Maddi Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Jeg er selv atopiker og var fryktelig ille da jeg var barn. Derfor er jeg engstelig for at tulla mi skal arve dette fra meg. Nå har hun fått små,røde prikker i ansiktet og på halsen. Det ser ikke ut som typisk atopisk eksem,men jeg leste i spedbarnsboken at det ofte starter som små prikker i ansiktet til spedbarn, før det utvikler seg. Jeg spurte legen da jeg var på kontroll, men han sa at det starter i knehaser,albuer osv........ Hva stemmer egentlig?? Hva har jenta mi fått? Hormon utslett? Hun er 10 uker gammel... Jeg er nok litt overbekymret, men jeg husker så godt mine egne plager. Ønsker jo ikke det for lille snuppa mi! Pappa`n min husker ikke hvordan det startet på meg,så jeg må spørre noen av dere andre med erfaring..
allergibarn Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 vi har på ingen måte noen atopiker her, men en allergiker. Han får eksem i fjeset (og noen ganger på henda) - det startet da han var ca 1.5 mnd. Begynte da i tinningen, før det bredte seg over panna og bakover i hodebunnen. Jeg tenkte ikke på allergi med det samme, da ingen andre i familien har noen form for allergi. Men ei venninne som har barn med melk- og eggeallergi så han og sa bare "akkurat slik så datteren min ut også". Så vi testet litt på egen hånd først, og fant raskt ut at det var egg han reagerte på. Er nå prikktestet og det stemte, egg og nøtter - så når vi holder oss unna (jeg ammer) så er han helt fin. Så eksemen hos oss kommer iallefall i fjeset
-Petrine- Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Jenta mi var full av hormonutslett på den tiden, men det utviklet seg til eksem. Det er vanlig at eksemet starter på hodet til babyer. Det er ikke før de er to år (som regel) at eksemet oppstår på typiske plasser som knehaser og albuebøyer. Babyer kan ha det over hele kroppen. Her har vi vært mest plaget i ansikt, nakke, hodebunn, bryst og hender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå