Gå til innhold

Ikke Frekt Ment!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Selv blir jeg langt mer bekymret når jeg ser gravide jenter som er født i 1991 (!) på Barnimagen, og de mange jentene her inne som venter barn når de er 17-18-19-20 år - og helt uten livserfaring.

Og de mange unge jentene her som får barn med menn som slår dem, truer dem, dumper dem to dager før fødselen og jeg vet ikke hva.

DET er virkelig skremmende med tanke på barnets fremtid.

Synes disse modne damer virker som utmerkede mødre - kloke og fulle av viktig livserfaring.

Hilsen 27-åring

Det heter ikke "stor alder", det heter "høy alder". Man kan benytte "stor" for å beskrive f.eks. uvitenhet; "stor uvitenhet", slik som du utviser her.

Og risikabelt i forhold til hva? Er det fysiske defekter du sikter til? Eller er det sosiale virkninger av det å ha en godt voksen mamma? Du kan med fordel være litt mer spesifikk, samt lese mer grammatikk og teori om graviditet og alder, ref. spørsmålet ditt.

Jeg tror forøvrig du rett og slett mener å være frekk, i motsetning til hva du påberoper deg i overskriften (hvor forøvrig kun det første ordet bør skrives med stor forbokstav).

Kjære dere. Her var det mange pigger ute! Les utgangspunktet om igjen: "Mener ikke å være slem, men er det ikke litt risikabelt å få barn i en så stor alder??

Bare lurer!" Med overskriften "Ikke Frekt Ment".

Så vidt jeg kan se er spørsmålet helt greit, og det går da an å svare ordentlig på dette? Og motargumenter som går på å dupere debattanter med anklager om dårlig grammatikk og rettskrivning holder ikke. Det sier seg selv. Det er heller ikke særlig modent :) (...men joda, man kan bli litt sjokkert over "ungdommen i dag" og rettskrivningsferdigheter, men bim er neppe forumet for en slik diskusjon).

Å leve er risikablet, å få barn er risikabelt og å få barn som godt voksen er litt mer risikabelt enn å få barn som noe yngre. Så vidt meg bekjent består denne risken i en noe økt sjanse for å få barn som mangler et kromosom. Det er jo ikke uten grunn at mange av temaene på "Gravid - moden alder" handler om nettopp fosterdiagnostikk, ultralyd, blodprøve, fostervannsprøve og engstelse for dette og glede når alt går godt. Jeg tror alle som er over 38 ved termin får tilbud om fosterdiagnostikk. Interessant er det at eggene våre er like gamle som oss, vi har altså litt gamle egg.

Som oftest går det heldigvis bra! Jeg har ikke hatt noe ønske om å bli mor før nå, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg får oppleve dette. Personlig er jeg også veldig glad for at jeg ikke er 20 eller deromkring, men meg om det og hver sin lyst.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...