Gå til innhold

SÅÅÅÅÅ VONDT!!!!!! :`(

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å blø litt nå, men det kjennes MYE verre ut enn menssmerter....... Var 5 dager over IKM nå, men har testa negativt hele tia.... Men hvorfor er det så vondt.?? Og masse klumper....

(Unnskyld ekle detaljer)

Er skikkelig lei meg nå jeg, er så urettferdig at så mye helhjerta slit og ønske om glede bare skal føre til smerte :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8560928-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5%C3%A5%C3%A5-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!!! huff.. det hørtes ikke noe godt ut nei. Føler med deg. Hvis dette er en SA da, så kan du i hvert fall trøste deg med at du KAN bli gravid, og da blir du det sikkert kjapt igjen i så fall :) Ville hørt med en lege for å vite hva det egentlig er...

Håper det ordner seg for deg.. God bedring!

Tusen takk for det :) Jeg vet egentlig ikke helt om jeg tør å få vite hva det er, så lenge det bare gir seg og jeg får normal menstruasjon igjen.. Vet det kan høres dumt ut, men jeg har missta to sterkt ønskede spirer allerede, og trur det vil bli litt for tøft og få en bekreftelse på at dette er den 3. Men jeg ser såklart an hvordan jeg har det og hva som skjer med meg, jeg kommer ikke til å utsette meg for noe som kan gjøre mer skade enn nytte i denne situasjonen her...

Men du trur det er en SA...?

Takk for at du svarer å viser at du bryr deg! :D

Hei kjære deg! Stakkars!!! Det kan jo være at du bare har sterke menssmerter, men det kan jo høres litt ut som en SA. Jeg har nettopp hatt SA selv. Begynte på søndag med pittelitt lyserosa på papiret. På mandag satte det inn for fullt, som en vanlig mens bare med masse klumper. Jeg hadde ikke noe vondt annet enn i korsryggen. Der hadde jeg temmelig vondt. Jeg var 5+4...det er bare så vanvittig trist. Jeg var til innvendig ultralyd jeg for å sjekke. Fant forresten da ut at jeg hadde en stor cyste og det kan faktisk være at jeg har noe som heter endometriose. Den sykdommen kan forresten gjøre at det blir vanskelig å få barn. Hadde jeg ikke hatt denne SAen så hadde jeg nok ikke fått vite om den store cysten på 5,5 x 8 cm. Ganske stort. Vi må vente med å prøve igjen til den er sjekket neste tirsdag.

Vel...Absolutt nok om meg, men tenkte kanskje at det kunne vært lurt av deg å fått sjekket opp med gynekolog. Det tror jeg kanskje jeg hadde gjort hvis jeg var deg. Ring til legekontoret hvertfall og hør med de. Håper det ordner seg for deg!:-) Stor trøsteklem fra meg.

Det kunne jo høres ut som en SA, men kan også være en litt sterker mens. Får håpe på det siste.. :) Men hvis du ikke har smerter kan det være like greit kanskje å bare ikke gjøre noe mer med det..

Har selv mistet to ganger så jeg skjønner det veldig godt.. Men hvis det var enda en ny SA er du enda et skritt nærmere målet vet du :) Men skjønner at det er tøft. jeg gleder meg veldig til å bli gravid igjen, men så gruer jeg meg også.. er reddd for å miste igjen, ikke sant?

Jeg synes bare du skal se om hvis ikke du får noe mer smerter og sånn, så bare se på dette som en litt kraftig mens. Og hvis det er SA ordner nok kroppen opp selv siden det var såpass tidlig...

jeg håper virkelig at det går bra med deg neste gang! ;) En føler nesten at en kjenner hverandre her inne selv om en ikke har møttes.. hehe.. rart.. vi er jo mange i samme situasjon :)

Masse lykke til videre! Ikke mist motet. En dag sitter du med ditt eget lille sjarmtroll i armene skal du se!

Klemz

Tusen hjertelig takk for gode råd og varme tanker fra dere begge to! :) Det har blitt litt vondere, men nå ser det ut som det trekker seg tilbake igjen... Blør FORFERDELIG mye! Men trur dere det kan være farlig å bruke ob?

Spesielt til deg Alleredemamma: Jeg har også fått vite at jeg mest sannsynlig har endometriose. Det er ikke farlig det gjør bare veldig vondt under menstruasjon til tider. Det positive med det er at du mye lettere kjenner både eggløsningen og forvarslene til den og det at det er mye vanskeligere å bli gravid er mer enn myte enn en sannhet. Har snakket endel med gynekologen min om det der, og han mente at det er ytterst få som får merkbart større problem med å få barn.

Jeg har jo klart å bli det jeg! :) To, kanskje 3 ganger til og med, men fortsatt ingen barn........ :(

Og ja, Rugeren du har helt rett... Det blir skumlere og skumlere for hver gang... Men før eller siden VET jeg at jeg får det til, håper bare ikke det blir så lenge og så mye sorg til den dagen kommer... :)

Ønsker dere begge lykke til videre, og nok en gang, tusen takk for at dere svarte!

*Stooooor klem*

Ps: Alleredemamma: Skulle det være noe du lurer på ang. dette med endometriose eller utredning, så er det bare å spørre! ;)

Annonse

Hei....sorry seint svar. Jeg tror nok ikke jeg ville brukt tampong. Jeg gjorde hvertfall ikke det. Det er sikkert ikke farlig siden ikke gynekologene advarte meg mot å bruke det, men jeg lot være likevel. Jeg tror kanskje jeg ville ringt til legen jeg om jeg var deg. Hvertfall hvis du blør veldig mye og har unormalt sterke smerter.

Når det gjelder det med endometriose og fruktbarhet så var det litt rart at gynekologen sa det var mest en myte. Jeg er sykepleier, så derfor har jeg en del bøker fra studietiden. Jeg las om endometriose i en av bøkene, og der stod det faktisk at mer enn 1/3 av kvinner med denne sykdommen er ufruktbare. Om dette har noe med om de er blitt operert og blitt sterile etter operasjon står det ingenting om, men tror ikke det har noe med det å gjøre.

Jeg får vite om jeg har det på tirsdag om en uke, så da kan det nok være at jeg har en del spørsmål til deg.:-)

Håper det går bedre med deg nå og at du bare hadde en vanlig mensen.:-)

Stooore klemmer fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...