Gå til innhold

De skal jo ikke sitte før de setter seg opp selv...men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes egentlig med det? Når Magnus "sitter" i sofaen nærmes ligger han med en pute i ryggen, men i det siste klarer han å sette seg opp selv, og sitter rimelig trygt selv (men litt puter rundt da)...

Er det dette som er å sette seg opp, eller er det først når han setter seg opp fra helt liggende stilling...?

Skrevet

Dette fant jeg under tema her på DinBaby:

"Rygg- og nakkemuskulaturen begynner nå å bli sterkere, men før barnet selv setter seg opp, vanligvis ved 8- til 12 måneders alderen, bør det ikke settes på gulvet alene.Rundt 6 måneder klarer mange å sitte uten støtte noen få sekunder, men først ved 8 måneder er ryggen sterk nok. Ikke gå fra barnet i sittestilling, før det selv klarer å bevege seg trygt ut av denne stillingen- barnet kan fort velte når det blir sliten i ryggen."

Skrevet

Her i huset sitter lillekaren... Ikke hele tiden men innimellom når frusterasjonen på magen blir stor nok... Superfornøyd!!

Skrevet

Takk! Da tror jeg at jeg lar han sitte litt av og til jeg...Han synes det jo er knall!

Skrevet

Det kan du helt sikkert gjøre, de må jo trene seg sterke i ryggen. Og så må de jo vite at det går an å sitte før de setter deg opp på egenhånd mener nå jeg. Merker at Guri vil opp å sitte også. Når hun ligger i vognen ute på tur og ikke skal/vil sove, så prøver hun å komme seg opp. Så da er det bare å vippe opp plata i ryggen så hun får sitte litt. Det er stas, da går hodet og øynene til alle kanter:o)

Hun kan ikke sitte på gulvet enda, da bikker hun bare etter to sek.

Skrevet

tuva har villet sitte siden hun var 2 måneder ca (i fanget), og ryggen har ikke tatt skade av det.. hun klarer ikke å reise seg opp selv, men sitter litt på gulvet og i sofaen og leker, og storkoser seg! legger henne jo mest mulig på rygg og mage, men hun blir så sur tilslutt, og hun kan sitte lenge å kose seg med lekene sine;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...