Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Bella !

Du kan ringe og spørre om å bli med,jeg tror de tar inn folk enda.

(Men kan ikke garantere det altså)

Kriteriene for å være med er at du/ dere må ikke feile noe.

Hverken fertilitetsrelaterte plager eller andre sykdomsbilder.

Du må være over 60 kilo men under 90.

Du skal ikke røyke.

Du skal kunne møte ofte på sykehuset i den tiden forsøket pågår.

Jeg tror det var de fleste kriteriene.Men du får sikkert utfyllende opplysninger om du ringer dem.De annonserte for forsøket i avisen for noen uker siden.

Ønsker deg lykke til !

Hei !

Jeg er ved st.olav.

Jeg er ikke med på prosjektet,men skulle i utgangspungtet være med.

Men de på klinikken hadde glemt/oversett at jeg har en kronisk plage.

Så derfor fikk jeg ikke være med.Dette var altså en plage som ikke er fertilitetsrelatert.For jeg og mannen min er uforklarlig barnløse,vi har ingen diagnose noen av oss som har med fruktbarhet å gjøre C";)

Med fertilitetsrelaterte plager menes det pcos,endiometrose osv...

Lykke til !

Annonse

Hei.

Jeg er med på prøveprosjekt på St.Olavs, men det er kun et for de som har PCOS. Vi fikk forespørsel når vi var på sykehuset etter jeg var blitt gravid med prøverør. Var inne pga dette for første gang på Torsdag. Tok ultralyd og 11 glass med blod. Måtte drikke vann med sukker og sitron. Dette er et prosjekt som skal hjelpe de med Pcos. Halvparten av de 300 får tabletten Metaformin og Halvparten "narremedesin". Dette prosjektet skal være ferdi 31.12.2007. De er ganske sikker på at dette virker pga av et lite prosjekt blant 40 kvinner med Pcos i 2004, men det var ikke godt nok til å få det godkjent. Derfor må DR.Yanky ha et større forsøk. Det hadde jo vært kjemepefint om Metaformin hadde hjulpet. Det de mener er at det skal forebygge er svangerskapdiabetes, Svangerskapsforgiftning og abort. Dette er typiske ting for de med PCOS.

Det er sikkert et annet prosjekt dere tenker på, men jeg har ikke hørt om noe annet.

Ring å spør. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...