Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har første forsøk om ca 4 mnd, og jeg lurer egentlig bare på, går man på jobb, blir man sykemeldt, må man holde seg i ro?

Jeg er så spent, og stress gjør vel ikke situasjonen noe bedre..

Har en kynisk sjef, og vil ikke fortelle noe som helst om det som skal skje, går det mye utover jobb?

Alle gode tips og råd mottaes med takk, og ta gjerne kontakt på privatmelding, hadde vært kjekt å hatt noen å snakke med som er i samme situasjon. Har bestemt oss for ikke å snakke med venner og familie om det.

Med vennlig hilsen en litt bekymret en.

Fortsetter under...

Hei!

Vi er alle forskjellige og ønsker forskjellige ting. Vi har vært veldig åpne om dette, familie og venner har visst om hva vi skulle igjennom. Jeg er utrolig glad for det. Mange har flere bivirkninger av medisinering, og det er lettere for de utenfor å kunne forstå hvorfor en ikke er i form til å gjøre alt som før, hvorfor en ikke kan drikke alkohol, hvorfor en blir lettere sur for ting, hvorfor en er så trett. Og sist men ikke minst, om en ikke lykkes med forsøket, er det veldig godt å ha de nærmeste rundt seg, få trøst og hjelp til å komme videre. Eller om en blir gravid, er det lettere å få forståelse for at en ønsker å være mer forsiktig med det meste. Etter så lang tid med prøving før en begynner med ivf, ønsker ikke å ta noen sjanser.....En sakl jo selvfølgelig leve som "normalt",men jeg vil nok ta mer forhåndsregler når jeg blir gravid... Etter over 3 år med prøving og 7 forsøk.....dette er ikke noe jeg ønsker å gjøre flere ganger:o)

Men ikke alle ønsker å fortelle det til de rundt seg. Det kommer jo litt ann på hvordan en er som person.

Jeg har vært sykemeldt.

Om du har en sjef som ikke har forståelse for sånne ting, ville jeg ha sykemeldt meg. Han vil ikke komme å takke deg i ettertid for at du var der, for å si det sånn!!!

Ønsker deg lykke til!!! Bare å spørre i vei om det du lurer på!!

Klem

Hei, tenkte jeg kunne dele min erfaring med deg. Hadde første forsøk nå i januar, jeg var oxo i tvil om hvordan jeg skulle forholde meg i rugepeioden. Tror du må føle på det selv, om du føler at du vil jobbe eller være sykmeldt, var ihvertfall ikke noe problem for meg å få sykmelding fra min fastlege da jeg forklarte situasjonen. Jeg følte at jeg ville vært veldig stresset i den perioden dersom jeg hadde jobbet, jobber i barnehage med bare små, å de må jo bæres på en del, ikke noe jeg ville utsette meg for, og da angre på senere hvis det ikke skulle gå bra, stress er jo heller ikke gunstig i den perioden...

Jeg ble overstimmulert etter forsøket så uansett måtte jeg vært sykmeldt, fikk beskjed om å ta det helt med ro! Uansett, jeg ble gravid, mulig jeg hadde blitt det om jeg hadde jobbet oxo, men for meg var det beroligende å vite at jeg kunne ta alt etter hva jeg orket og ville...

Uansett hva du velger, lykke til, du har en spennende tid foran deg!!

Hei hei!

Første gangen jobbet jeg - og ble gravid. Mistet i uke 6.

Andre gangen var jeg sykemeldt i 14 dager - men de festet seg ikke.

Denne gangen jobber jeg - og tar det med ro og hviler meg når jeg føler behov for det. Ikke løfte så tungt at du virkelig må ta i.. men vanlige løft er ok :-)

Lykke til!

Tusen takk for alle gode svar, godt å høre alle tipsene og rådene!

Har en fysisk krevende jobb, så godt å høre at det er ok å ta ut sykemlding. Jeg er spent på det som skal skje, og gleder meg veldig, men samtidig er det jo tanker i bakhodet. Kommer nok til å støtte meg til dere i samme situasjon her inne, så får tiden vise:o)

Annonse

Hei wini,

vi er "ferske" i dette gamet vi også. Og som dere, har vi valgt å holde dette helt for oss selv. Jeg har valgt å ta det litt roligere på jobb fremfor sykemelding, men det er jo ikke alltid vi kan velge.

Lykke til wini, og hyl ut eller send melding om du lurer på noe:-)

Ps. Jeg bekymret meg veldig masse i forkant, men ble overrasket over hvor greit hele prosessen gikk. Det værste er selve rugeperioden:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...