Gå til innhold

Tvillingforeldreforeningen

bodilnf

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her!

Var på tildlig-UL i går og fikk vite at det er to...

er mest glad men også redd, dette blir jo litt anderldes enn planlagt...

Jeg har sett at det er noe som heter Tvillingforeldreforeningen, og vurderer å melde meg inn der snart. Er det noen av dere som er med der? Er det verdt prisen osvsov. ...vil gjerne høre om alle erfaringer

Fortsetter under...

vi skal på kurset som foreningen arrangerer. Første av totalt fire kurskvelder er for vår del på tirsdag. Spurte på tvillingforum om noen hadde erfaringer med kurset og de fleste anbefalte det. Vet ikke hvordan det er der hvor du kommer fra, men her er det i alle fall flere butikker som har avtale med foreningen og vi får 10% ved kjøp. Bare kjøpet av barnevogn har spart oss inn medlemsskapet!

Kan godt komme med tilbakemelding etter første kurskveld om du ønsker det. Det er sikkert flere her inne som har vært på det og som kan si noe om det.

Å vente tvillinger er helt fantastisk, vi føler oss veldig heldige, selv om vi var vettskremte i begynnelsen. Etter hvert som du vender det til tanken er det helt utrolig. Vi venter 2egga gutter en gang i juni/juli. Vi gleder oss veldig!

Velkommen hit til dette forumet og masse lykke til!

Lene

Hei og gratulerer med 2 spirer i magen! Koselig med tvillinger, gleder meg til mine kommer i april/mai:-) Jeg er selv tvilling (har en tvillingsøster) så jeg vet litt hva jeg prater om!

Ang tvillingforeldreforeningen, vi har meldt oss inn! Har akkurat begynt på kurs som går over 3 kvelder med forberedelse både til fødsel, litt praktiske ting osv...Har bare vært medlem siden januar, men syns det virker veldig greit! Medlemsblad får man innimellom og i tillegg får du 10 % i en del butikker du handler utstyr osv,,,Og det kan jo komme godt med, er jo en del som må kjøpes inn!!

Hvor langt er du på vei?

Lykke til videre!!

Takk for svarene. Kommer til å melde meg inn i foreningen.

Kurset høres bra ut, koster det mye?

Jeg er i uke 10

Tvillingene er 23,9 cm lange, like store og har hver sin morkake og fosterhinne :-)

Vi så to små hjerter slå

Er veldig glad jeg, bare litt bekymret for om dette blir en veldig slitsom graviditet, om jeg må sykemeldes tidlig, om vi har plass til to til i vær 3-roms på Grønland osv.

Annonse

Er de 23,9 cm lange i uke 10??? Det hørtes veldig stort ut, kan tenke meg at det er 23,9 mm:-) I uke 10 er de, i forhold til det som står på babyverden sine sider, ca 2,5-4 g og 33-41 mm lange! Men men... Bra de har hver sin morkake osv!!

Kurset koster 1450,- tror jeg, det er da 3 kvelder før fødsel og 1 kveld der alle møtes med alle barna og deler erfaringer etterpå!

Jeg ble sykemeldt i uke 6 pga kvalme som ikke ga seg før i uke 20-21...Og da ble jeg sykemeldt videre uansett for å minske faren for for tidlig fødsel! Stort sett alle tvillinggravide blir sykemeldt i uke 20-24 en gang, spørs litt på om du har fysisk tungt arbeid el.l. Det blir nok tungt å gå gravid med tvillinger, for når en tvillinggravid er i uke 30 er hun på størrelse med en kvinne som har en i magen og er fullgått!! Så de siste ukene nå blir nok TUNGE!!

Dere får sikkert plass til de to små den første tiden i en 3-roms... Vi driver å prøver å finne oss et hus eller rekkehus, evt leil i 1.etg da vi per i dag bor i en leil i 4.etg uten heis! Leiligheten er en stor 4-roms med 2 bad osv, men det blir litt tungt å gå alle trappene opp med 2 barn!

Men det er ikke bare bare å finne noe nytt....:-(

Lykke til ihvertfall! Har du søkt fødeplass? Ullevål? Riksen?

Ja, 23,9 mm naturligvis!

4.etg. uten heis høres slitsomt ut med to små ja...lykke til med husjakten:-)

Jeg er i fin form. Har ikke vært det minste kvalm, men jeg er utrolig trøtt. Sover mye og det er veeldig vanskelig å stå opp om morgenene.

Har ikke søkt om fødeplass ennå. Hadde tenkt å søke på ABC på Ullevål, men det er vell uaktuellt med tvillinger...

Kjenner noen som fikk premature tvillinger og som ikke fikk forsikret de. då fikk de hjelp av advokaten i tvillingforengingen, slik at det gikk i orden..... var også lett å kontakte de om det var noe, og fekk tips per tlf vist det var noe sa de. har lite erfaring selv med foreningen.

Noen som skal på kurse i bergen som starter over helgen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...