Gå til innhold

Til dere som kritiserte min graviditet i ung alder!:)


KristineMed2Sønner<3

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Ja her ser jeg at jeg vekket mange korte lunter!

Jeg merker her at absolutt alle her inne, kommer med ett latterlig innslag om at jeg PLANLA denne graviditeten? Vell, EN ting skal dere ha klart for dere, jeg planla ikke denne graviditeten. Her skal jeg komme med den sanne "historien" om hvordan dette har gått seg til, som egentlig er helt personlig,men føler nesten jeg MÅ dele den med dere, siden dere "tennte på alle plugga"

 

Jeg ble gravid før jul mens jeg gikk på p-pillene, å mistet. Ja, jeg tok det tungt, for jeg og min kjæreste hadde akkurat begynt å styrke oss på å bli foreldre så unge, noe som ikke er lett, overhode.

 

Jeg dro til GYN undersøkelse på sykehuset for å sjekke om alt var ute, å om jeg trengte en såkaldt utskrapning, noe jeg ikke gjorde. Han bad meg begynne på p-pillene med en gang, så det gjorde jeg.

Men når jeg begynte på dem, endte det opp med at jeg blødde konstant i ett par uker. Jeg ble da bedt om å slutte på dem, for å så begynne på igjen når blødningen var over.

I den mellomtiden! brukte vi kondom i en lengre periode. Noe som da førte til en ny graviditet.

Så der fikk dere det gnidd inn, håper dere er fornøyde.

 

Når det gjelder ungdomstid, utdanning, jobb, økonomi og boa. :

 

Ja jeg bor hjemme, planen var å flytte med min kjæreste til sommern, men min mor har ett sterkt ønske om at jeg å min kjæreste skal bo her hjemme fram til en liten periode etter fødselen fordi hun så gjerne vil være med å hjelpe og gi råd til oss unge og nybakte foreldre. Jeg flytter ut til kjæresten etter 1 mnd ca.

Min kjæreste er 20 år og har fast jobb, så vi klarer oss selv angående økonomi. Jeg skal ta meg friår fra vgs. men begynner på vgs. om ett eller to år. Alt ettersom, men jeg har fast jobb på ett dyrehotell,butikk og resturante.

 

Å noen av dere nevnte dette med den berømte ungdomstiden!:)

Ja såklart det er noen som elsker å feste, drikke, være masse med venner, fly fra gutt til gutt , gjøre omtrendt det man vil uten å ta konsekvensene av det. Såklart!! Å det er noe jeg respekterer fullt ut.

MEN som alle vet, alle er forskjellige.

Det har aldri vært viktig for meg å feste, drikke og fly fra gutt til gutt. Jeg er heller ikke så veldig ofte med venner, i å med at jeg bor så langt ut på landet, å i en annen kommune enn mine venner.

 

Jeg og min kjæreste har våre to familier i ryggen som virkelig vil støtte oss i det valget vi tar.

 

Noen få Grunner til at jeg IKKE tar abort:

 

* Tar ansvar for å ikke ha passet godt nok på.

* Min kjæreste vil vi skal beholde.(samme som meg)

* Vi er ikke alene, vi vil få støtte og motivasjon til å klare dette.

* Vi har bra økonomi.

* Min kjæreste har leilighet som vi flytter inn i sammen litt etter fødsel.

* Vi har ett stabilt forhold.

* Vi vil elske vårt barn høyere enn noe annet, å gjøre alt i vår makt for det.

* Vi har en kjærlig familie begge to som vil bedåre vårt barn.

* Å for å ikke glemme, jeg har den beste Moren noen datter kunne ønske seg!!

 

Håper dette gjorde dere en liten tankevekker, og at dere kansje forstår litt mer nå, enn det dere gjorde før jeg fortalte dette.

 

Takk for støtte , dere som gjorde det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så sinnsykt enig med deg!

De som slenger drit tørr ikke å si navnet sitt engang!

Snakk om moden het!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med i debatten, men vil bare ønske deg lykke til :)

 

Hvor langt er du på vei ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg 100 %!!!! Det er kjempebra at du beholder livet inni deg!!!

 

Klart det kommer til å gå bra!

 

Stå på og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt sjokkert over den heftige diskusjonen som utartet seg etter det forrige innlegget ditt. For en tilbakemelding etter at du stilte et helt vanlig spørsmål..

 

Å være glad i barna er uansett det viktigste. Der har alder ingen betydning :o)

 

Lykke til videre og stå på, tror dette kommer til å gå veldig fint.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Kristine91. Det går som regel bra. Det som ethvert barn behøver mest av alt, er noen som elsker det. Det er jeg sikker på at du vil gjøre. Sender deg varme tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare si til deg at jeg vet om mange som er mye eldre men IKKE har livet sitt så tilrettelagt som deg.

 

De finnes da folk som skiller seg etter og ha vært ilag i flere tiår. Man har aldrig noen garanti for at ting går glatt uansett, det eneste man kan gjøre er og følge følelsene sine, ta ansvar for seg selv og håpe på det beste!

 

Jeg synes det står stor respekt av deg, som tar så stort ansvar, og kjæresten din også!

 

Ikke vær lei deg, jeg syns du er kjempetøff så bare rett deg opp i ryggen og løft opp hode ditt!!

 

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke la være og bli sinna på Anonym jeg, tror det er endel frekke anonyme her inne som kjeder seg litt!!! Jeg ville heller personlig ikke planlegge å bli gravid som 16 åring. Men du verden så mye som har skjedd i livet mitt av merkelige ting som ikke er planlagt. Noen dumme valg og noen bra. Og jeg er den jeg er i dag på grunn av mine erfaringer.

Og at du velger å beholde et barn som dere ikke har planlagt når du "bare "er 16 er utrolig tøft, modig og modent gjort. Og kjære Kristine bare kom med spørsmål både dumme, umodne og fornuftige. Det gjør vi aller her fra 16 til 40 år. Fra meg vil du få seriøse svar i alle fall. Håper svangerskapet blir en fin tid for deg, og at du får støtte av dine nærmeste. Ikke fordi du er 16 men fordi du er gravid og trenger det:-)

 

Ps mammaen min var ung når jeg ble født og hun er en kjempe fin mamma som alltid er der for meg og jeg trenger henne, selv om jeg er 30 år. Og jeg mener hun er mammaen min og ikke vennina mi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stå på sier jeg. det er folk med dårligere forutsetninger enn deg som får barn og klarer det kjempefint, ikke la noen knekke deg for det er bare du som kan bestemme hva som skal skje med ditt liv og din framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet!! det er da ingen grunn tila t du skal gå ut og forsvare de valgene du tar!

Jeg vet riktignok ikke hvilken tidligere innlegg som har blitt "hetset", synes du er modig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stå på!!! viktig å gjøre ett valg som er riktig FOR DEG!!! så fint at du har så mye støtte. det vil hjelpe deg på veien.. GRATULERER DA!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja stå på!!!

Jeg var akkurat like gammel som deg da jeg fikk min første, og det går kjempe fint det skal du se!!! :)

Masse lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må først bare få si at jeg er sjokket over tilbakemeldingene du fikk på forrige innleget ditt.

Leste igjennom det nå, og satt stort sett å måpet.

Er helt utrolig at enkelte mennesker kan si sånne ting.

 

Uansett om man er ung eller gammel, man tilpasser seg livssituasjonen sin og lever med den.

javbisst er du ung, men den som vil, den klarer.

 

Det kommer helt sikkert til å bli noen vanskelige stunder, men det gjelder oss alle, uansett alder.

 

Utrolig synd at du endte opp med å måtte forsvare deg og ditt valg.

 

Håper alt går som det skal med denne graviditeten, og at dere sitter med en nydelig og frisk baby i armene deres om noen mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt av deg jeg, Kristine91!! Det høres ut som du er mye eldre enn det alderen skulle tilsi... Du virker fornuftig og valget du har tatt virker gjennomtenkt!! Så bra at du og kjæresten deres tar ansvar for det livet dere har skapt, i stedet for å avslutte det!! Tror barnet du bærer på er heldig som får en mor som deg! Så hev hodet og vær stolt!! Du skal bli mamma!! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle her inne er enige med fæle-anonym vet du :-) Jeg syns du virker både moden og reflektert jeg. Du blir nok ei god mor ja!

Jeg husker selv at ei på ungdomsskolen ble gravid, og hun klarte seg kjempefint! Så stå på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk nokså rørt av å lese alle de fantastiske tilbakemeldingene dere har gitt meg her.. Det betyr mye for meg!! Dere skulle bare visst. Så, igjen TUSEn takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 16 år selv da jeg fikk min første so jeg vet hva det er du går igjennom,alle vil ha ett eller annet å si om saken. Hev ditt hode.. Idag er jeg mange år eldre er lykkelig gift med samme mann,har mange barn,ferdig utdannet,fast jobb og har ett fantastisk liv. Dette vil du og din partner klare.Lykke til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristine!

Vil si at jeg virkelig beundrer måten du står for dine valg på!

 

Ble litt nyskjerrig når jeg så alt "bråket" her inne vedrørende saken din, så har lest en del av kommentarene.. Er det ingen sensur og dispensasjonsgrunner her på forumet? Hadde jeg sittet å overvåket dette, hadde anonym og en del andre blitt nektet mer adgang til forumet av meg.. Dette er jo hårreisende sjikane og krenking av privatlivet!!!!

Kanskje på tide å tipse de som sitter og styrer? Slike uttalelser bør absolutt ikk godtaes..

 

Vit at du virker som en særdeles voksen og ansvarsbevisst person. Alder skal da ikke bestemme hvem som er skikket som foreldre...Da er det kanskje andre som bør vurdere om de er voksne nok, for slike uttalelser som vi har fått lese her, vitner om det motsatte..Stakkars barn, de skal ikke få mye rett og ha mye å si der i gården...

 

Stå på videre, motgang er kun noe man vokser på i lengden...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Har ikke fått med meg noe av diskusjonen rundt dette, og hører egentlig hjemme på 2 trimester. Men trykket feil, så tittelen på innlegget ditt og måtte lese!

 

Jeg må bare få si at jeg står i stor respekt til deg som velger å beholde. Du virker moden for alderen, og jeg tror du klarer dette helt fint. Dere har et nettverk rundt dere som er villig til å støtte, og dette er viktig enten man er 16 eller 36 år!

 

Jeg vil bare si lykke til med graviditeten og barnet som kommer. Dette kommer dere til å klare kjempefint!

 

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristine

 

Så utrolig fint at du ikke er skremt bort fra 1. trim. Var nemlig så redd for det etter den behandlingen du har fått her. Tror vi skal minne hverandre på hva vi har tilfelles her: at vi er gravide. Om du eller jeg er egnede mødre er vanskelig for andre å vurdere. Vi må huske at vi er her for å hjelpe og støtte hverandre.

Kanskje vi skulle innføre en hormontest for å kunne skrive her (er du for hormonell - kom tilbake i morgen:) Da hadde vi kanskje stoppet en del anonym-innlegg. hehe

 

Uansett Kristine så håper jeg fortsatt vi kan hjelpe hverandre. Kanskje jeg kan gi deg noen råd, og omvendt. Kos deg med spiren din du og gi pokker i alle som har meninger om deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristine91!

 

Gratulerer med valget!!

 

Jeg har ikke lest noen av de tidligere innleggene dine, men jeg må si jeg reagerer på at noen mener du er umoden osv. For det er du da absolutt ikke!!!!

 

Jeg øsnker deg masse lykke til! Stå på, og ikke la andre (som tydeligvis ikke er så modne) sine meninger gå innpå deg!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...