har inseminert sæden og da er den tynnt flytende. Bruker du en 1 ml. sprøyte?

Jeg bruker en ærnæringssonde for spebarn.. veldig tynnt og langt.. dette fungere veldig bra. Har fått det av en veninne som er gynekolog.

Ny runde med hjemme inseminasjon, 1 gang i gaar, neste i morgen tidlig....Grubler og tenker mye paa om jeg gjor alt riktig. jeg har ventet 15-20 min. for jeg har inseminert, og ligget flere timer etterpaa. Dere som har faatt det til... hvor lenge ventet dere med aa inseminere?

Lurer ogsaa paa hvordan det gaar med deg Vea..har du provd igjen?

Samboeren min og meg fikk et (godt) råd angående inseminasjon hjemme -

Det kan være greit å ta på seg selv i forkant av insemineringen, (evt partner stimulerer deg). På denne måten blir du våt og vil med det hjelpe sædcellene på sin svømmetur.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...