Gå til innhold

Kansje noen her kan svare meg???


fastik

Anbefalte innlegg

Jeg er nå vel 12 uker på vei, og lurer på om ev. Kynnere kan komme så tidlig. Jeg ble plutselig steinhard i magen nå i kveld... Var ganske så ubehagelig mens det sto på. Føltes nesten ut som kraftige luftsmerter. Ble også varm og svett, men det kan jo også komme av at jeg bekymrer meg. Håper noen kan svare. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel egentlig litt tidlig med kynnere, har lest at de kommer fra uke 18. Men alle kropper og alle svangerskap er jo forskjellige, så kanskje du har fått kynnere litt tidligere enn vanlig.

Når man har kynnere skal man slappe av. Legge seg ned litt eller ta et varmt bad og det skal roe kynnerne igjen. Dette er visst måten man skiller mellom rier og kynnere på, for rier går ikke over.

Hvis det ikke går over eller du er usikker så synes jeg du skal ringe til den fødeavdelingen du er tilknyttet, eller den nærmeste hvis du ikke har hatt kontakt med noen fødeavdeling ennå. Der kan de svare på spørsmål og dessuten avgjøre når det evt er grunn for å komme inn og ta en sjekk. Hvis man får for tidlige rier så er det gode sjanser for å få stoppet disse med riedempende medisin og hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar... Spurte på skravlesiden også, og der var det ei som mente det kunne være forstoppelse... Skal ikke utlevere den saken med annet enn at jeg var på do før den tid. Nå er magen min helt vanlig igjen, og jeg puster lettere... : )

Skal til jordmor på man. så da kan jeg jo nevne det for henne.

Men uansett, takk for ordentlig svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...