Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 30 og lurer på om det er ok og ta seg ett glass for kos? hva evt annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sies det så mye forskjellig at det får være opp til hver enkelt...

Men i "min verden "er det nulltoleranse i forhold til alkohol og tobakk. Tobakk/røyk vet man skadeomfanget til, men man vet lite om eventuelle senvirkninger ved konsumering av alkohol. Derfor har jeg valgt å ta total avstand! Klarer meg helt flott uten, selv om jeg eeeeeelsker rødvin. Tenker at man går gravid så kort tid av livet sitt, at da skulle det ikke være noe problem å holde seg unna. Blir du påvirket av dette glasset så blir barnet også det, ikke noe særlig å tenke på! Alkoholen går jo rett i blodet, og overføres til knøttet deres.

De lærde strides også her... Jordmødre generelt er helt i mot alkohol, mens fastlegen min feks. sa ta deg gjerne et glass vin, men jeg vet JM er uenig der... Og bla bla bla...

Ta deg et glass rødbrus/eventyrbrus i rødvinsglass og "lat" som det er vin;) Mmmmmmm;)

Skrevet

Det er mye uenighet ja om det der... jeg selv holder meg unna alkohol for liksom et glass hva er vitsen, tenker jeg;-).. men vet at mange med lav blodprosent har blitt anbefalt å ta seg noen glass vin for det hjelper på, .. Du må jo egentlig se det der helt ann selv... jeg ser ikke noe galt i å ta seg et glass for kosen sin del viss man ønsker det.. Men alle er jo forskjellig da... Drikk et glass rødvin med lav prosent iallefall ... jeg venter noen mnd til med å nyte et glass;)

Skrevet

munkholm er et godt alternativ, eller alkoholfri rødvin...

Skrevet

neeeei ikke drikke med baby i magen, visste du at babyen blir faktisk dritings i to døgn etter en øl... tenk da hva han blir av ett glass rødvin, fryktelig ekkelt til babyen å først være drita mot sin vilje og faktisk være dårlig en dag etterpå mens alkoholen går ut av systemet, ikke utsett babyen din for dette, vent med vinen til ungen er ute, det er best for ungen:)

Skrevet

nei! vent:) det er ikke så lenge til du kan gjøre det alikevel, kos deg med ett glas rødvin rett etter amming på kvelden, da skal det være ute av systemet til neste gang:) man trenger ikke pumpe og kaste melk, med mindre man kjenner seg beruset før amming.

Skrevet

Hvis ikke du har drukket alkohol tidligere i svangerskapet, hvorfor skal du drikke det nå da? Du har jo ikke så lenge igjen...

Skrevet

Ok for hvem? Det må jo være opp til hver enkelt.

I min verden sjenkes ikke barn alkohol - født eller ufødt.

Skrevet

Skjønner ikke helt at det er så mye uenighet om dette. Statens Helsetilsyn (www.matportalen.no) har klart gått ut sagt at det er nulltoleranse for alkohol i svangerskapet. Det forholder jeg meg til. Det er en grunn til at Staten faktisk går ut med en advarsel. Advarselen kom 1. juni ifjor. At noen enkeltstående leger og jordmødre synser, så jeg faktisk er ganske tåpelig. De burde faktisk ikke "oppfordre" til dette og utfordre retningslinjene som er lagt for et sunt svangerskap. Om du har gått helt til uke 30 uten å smake alkohol, ville jeg holdt meg resten av svangerskapet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...