Gå til innhold

Oktober: Skuffet.. hadde så høye forventninger...


Lillemann kom 06.10

Anbefalte innlegg

Onsdag denne uka var vi hos manuell terapaut med lillemann.

 

Sist vi var der, før jul, begynte han å sove godt om natta, fra legge tid ca 1830 til 4-5, pupp, så sove til 7-8 tiden. Siden etter nyttår har det vært mye nattevåk her i huset. Lillemann er lys våken og vil opp midt på natta. Så ville fysioterapauten hans at han skulle få løst opp noen låsninger i nakken av manuellterapauten vi går hos.

 

Alt gikk bra og låsningene ble løst opp - lillemann var hverken redd eller gråt. Maneullterapauten sa at det kunne være en klar sammenheng mellom disse låsningene og søvn.

 

Det gav en sliten mamma alt for mye håp!!! Jeg håpet i det lengste at han nå skulle begynne å sove igjen, men den gang ei!

I natt var han våken fra kl 0030 til 0200. Slikt tar på!

 

Det er selvfølgelig min egen feil ettersom jeg hadde så høye forventninger og trodde at nå skulle alt bli bra igjen. Jeg er skikkelig skuffa. Ikke misforstå - kun for egen del og min trang til å få sove litt flere timer i strekk. Kanskje egoist? Jeg er selvfølgelig ikke skuffet over lillemann. Han er super snill om dagen og med det nydelige smilet hans klarer man ikke annet enn elske den gutten!

 

Det er jammen ikke alltid det lønner seg å håpe for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi han noen dager... Han har sikkert nå laget seg for vane denne døgnrytmen, med eller uten vondt i nakken. Kanskje det er lenge for han og sove i et strekk fra 18:30-07:00, går det an å legge han litt senere?? Min snuppe sover bare 10-11timer sammehengende enda, hun sover jo endel på dagen og. Og ikke gi oppmerksomhet når han våkner på natten, men det vet du vel ;) Ha det mørkt, det er NATT og alle vil SOVE da!!! Når min snuppe har vært litt våken om natten ligger jeg hun under en slik spilledåse som spiller rolig musikk og ting som går rundt og rundt som hun ser på i et svakt lys....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, vi har prøvd det meste. Når det er natt snakker vi ikke til han dersom vi ikke må, og det er mørkt og stille. I går kom våkeperioden allerede ved 9 tiden på kvelden. Vi skjønner ingenting. Han var kjempeflink tidligere og vi har jo ikke endret noe. Vi har også prøvd å legge han senere, men da er han utenom seg selv trøtt og blir helt hysterisk...ikke bra det heller. At han begynner dagen tidlig er en ting, det er våkeperiodene som tar knekken på oss.

 

Nå venter jeg bare til han er stor nok til avvenning...så får vi håpe det går bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...