Gå til innhold

HJEEEEELP!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff da er det å finne barnevogn, fader å vanskelig det er, håper noen her kan hjelpe meg da jeg står helt fast mellom brio simo og emmaljunga.. ahhh

jeg bor i 2etg i hus så må derfor ha kombi, den må være god å trille oxo på snø og ha vendbart og regulerbart håndtak.

er det noen som har noen forslag eller erfaringer å komme med så blir jeg evig takknemlig :)

på forhånd TUSEN TAKK ('',)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de du nevner har jeg kun prøvd Simo-og den har jeg vært fornøyd med. Den er god å trille, er lun og har supre fjæringer. Du kan få den med vendbart styre, jeg har det-men har aldri hatt behov for det egentlig. Men den er tung da, men det merkes bare når du skal løfte den inn og ut av bilen og i oppoverbakker når barnet begynner å veie en del. Hverken Brio, Simo eller Emmaljunga er de letteste vognene på markedet-men av de er vel Brio lettest tror jeg. Hvis det har noe å bety for deg da:) Lykke til med vognvalg!:)

Skrevet

Hva med Emmaljunga City Cross med City bag? Det er iallfall ei veldig lett vogn, både med bagdel og sportsdel =)

Sjekk ut Emmaljunga.se for mer informasjon =)

Skrevet

Jeg bor i 3.etg i blokk og har kjøpt Emmaljunga City Cross med City Bag. Har ikke fått tatt den i bruk enda. Bagen er litt mindre enn bagen på Simo, men ikke noe tyngre, og selve vogna er mye lettere, og sportsvognen penere enn Simo kombi. Og mange fine farger å velge mellom! Liker ikke de nye fargene på simo kombi, jeg.

Lykke til!

Skrevet

Bebeconfort high-trek

Bagen løftes av understellet og settes i baksete.

Den har sikkerhetssele over magen og den er liketrygg om ikke tryggere enn vanlig bilsete. Du får ikke dette fremtunge hode som henger fremover som i et vanlig bilsete. Du kan også reise på lengre bilturer enn 20 minutter, fordi babyen ligger, og ikke sitter.

I tillegg til å være veldig sikker og praktisk, er den dessuten temmelig lekker.

Sportsvogndelen kan snus begge veier, og du kan ha barnet rettet mot deg for så lenge du ønsker. Saueskinnsposer passer ypperlig i den vogna for vinteren. Hjulene er store og kan både låses og snurres.

Vogna er kjempe lett, den er 10,5 kg med alt.

Jeg har sett mye på vogner, og det er faktisk ingen som kan måle seg med den.

Skrevet

Ja for det er så innmari trygt å ha en nyfødt baby i et bilsete, med hode så fremtungt at det er best far sitter i baksete attmed å holder hode på plass slik at det ikke henger fre, hvordan tror du da det går om en kresjer?

Skrevet

Det er kanske en grunn til at det er forbudt i noen land å ha barn i bag i baksetet?

dette er rent sagt livsfarlig, og hvis du sjekker ut testresultater på bilstoler og bag i setet, så er ikke valget så vanskelig.

Du nevner noe om at hodet detter forover på babyen i en stol? da tror jeg du tenker på de stolene som "liksom" skal være fra nyfødt opp til 4 år? (så et forferdelig eks førrige uke på en stol fra ferrari) men hvis man skaffer seg et babyskydd 0-9 mnd (eks Maxi Cosi cabriofix, britax baby safe plus, Acta Graco logico S) Så velger jeg å tro på alle testreslutater som hevder dette er det sikreste for barnet!

Jeg hadde Maxi Cosi til eldstemann, og på han "datt" aldri hodet til siden eller forover. Men nå som han er snart fire år og sitter i en bakovervendt baby safe stol, så kan det hende at hodet "detter" litt forover hvis han sovner :)

Skrevet

fra nettsidene til trygg trafikk: Hvorfor anbefaler Trygg Trafikk bakovervendt babystol fremfor bagnett til de nyfødte?

I en babystol blir barnet fanget opp direkte ved en ulykke. Barnet sitter med rygg, nakke og bakhode mot stolens rygg, som bremser barnets kropp med en gang. I en bag med nett kastes barnet fremover mot bagens sidevegg før kroppen bremses. Bagnett gir også stor risiko for skader ved sidekollisjoner.

Les hele: http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2183

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...