Gå til innhold

Hva bruker dere ordet "NEI" til?

-carina-

Anbefalte innlegg

Sier dere mye nei? I hvilke situasjoner bruker dere ordet nei?

Jeg har ikke introdusert så mye nei enda, men når Karsten prøver å bite på ledninger (er heldigvis ingen synlig her, men når vi er på besøk), da sier jeg nei. Og når han forsøker å ta på radiatoren sier jeg nei. Ellers har jeg ikke hatt behov for å si nei så mange ganger enda. Dersom det er noe som kan skade ham så må jeg jo nesten si nei, men ønsker at han skal få utforske mest mulig av denne spennende verden uten å få ordet nei hele tiden. Vanskelig balansegang, synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man sier nei, og så avleder til noe annet å leke med (eller bare avleder) gjør man vel ikke noe galt;-)

Noe nei ramler vel bare ut av munnen - som når hun tar skjeen full av grøt med hånden sin... Ellers er det ikke mye jeg har sagt nei til enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke galt å si litt nei... Men jeg vil ikke at det skal være nei, nei, nei til alt som ikke er lekene hans... Så jeg prøver å være bevisst på at det ikke skal bli for mye nei heller! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg sier det litt for ofte dessverre, ramler ofte ut når hun slår til meg i trynet, eller til skjeen så grøten flyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han skal oppi potteplanet og nær varme ting som komfyr, panelovner og peisen, da snur han seg å gliser og går nå ofte unna til noe anna.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har blitt litt sånn tulle-ord her.. når ho prøver å snu seg rundt på stellematta sier jeg.. nei, nei, nei og snur ho rundt på rygg igjen.. da smiler ho og ler... kanskje dumt det... å tulle med det.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...